GALERII Äikesetormis sõidetud Postimees Sport karikasarja Käina etapp pakkus võimsat vaatemängu

Henry Lääne
, Sporditoimetuse juht
Copy

Laupäeval tuliuuel Käina kardirajal sõidetud võistlus tõi rajale kogu Eesti kardispordi paremiku. Vaatemänguline võistlus kulmineerus kiireima klassi KZ2 finaaliga, mille kulgu segasid tugevad vihmahood ning mille võitis tulise duelli tulemusena Siim Leedmaa.

Neljapäeval avatud Käina uus kardirada kuulutati juba reedeste vabatreeningute järel enamiku sõitjate lemmikuks. Värske rajakate ning väga eritüübilised kurvid tegid sõitmise viimase 30 aasta jooksul alles teisel täiesti uuel Eesti kardirajal äärmiselt nauditavaks. Vastuse küsimusele, kuidas aga teineteise vastu võidusõitmine seni proovimata rajal välja näeb, pidid andma laupäevased võistlussõidud, vahendab pressiteade.

Kiires KZ2-klassis oli oodatuim sündmus EMi üldarvestuses 6. koha omaniku Markus Kajaku (AIX Racing Team) rajale tulek. Septembris peetavaks MMiks valmistuva Kajaku jaoks on võistlus kiirete Eesti sõitjate vastu suurepäraseks treeninguks. Konkurentsitihedust kinnitas tema napp, vaid 0,077-sekundiline ajasõidu võit tiimikaaslase Leedmaa ees.

Esimese ajasõidu võitiski Leedmaa, teises aga avanesid taevaluugid ning kahe kiireima kardisõitja juba varasemalt tuliseks kiskuma kippuvad suhted said juba avaringil täiesti uue tähenduse.

Vihmamärgades oludes alati kiire Leedmaa püüdis koheselt Kajakust ette saada, viimane aga ei andnud järele ning sai kokkupõrke hinnaga siiski liidrikoha endale. Kuivades oludes täiskiirusel läbitavat viimast kurvi läks reedese treeningpäevalt eemal olnud Leedmaa läbima aga liiga optimistlikult ning lõpetas vesiliu tõttu paljulubavalt alanud teise eelsõidu seinas. Kuna kummaski eelsõidus ei näidanud ka keegi peale Kajaku üle piisavat stabiilsust, säilis Leedmaale vaatamata katkestamisele finaali jaoks teine stardipositsioon. Võidusõit sai aga kesta vaid viis ringi, kuni see oldi sunnitud võistluste žürii otsusega katkestama – kohale jõudnud äikesetorm oli muutnud raja sõidetamatuks.

Sellest hoolimata oli duell Kajaku ja Leedmaa vahel jõudnud seniste ringide jooksul jõudnud saavutada uue haripunkti. Taaskord oli Kajak see, kes kohtunikelt karistuse teenis. Kuivõrd tegemist oli juba korduva rikkumisega, tõsteti ta kordusstardis kohti tahapoole ning kui mõneringiline madin Laur Uusmäega (KH Racing) välja arvata, oli sarnaselt Kajakuga kord Eesti parimaks kardisportlaseks valitud Leedmaal ees vaba tee ajaloolise esimese sõiduvõiduni Käina uuel kardirajal. Kajak taastus positsiooni kaotusest kiirelt ning lõpetas teisena, Ken Oskar Algre säras suurepärase kolmanda kohaga. Poodium kuulus sellega täielikult AIX Racing Team sõitjatele.

Klassis OK-Junior näis võistluse eel oodatuim võitlus tulevat klassi veterani Mark Dubnitski (AQVA Racing) ja kõigi ülejäänute vahel. Äsja tugevas Soome meistrisarja konkurentsis kiired soomlased põrmustanud Dubnitski on ühtlasi Eestit esindamas FIA Karting Academy Trophy sarjas, mistõttu puhtalt sõidukilomeetrite osas ei saanuks tema favoriidiks pidamine kedagi alt vedada.

Konkurentideks olid talle teiste seas veel alles eelmisel hooajal kolme peale klassis Mini platsi puhtaks teinud Hugo Rajamets (Vihur Team), Andri Tšikin (AQVA Racing) ja Aleksander Uusneem (AIX Racing Team). Vihmaniisketes oludes ei saanud aga kindlasti kõrvale jätta ka kiiret tiimikaaslaste kolmikut koosseisus Roland Kuklane, Martin Keelmann ja Hans Joonas Tamm (Liqui-Moly Roli Motorsport) ning muidugi mitte karikasarja esimese etapi võitjat Andrey Borodinit (Talvar Racing).

Ajasõidu kiiremaks tõusiski Tšikin, kes edestas Rajametsa koguni 0,216 sekundiga, mis võib muudel aladel tunduda tühisena, aga on konkurentsitihedas kardispordis siiski ülekaalukasse kategooriasse liigituv ajavahe. Dubnitski kaotas juba 0,297 sekundiga.

Kaks eelsõitu lõppesid aga tiimikaaslaste Tšikini-Dubnitski omavaheliste heitlustega – kord üks ees, siis jälle teine. Finaali parim stardikoht ehk eelistatuim siseraja positsioon kuulus Tšikinile. Sündmusterohkete avaringide järel olukord stabiliseerus ning Tšikin võitis pika eduga. Kolmandale kohale trügis end Borodin, kes pidi endale tagasihoidliku ajasõidu tulemuse tõttu eelsõitudes kõvasti teed rajama. Võit tõstis ühtlasi Tšikini karikasarja Borodini ees juhtima. Kolmandat kohta hoiab siiani stabiilselt esinenud Uusneem.

Otseveoliste kiiremas arvestuses ehk klassis OK kuulus võit üle aastate taas kardiradadele tagasipöördunud Randel-Erik Evestusele (TARK Racing). Maximilian Lodman (Espoon Motor Club) oli teine ning Richard Viigisalu (Rich Racing) kolmas.

Osavõtjaterohkeimas klassis Mini tuli rajale koguni 22 võidusõitjat. Meeletus konkurentsis, kus 0,1 sekundi sisse mahtusid ajasõidus koguni viis võistlejat, tuli mitte vähem meeletumas võistluspinges kõige paremini toime nooruke Albert Tamm (AQVA Racing). Võitnud ajasõidu, sammus ta heade startide ning esmaste hädavajalike kiirete saatel võidule nii mõlemas eelsõidus kui ka finaalis, jättes kõik tugevad konkurendid tahapoole omavahel maid jagama.

Suurimateks küsijateks olid siin tiimikaaslased Theodor Toobal ja Meryl Peldes, samuti Mattias Ojapõld (Vihur Team) ja Nikita Ljubimov. Just nemad selgitasid omavahel poodiumi viimased astmed. Ring-ringi järel omavahel kohti vahetanud ning sellega liider Tammele aega kaotanud seltskonnast õnnestus kõige kärmemalt välja rabeleda Ljubimovil, kes asus seejärel jõudsalt Tamme püüdma. Finišijoonel jäi neid kahte lahutama alla sekundi. Kolmandaks tõusis karikavõistluste punktitabeli eesotsas jätkav Peldes. Võiduga tõusis Tamm teiseks ning kolmandat kohta hoiab Toobal.

Sarnaselt karikavõistluste esimese etapiga Aravetel asus Käinas klassis Micro oma jõulist teekonda võidu suunas astuma Patrick Orvandi (KS Academy), olles kiirem nii ajasõidus kui ka mõlemas eelsõidus. Paraku jäi andekas noormees sellest taaskord ilma, sest finaalsõit tuli katkestada. Eelsõitude võidud andsid aga talle lohutuseks koha karikasarja punktitabeli eesotsas.

Võitjaks tõusis aga päeva esimeses pooles pigem kohtadele 4.-6. sõitnud Remi Rubin (AQVA Racing). Finaalis alles 6. kohalt startinud Rubin tõstis end hea lähtega kolmandaks, seejärel võttis liidrikoha terve nädalavahetuse ühtlaselt tugevalt esinenud Mark-Martin Loometsalt (Vihur Team) ning võitis võidusõidu kindlalt. Kolmandaks tuli samuti terve võistluspäeva koha eest esiotsas võidelnud Bennet Korjus (AIX Racing Team).

Päeva imeliseimaks soorituseks tuleb aga pidada esimeses eelsõidus ränga avarii teinud Raimo Kaljuste (TARK Racing) tagasitulekut rajale ning finaali lõpetamist 4. kohal. Karikasarja arvestuses jätkavad klassi Micro liidri Orvandi järel teisel ja kolmandal kohal vastavalt Markus Kasepõld (Rapla Kardiklubi) ja Endrik Peets (KS Academy).

Pisikeste kardipoiste-tüdrukute klassi Cadet võistlejatele küll karikassarja arvestuse punkte ei jagata, kuid see ei tähenda, et siin tõsiselt võidu peale ei sõidetaks. Käina uue kardirajaajaloo esimese võistlussõidu võidu au kuulub noorukesele Jan Ruudi Algrele (AIX Racing Team). Märgilise finaalsõidu lõpetas teisena Sebastian Kirss (AQVA Racing) ja kolmandana Simon Ojamäe (TARK Racing).

Tiimide arvestuses oli Käina etapil parim AQVA Racing, seda AIX Racing Team ja TARK Racing ees.

Neljaetapiline Postimees Sport karikasari jätkub kolmanda etapiga 5.-6. augustil Lange kardirajal Tartumaal.

Käina etapi tulemused

KZ2

1. Siim Leedmaa

2. Markus Kajak +7,055

3. Ken Oskar Algre +16,169

OK

1. Randel-Erik Evestus

2. Maximilian Lodman +4,041

3. Richard Viigisalu +20 ringi

OK-JUNIOR

1. Andri Tšikin

2. Mark Dubnitski +19,064

3. Andrey Borodin 21,465

MINI

1. Albert Tamm

2. Nikita Ljubimov +0,912

3. Meryl Peldes +4,781

MICRO

1. Remi Rubin

2. Mark Martin Loomets +2,591

3. Bennet Korjus +4,597

CADET

1. Jan Ruudi Algre

2. Sebastian Kirss 3,056

3. Simon Ojamäe +4,543

Punktiseis pärast II etappi

KZ2

1. Siim Leedmaa 42

2. Markus Kajak 40

3. Ken Oskar Algre 27

OK

1. Richard Viigisalu 69

2. Randel-Erik Evestus 42

3. Robin Särg 40

OK-JUNIOR

1. Andri Tšikin 78

2. Andrey Borodin 69

3. Aleksander Uusneem 55

MINI

1. Meryl Peldes 74

2. Albert Tamm 59

3. Theodor Toobal 58

MICRO

1. Patrick Orvandi 60

2. Markus Kasepõld 55

3. Endrik Peets 54

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles