Ralliajakirjanik: Hyundai sõitjad on numbriliselt peajagu teistest üle, aga...

Toimetas Karl Juhkami
Copy
Thierry Neuville on põhikohaga sõitjatest tuleval aastal selgelt kõige kogenum: Monte Carlo on tema 130. MM-ralli.
Thierry Neuville on põhikohaga sõitjatest tuleval aastal selgelt kõige kogenum: Monte Carlo on tema 130. MM-ralli. Foto: Hyundai Motorsport

Kuigi terasemad spordisõbrad teadsid juba mõnda aega, kes hakkavad tuleval hooajal autoralli MM-sarja kõige teravamas tipus mõõtu võtma, said rivistused sel nädalal viimaks ka ametlikult paika.

Uus aasta tuleb revolutsiooniline, sest kasutusele võetakse hübriidajamiga autod. Üldpilt aga palju ei muutu, sest endiselt jätkavad WRC konkurentsis kolm võistkonda: Toyota, Hyundai ja M-Sport. Tõsi, viimased vahetasid varasema Ford Fiesta mudeli Puma vastu.

Nii individuaalses kui ka võistkondlikus arvestuses platsi puhtaks löönud Toyota jätkab sarnases koosseisus, ent siiski uue näoga. Kaheksandat korda maailmameistriks kroonitud Sebastien Ogier jagab kolmandat Yarist värske liituja Esapekka Lappiga, täispika hooaja teevad kaasa Elfyn Evans ja Kalle Rovanperä. Väljaspool meeskondlikku arvestust jätkab Jaapani autotootja värvides kihutamist ka Takamoto Katsuta.

Hyundai leeris on samuti üks olulisem vangerdus. Täiskohaga jätkavad Thierry Neuville ja Ott Tänak, n-ö varumehe ametis püsib Dani Sordo. Kogenud hispaanlane jagab kolmandat i20 masinat Oliver Solbergiga.

Kõige suuremad muutused läbis M-Sport. Jokkerina palgati enda ridadesse eelnevalt Hyundaid taltsutanud Craig Breen, iirlase kõrval saab taas täishooaja kaasa teha kopsaka rahakotiga Gus Greensmith. Teatud etappidel sõidavad kaasa Adrien Fourmaux ning tiimi uue tulijana üheksakordne maailmameister Sebastien Loeb.

Mainekas ralliportaal DirtFish vaatas pühade eel uuetele rivistustele otsa ja leidis, et kui tugineda ainult numbritele, siis on kõige tugevama kaardimaja püsti pannud Hyundai. 

«Kui võtame meeskondade kaks põhisõitjat – sest just nemad peaksid tooma lõviosa punktidest – siis on Hyundai selge favoriit. Seda isegi Andrea Adamota. Ott Tänakul ja Thierry Neuville'il on kahepeale ette näidata 29 rallivõitu ja üks MM-tiitel,» kirjutas David Evans. 

«Toyota põhimeestel Elfyn Evansil ja Kalle Rovaperäl on kahepeale seitse rallivõitu ning M-Spordis pole keegi veel triumfi maitsta saanud,» jätkas kirjatsura, kes paigutas Hyundai (Sordo ja Solberg) esikohale ka n-ö varumeeste numbrilises võrdluses. Tõsi, Toyota (Ogier ja Lappi) oli kohe-kohe nende selja taga.

Küll tõi Evans välja, et tavapärane sõitjate järjestus võidaks hoobilt pea peale pöörata, kui hübriidautod reaalselt rajale lastakse, sest M-Spordi arendajad, eesotsas Chris Williamsiga, on uue neljarattalise kallal kõige kauem saanud nokitseda.

Hyundai paadis oli ka teine DirtFishi ralližurnalist Jack Benyon, kuid näiteks Luke Barry ja Stephen Brunsdon eelistasid Lõuna-Korea autotootjale Toyotat, tuues põhjenduseks (selgelt) nõrgema kolmanda ekipaaži.

Viies arvamuse avaldaja Alasdair Lindsay jäi poliitkorrektsemaks lausudes, et palju sõltub, millist tiitlit hakatakse reaalselt jahtima. Andrea Adamo eestvedamisel oli tema sõnul Hyundai esmane prioriteet alati meeskondlik karikas, kuid nüüd näib meeskond andvat võimaluse noorele Oliver Solbergile. 

Kuigi selles pole midagi valet, on lüke analoogne Toyota kahe aasta tagusele otsusele anda võimalus Kalle Rovanperäle. Soomlasest on praegu saanud küll üks lubavamaid kihutajaid, kuid 2020. aastal sai just tema kui kolmanda sõitja õpiprotsess meeskondliku MM-tiitli osas määravaks.  

Kui aga nõnda juhtub, võidakse Lindsay hinnangul Tänakule ja Neuville'ile võrdlemisi kiiresti MM-tiitli püüdmiseks roheline tuli anda. Ja see muudaks kõike.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles