Tänak tunnistas, et ilmselt ei suuda Hyundai kruusal Toyotaga konkureerida

Henry Lääne
, Sporditoimetuse juht
Copy
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Eero Vabamägi

Ott Tänak ütles Soome ralli eel Betsafe’i portaalile antud intervjuus, et kui Soome rallil õnnestuks korrata Rally Estonia tulemust, siis oleks see juba tugev sooritus. Ralliässa sõnul ei suuda Hyundai kruusal Toyotaga tõenäoliselt konkureerida.

Rally Estonia lõpupoole tunnistas Tänak ka ise, et viimase piiri peal võistlussituatsiooni asemel käis sisuliselt testimine Soome ralliks. Küsimusele, kui hea või halb variant on MM-ralli kiiruskatsete testimise eesmärgil kasutamine, vastas ralliäss, et päris tavalise testipäevaga kindlasti tegu ei olnud.

«Enamasti elasime ikkagi ebamugavat elu ja kompasime piire. Võistluse ajal on enamasti kõik osad auto küljes markeeritud ja kui pole ette planeeritud, siis ei ole võistluse ajal võimalik midagi sisse tuua,» rääkis Tänak Betsafe'i pressiteate vahendusel. «Kuna me algselt tundsime, et oleme oma kiirusega konkurentidest kaugel, siis proovisime seadistusi erinevates suunades, et aru saada võimalikest lahendustest.»

Soome ralli testimispaika saabus Eesti rallimees helikopteriga ja kuulu järgi vaatas tiimikaaslane Thierry Neuville asja ammulisui. Tänak selgitas, et ehkki Soome on distantsilt väga lähedal, piirab meri Eesti ja Soome vahel reisimise võimalusi. «Meie ajakava on tihe ja kodus saame olla harva ehk iga kodus magatud öö on kindlasti seda väärt,» märkis ta.

Küsimusele, kas Rally Estonial nähtud Toyota sõitjate mäekõrgust ülekaalu Soome rallil ei näe, nentis Tänak, et tõenäoliselt ei suuda Hyundai kruusal Toyotaga konkureerida. «Loodame muidugi, et arenesime väheke edasi, aga eriti esimesel aastal arenevad kõik tiimid pidevalt, kaasa arvatud Toyota meeskond.»

Eelmisel aastal sõideti Soome ralli tavatul kombel sügisel, mitte suvel, mis tähendas, et mõni nüanss oli suvega võrreldes teistsugune. «Sügisel on enamasti teed niisked ja lahtise kruusa puhastamise efekt on väiksem. Sügisel on ka päevad tunduvalt lühemad, mistõttu saime sõita pimedaid katseid.»

Küsimusele, kas talle meeldis rohkem traditsiooniline suvine või tavatu sügisene Soome, vastas Tänak: «Minul isiklikult eelistus puudub, Soome on sõidu poolest alati hooaja tipphetk.»

Tänavusel Soome rallil on võrreldes varasemaga ka omajagu kattuvaid katseid, kuid on ka päris uusi lõike ja rajaga tutvumine saab olema oluline. «Kui suudaksime korrata Eesti tulemust, siis oleks see juba tugev sooritus. Kindlasti saab see olema keerulisem kui Eestis,» märkis Tänak.

Küsimusele, kui suur vahe on tänavusel Rally1-autol võrreldes mullusega, vastas Tänak, et eelmise põlvkonna autod olid sõiduomaduste poolest paremad. «Juba auto kaal teeb suure vahe sisse ja edasi kõik muud asjad, mida selleks aastaks muudeti, et sõitmist keerulisemaks teha.»

Toyota tiimi noore sõitja Kalle Rovanperä edu tuleneb Tänaku hinnangul sellest, et ta on õigel ajal õiges kohas ja tema ümber on meeskond, kes võimaldab tal keskenduda vaid sõitmisele, andes talle parimad tööriistad. «Koos sellega tuleb ka usaldus ja enesekindlus. Viimased kaks elementi on rallis kõik, mida domineerimiseks vaja,» märkis Tänak.

Eestlane kommenteeris ka, et kui jõustuks reeglimuudatus, kus iga kiiruskatse võidu eest antaks ka MM-sarja arvestuses lisapunkt, siis oleksid tiitlid tema sõnul arvatavasti juba jagatud. «Ehk kui keegi on tugev, siis on ta tugev igal juhul. Ja kui mõni meeskond või sõitja on teinud head tööd, et domineerida, siis sellises olukorras ei ole õige neid ankurdada,» sõnas ralliäss. «Pigem on teistel meeskondadel kohustus teha oma tööd paremini. Ükski võistleja ei sõida meelega aeglaselt.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles