VIDEOD ⟩ Võrdle rennisõidu paremaid sooritusi, kus Sildaru platseerus kolmandaks

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Kelly Sildaru stiilinäide.
Kelly Sildaru stiilinäide. Foto: Sean M. Haffey

Kelly Sildaru tõusis reede õhtutundidel karjääris kaheksandat korda MK-sarjas poodiumile, kui tuli USAs Copper Mountainis toimunud rennisõidus võistlusel hiinlanna Ailing Eileen Gu (90,50) ja kanadalanna Rachael Karkeri (90,00) järel 88,75 punktiga kolmandaks.

Nõnda jätkas eestlanna rennisõidus oma poodiumiteseeriat, kuhu varem kuulusid 2019. aasta Mammothi teine ning 2018. aasta Copper Mountaini ja 2017. aasta Cardrona MK-etapi esikoht.

Kuigi poodiumikoht tuli, valdasid Sildaru pärast võistlust kahetised emotsioonid. «Ilmaolud olid pisut keerulised ja ei tulnud mulle väga kasuks, öösel oli lund sadanud ning ka veel võistluse ajal sadas ehk renn oli üpris aeglane,» lausus Sildaru Postimehele

Nõnda ei saanud eestlanna finaali eel ka soojendust teha, mistõttu tuli ka võistlusetteasted teha tavapärasemast rohkem n-ö kindla peale. Oma etteastete eest teenis Sildaru vastavalt 88,50; 88,75 ja 83,50 punkti, millega platseeruski lõpuks kolmandaks. 

Naiste tase oli Copper Mountainis kokkuvõttes väga kõrge. Kõik kaheksa finalisti suutsid kohtunikelt teenida vähemalt 80 punkti, Gu ja Karker ületasid ka 90 punkti piiri.

Siinkohal ongi spordisõpradel endal võimalik pjedestaalinaiste sooritusi vaadata, nautida ning ka hinnata. 

Ailing Eileen Gu esikoha sõit (90,50 punkti):

Rachael Karkeri teise koha sõit (90,00 punkti):

Kelly Sildaru kolmanda koha sõit (88,75 punkti):

Eestlasest freestyle-suusatamise kohtunik Riho Laast-Laas on varem Postimehele ka selgitanud, kuidas ekstreemsel alal hindamine käib. 

Pargisõidu kohta on ta öelnud näiteks järgnevat: «Maksimaalsed 100 punkti märgivad sõitu, mis võiks sel päeval valitsevaid ilmaolusid ja rada arvesse võttes olla kõige kõvem sooritus. Peakohtunik kutsub ülejäänud õigusemõistjad kokku ning omavahel arutledes mõeldakse välja ideaalne sooritus. Lisaks pannakse juurde innovatsioonikoefitsient. Seda juhuks, kui keegi peaks välja tulema täiesti uue trikiga.»

Seega on võistluse alguseks kohtunike peas olemas n-ö ideaalne sõit, mida võiks sel päeval kellegi esituses näha. Edasi oodatakse ära esimene võistleja, keda võrreldakse väljamõeldud ideaalse sõiduga. Nii saavad esimese võistleja punktid paika ja edasi läheb sõitude omavaheliseks võrdlemiseks ja sealt tulevad ka järgmised punktid.

Rennisõidus on hindamine Laast-Laasi sõnul laias laastus sama: «Rennisõidus on väga oluline kõrgus: trikkide tegemiseks tuleb tõusta võimalikult kõrgele renni kohale. Seega tuleb ka rennisõidus oma sõit korralikult läbi mõelda. Hüpete arvu ei ole mõtet väga tihedaks ajada, kuna seeläbi kaotatakse kiirust ja kõrgust.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles