Saada vihje

Kajak tegi EMil ühe Eesti kardispordi ajaloo parima tulemuse

Copy
Markus Kajak
Markus Kajak Foto: LRN Photo

Nädalavahetusel sõideti Cremona kardirajal Itaalias kardispordi EM-i sarja viimane etapp. Eestlastest parimana lõpetanud Kajak saavutas sellega Eesti kardispordi ajaloo ühe parima tulemuse.

Maailma kardispordi koorekihti koondava EM-sarja finaalvõistlusel olid klassis KZ2 eestlastest esindatud Markus Kajak, Siim Leedmaa ja Ken Oskar Algre (kõik AIX Racing Team). Kardispordi tiitlivõistluste etappidega kaasa sõitvas FIA Karting Academy Trophy noortesarjas lõi kaasa Mark Dubnitski.

«Pärast eelmist etappi Genkis lootsin muidugi sarja esikolmikus lõpetada, kuid teatud põhjustel kahjuks nii ei läinud,» viitas Kajak laupäevastele probleemidele ebakvaliteetsete rehvidega. Ebaühtlaselt kulunud ja kohati lausa murenenud rehvid varjutasid nii mõnegi võistleja tulemust ning sundisid muuseas korraldajaid ära jätma pühapäeva hommikusse planeeritud Super Heat'd.

Pühapäeval Cremonas sõidetud finaali lõpetas Kajak 24. kohal, tõustes 25-ringilise sõidu käigus võistlejaterivis 8 kohta ettepoole. «Sellegipoolest suutsime koduse AIX Racing' tiimiga tehasemeeskondade konkurentsis näidata, milleks võimelised oleme. Selle üle on mul väga hea meel.»

Kajaku tulemus on parim, mis Eesti kardisportlane käikudega kardiklassis siiani saavutanud. Seda enam, et KZ2-võistlusklassi osalejate ring on väga lai - noortest talentidest nagu Kajak kuni aastaid tippkonkurentsis võistelnud sõitjateni. EM-i esikuuiku koht on konteksti panduna aga Eesti kardispordi ajaloo üks parimaid tulemusi pärast Paul Aroni EM-tiitlit ja Marko Asmeri MM-etapivõitu.

Järgmise sammuna ootavad Eesti parimat kardisportlast Kajakut ees ettevalmistused maailmameistrivõistlusteks, mis sõidetakse septembri alguses Prantsusmaal. «Ootan põnevusega juba maailmameistrivõistlusi Le Mansis. Teame, et oleme tiimiga võimelised võitma ning see rada mulle väga meeldib.»

Järgmise võistlusstardi teeb Kajak aga juba juuli alguses kodumaal. Postimees Sport karikavõistluste teine etapp toob sõitjad Käina uuele kardirajale, kus peetakse raja avavõistlus. «Praegu tuleb väike paus ja järgmine start on planeeritud Hiiumaal, Käinas. Täiesti uus rada Eestis on harukordne sündmus ning seda ei tasu maha magada,» ütleb Kajak lähiaja plaanide kohta. «Pärast seda sõidan Saksa meistrivõistlustel Ampfigis, millele järgnevad juba treeningud Le Mansis.»

Siim Leedmaa ja Ken Oskar Algre võistlusnädalavahetus sai selleks korraks paraku läbi juba laupäevaga. Väga kogenud Leedmaad tabanud ebaõnn sundis teda laupäeval pooleli jätma kaks eelsõitu neljast. See muutis finaali saamise praktiliselt võimatuks.

«Cremonast lahkume paraku ebaõnnestumisega. Ühes eelsõidus rehvi purunemine ning teises eelsõidus keti katkemine ei võimaldanud tulemust teha,» ütles mitmekordne Eesti meister Leedmaa pärast võistlust.

Küsimusele, kui kõrge oli tänavune EM-i tase, vastas Eesti praeguse aja üks paremaid kardimehi järgmiselt: «Võrreldes eelmise etapiga olime arengusammud edasi teinud, kuid pean tõdema, et kõrgete kohtade peale konkureerimiseks pean ise veel kogemusi koguma ning arengus edasi jõudma.»

FIA Karting Academy Trophy sarjas Eestit esindava Mark Dubnitski võistlusnädalavahetus Cremonas tõi talle 11. koha. «See oli kokkuvõttes hea võistlus, kiirus oli hea ja samuti tunne, et saan ja suudan esiotsaga konkureerida,» ütles Dubnitski pärast pühapäeval sõidetud finaali.

KZ- ja KZ2-klassi Euroopa meistriteks krooniti vastavalt itaallane Paolo Ippolito ja prantslane Tom Leuillet.

Tagasi üles