P, 29.01.2023

JÄRELVAADATAV JA GALERII ⟩ Selgusid Postimees Sport kardispordi karikavõistluste meistrid

Postimees Sport
Selgusid Postimees Sport kardispordi karikavõistluste meistrid
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments

Neljaetapilise võistlussarja Postimees Sport kardispordi karikavõistluste võitjad selgusid laupäeval uhiuuel Porsche Ringi kardirajal. Postimees näitas sõite otseülekandes ning need on artikli allosas ka järelvaadatavad.

Nelja-etapiline Postimees Sport karikavõistluste sari väisas tänavu lisaks Eesti kardispordi raudvara hulka kuuluvale Aravete kardirajale veel ka Lange motokeskuse rada Tartumaal ning kaht täiesti uut võistlusrada Käinas ja Audrus. Kahe uue kardiraja valmimine on harukordne sündmus ning karikavõistlustele kuulus au pidada kummalgi rajal maha võistlusraja ajalooline avavõistluseks.

Porsche Ringi umbes kilomeetri pikkune kardirada on oma olemuselt väga kiire, vaid üksikute teravate kurvidega ning meenutab seetõttu pigem autodele mõeldud suurt ringrada. Kui Käina uus kardirada Hiiumaal teenis sõitjatelt kiidusõnu just seetõttu, et meenutab oma elementides maailmaklassi kardiradu, hindasid Eesti kardispordi tipud Porsche Ringi just selle looklevuse pärast.

Vihmasajus alanud reedesed treeningpäevad andsid sõitjatele tubli ettevalmistuse kardi vihmaseade osas. Salamisi oodati vihma ka laupäevasele võistluspäevale, sest kuiva ilmaga polnud värske asfaltkattega uut rada peaaegu et keegi proovida saanud.

Laupäev algas tugevate vihmasajuhoogudega ning vaid võistluspäeva viimased kümmekond minutit möödusid kuivavates oludes. Nagu hiljem selgus, oli sel kõigel määrav roll etapivõitjate selgitamisel.

Markus Kajak vajas võitu ja sai selle. Ülinapilt siiski

Kiireimas klassis KZ2 oli seis enne hooaja viimast etappi ülimalt pingeline. Punktitabelis teisel kohal olnud Kajak vajas AIX Racing Team' tiimikaaslase Siim Leedmaa ees võitu ning oli seda pärast kummagi eelsõidu võite valmis finaali vormistama minema.

Stardis sai aga ette Leedmaa, kes asus esialgu Kajaku ees vahet kasvatama. Võistluspäeva viimaseks stardiks olid aga vihmapilved hajunud ning kuivavates rajaoludes suutis Kajak umbes sekundilise vahe veel enne poolt võistlusmaad kinni sõita. Duell kahe äsja maailmameistrivõistlustel klassi näidanud Eesti parima kardisõitja vahel kestis mõned ringid ning Leedmaal polnud vähimatki soovi Kajakut mööda lasta. Viimaks Kajak siiski mööda sai ning asus ülejäänutega vahet kasvatama.

Kui liidrid olid rajale käinud vihmarehvidel, siis alles viiendast stardiruudust startinud Alex Ivanovil (Est1 Racing) polnud suurt miskit kaotada ning tema mängis raja kiire kuivamise peale. Kui esialgu kippus ta ülejäänud grupist maha jääma, siis vaid veel enne poole võistlusmaa peale jõudmist oli rada piisavalt kuivanud, et kuiva ilma rehvidel rajale tulnud Ivanov sai juba selge kiirusliku eelise.

Kui Mario Vendla ja Laur Uusmäega (mõlemad KH Racing) õiendas Ivanov arved suhteliselt kiiresti, siis järgmiseks saagiks pidi saama Leedmaa. Ivanovi kart oli kuivavates oludes juba selgelt kiirem, näidates kohati üle poole sekundi jagu kiiremaid ringiaegu. Leedmaa suurt vastupanu ei osutanud, kuna sel puudus lihtsalt mõte. Maruliselt edasi liikunud Ivanov jõudis viimaks liider Kajaku selja taha, kuid võistlus jõudis viimase õnneks enne lõppeda.

«Oleks võistlus mõned ringid veel kestnud, oleksin Markusest tõenäoliselt mööda saanud,» ütles rahulolev Ivanov pärast sõitu. «Loomulikult olen üllatusliku teise koha üle väga õnnelik.»

Viimase etapi võit tõstis Postimees Sport karikavõistluste võitjaks Kajaku. Leedmaa lõpetas teisena ning Vendla kolmandana.

Richard Viigisalult perfektne töö, Robin Särg napilt karikavõitja

Kiireimas otseveoliste kartide klassis OK juhtis enne hooaja viimast võistlust punktitabelit Richard Viigisalu (KH Racing). Sarja üldarvestuse pidamise reegli järgi, mille järgi kuulub mahaarvamisele üks kehvem eelsõidu ja üks finaali tulemus, olid tema peamisteks ohustajateks ühe etapi vähem võistlenud Robin Särg (Gear Racing) ja Mia-Mariette Pankratov (AIX Racing Team).

Keerulistes ilmaoludes peetud ajasõidu võitis aga üllatusmees ja võistluste debütant Anders Karu (TARK Racing). On harukordne, kui kartidel võistlemist alustatakse sedavõrd kiirel kardil. Veelgi üllatuslikum on aga see, kui seda tehakse ajasõidu võiduga. Imekspandaval kombel on Karu näol tegemist veel pealegi kohaliku Pärnu poisiga.

Eelsõitudes pani oma kogemuse maksma Särg, võites Karu ees mõlemad. Finaalis haaras aga juhtohjad Viigisalu, tegi kiiresti selge vahe sisse Pankratoviga ning võitis sõidu kindlalt. Ilmselgelt valedel rehvidel rajale läinud Särg lõikas kasu konkurentide katkestamisest ning vaatamata viimase ringi rajalt väljasõidule päästis endale lõpuks kolmanda koha.

Hooaja üldarvestuses andis see üheskoos kahe eelsõidu võiduga talle piisavalt punkte, et tulla sarja üldvõitjaks. Viigisalu teine, Pankratov kolmas.

Mark Dubnitski soolosõit ja karikavõit

Klassis OK-Junior valitses enne viimast etappi sarnane punktiseis klassile OK. Andri Tšikin (AQVA Racing) küll juhtis edetabelit, kuid tiimikaaslane Mark Dubnitski polnud saanud ühel osavõistlusel kaasa lüüa.

Dubnitski teadis, mida hooaja üldvõidu nimel teha oli vaja - kindla peale mängides ja ilma üleliigse matemaatikata oli vaja kiireim olla nii eelsõitudes kui finaalis. Seda ta ka tegi, juhtides igat sessiooni veenva eduka kord Tšikini, siis jälle Hugo Rajametsa (Vihur Team) ees. Dubnitski etapivõit ei jätnud aga liialt palju küsimusi õhku, kelle nimi kirjutatakse karikavõistluste võitja kohale. Ühtlasi teenis ta välja mitteametliku kõige efektiivseima sõitja tiitli, teenides hooaja jooksul kõikide võistlusklasside võitjate seas kõige enam punkte.

Kui Tšikini hooaja teine koht oli üpris kindel, käis võitlus poodiumi viimase koha nimel Rajametsa ja Andrey Borodini (Talvar Racing) vahel. Rajametsa teine koht Porsche Ringi etapil oli tubli maksimum, mis võimsa Dubnitski vastu kätte võidelda suudeti. Hooaja avavõistluse võitnud Borodini viies koht Audrust oli aga piisav, et tulla hooaja kokkuvõttes vaid ühe punktise eduga Rajametsa ees kolmandaks.

Meryl Peldes näitas klassi, võites nii etapi kui karikavõistlused

Võitlejaterohkeimas klassis Mini alustas punktitabeli liider Theodor Toobal võistluspäeva ajasõidu võiduga, edestades AQVA Racing´ tiimikaaslast Meryl Peldest vaid 0,041. sekundiga. Eelsõitudes kihutasid need kaks aga ülejäänud rivilt pikalt eest, võideldes samal ajal omavahel nii etapi- kui karikavõistluste üldvõidu eest.

Peldes võitis mõlemad eelsõidud napilt Toobali ees, saades seeläbi ühes tubli punktisaagiga enda nimele ka parima stardikoha finaali, mis pidi eelsõitudes nähtu põhjal kujunema hooaja üheks põnevaimaks. Paraku takerdus Toobal stardis, andes sellega Peldesele võimaluse teistelt pikalt eest ära sõita. Kui ta end viimaks ootuspärasele teisele kohale tagasi oli tõsta jõudnud, oli Peldes juba püüdmatus kauguses.

Terve nädalavahetuse saladusliku pidamise puudumise käes vaevelnud Mattias Ojapõld (Vihur Team) sõitis viimaks välja tubli kolmanda koha, millest oli viimaks abi hooaja üldarvestuse sama koha saavutamiseks.

Markus Kasepõld etapi- ja karikavõistluste võitja

Klassis Micro juhtis enne viimaste etappi punktiarvestust hooaja lõikes stabiilselt punkte kogunud Patrick Orvandi (KS Academy). Sarja avavõistluse võitnud Markus Kasepõld (Rapla Kardiklubi) oli küll edetabeli teine, kuid mitmel etapil kogetud ebaõnn oli ta võidušanssid jätnud pigem Orvandi kasuks.

Ajasõidu võitis Kasepõld ülinapilt Remi Rubini (AQVA Racing) ees, konkurent Orvandi oli aga alles üheksas. Eelsõidud kuulusid täielikult sinna parimalt kohalt startinud Kasepõllule, kus juures Orvandi ei suutnud neis paremat ühest seitsmendast kohast.

Finaali võitis Kasepõld sama veenvalt, kui oli toimetanud eelsõitudes. Edasine pidi sõltuma Orvandi lõpukohast. Teisena lõpetas Endrik Peets (KS Academy) ning kolmandaks tõusis viimaks Rubin. Teenimatu ebaõnne tõttu lõpetas Orvandi aga alles seitsendana, mis tähendas Kasepõllule karikavõistluste võitu. Hooaja kokkuvõttes pidi Orvandi leppima seega teise kohaga. Kolmas oli Käinas võidutsenud Rubin.

Piseimas võistlusklassis Cadet võidutses Audru etapil Simon Ojamäe. Teiseks tuli tema TARK Racing tiimikaaslane Rasmus Kors ja kolmandaks Jan Ruudi Algre (AIX Racing Team). Punktiarvestust siin klassis ei peeta. Tiimide arvestuses võidutses Porsche Ringil AQVA Racing, teine TARK Racing ja kolmas AIX Racing Team. Hooaja arvestuses oli parim AQVA Racing, teine AIX Racing Team ja kolmas TARK Racing.

ETAPI TULEMUSED

KZ2

1. Markus Kajak

2. Alex Ivanov +0,369

3. Siim Leedmaa +3,211

OK

1. Richard Viigisalu

2. Mia-Mariette Pankratov +10,658

3. Robin Särg +2 ringi

OK-JUNIOR

1. Mark Dubnitski

2. Hugo Rajamets +11,408

3. Andri Tšikin +13,997

MINI

1. Meryl Peldes

2. Theodor Toobal +4,882

3. Mattias Ojapõld +6,400

MICRO

1. Markus Kasepõld

2. Endrik Peets +7,709

3. Remi Rubin +7,937

CADET

1. Simon Ojamäe

2. Rasmus Kors +5,195

3. Jan Ruudi Algre +6,891

KARIKAVÕISTLUSTE TULEMUSED

KZ2

1. Markus Kajak 85

2. Siim Leedmaa 75

3. Mario Vendla 54

OK

1. Robin Särg 121

2. Richard Viigisalu 109

3. Mia-Mariette Pankratov 105

OK-JUNIOR

1. Mark Dubnitski 127

2. Andri Tšikin 115

3. Andrey Borodin 93

MINI

1. Meryl Peldes 119

2. Theodor Toobal 100

3. Mattias Ojapõld 87

MICRO

1. Markus Kasepõld 120

2. Patrick Orvandi 111

3. Remi Rubin 98

Finaalid on järelvaadatavad siit:

Teised eelsõidud on järelvaadatavad siit:

Esimesed eelsõidud on järelvaadatavad siit:

Ajasõidud on järelvaadatavad siit:

Enne nädalavahetust:

Pärnu külje all asuva Porsche Ringi kardirada on rajatud suure ringraja sisse. Kardirada kasutab küll osa suure võistlusraja sektsioone, sealhulgas stardisirget. Ligikaudu kilomeetri pikkune kardirada on esmaste testide tulemusena näidanud end kui väga kiire rada, mille rohked painded on isegi kiiremate kartide jaoks ennustatavalt täisgaasil võetavad.

Suure ringraja tihe kasutus on jätnud kardisportlastele vähe võimalusi tänavu valminud rajal sõitmiseks, seega on olud kõigile uued. Porsche Ringi rada on Käina kõrval teiseks täiesti uueks võistluspaigaks, mida karikasari sel hooajal külastab. Postimees Sport karikavõistluste sarjale kuulub ühtlasi au pidada maha mõlema raja avavõistlus.

Punktiseis enne viimast etappi on igas võistlusklassis vägagi intrigeeriv, kuna vastavalt karikavõistluste üldjuhendile lähevad hooaja üldarvestusse kolm parimat eelsõidu tulemust ja finaali tulemused. See nullib sõitja varasemad ebaõnnestumised ning lõplik paremusjärjestus võib seetõttu pärast finaaletappi drastiliselt muutuda.

Titaanide heitlus klassis KZ2: Leedmaa või Kajak?

Kiireimas kardiklassis on punktitabeli kolm esimest kohta hõivanud AIX Racing Teami võistlejad Siim Leedmaa, Markus Kajak ja Ken Oskar Algre. Mõne nädala eest võistles sama kolmik edukalt maailmameistrivõistlustel Le Mansis, kusjuures Leedmaa ja Kajak võitlesid end enam kui 126 võistleja seas esimese kahekümne sekka. Algre kolmas positsioon pole aga sugugi kaljukindel, kuna vaid punkti võrra jääb temast maha kogenud Mario Vendla (KH Racing).

Maailmaklassi duo Leedmaa-Kajaku duell saab aga juba ette ennustades olema põnevust täis. Käina kardirajal vihmasajus peetud võidusõidus ei andnud Eesti kaks parimat teineteisele rajal ära sentimeetritki, kohtadest rääkimata. Noorte meeste omavaheline kemplus lõppes toona Leedmaa jaoks eelsõidu väljasõidu ning mõrude kommentaaridega agressiivseid sõiduvõtteid kasutanud Kajaku aadressil. Kohtunikelt kokkupõrke eest ajakaristuse teeninud Kajak oli sunnitud finaali startima tagantpoolt, mis ei lubanud tal aga omakorda väärata Leedmaa ülivõimast teed võidule. Arvestades Leedmaa ja Kajaku olematut puntkivahet, tuleb ilma suurema matemaatikata hooaja üldvõitjaks see, kes lõpetab Audru võistluse eespool. On aga praktiliselt võimatu ennustada, kes see olema saab.

Kas Viigisalu ja Tšikin suudavad hoida esikohta?

Kiires otseveoliste klassis OK juhib punktiseisu Richard Viigisalu (KH Racing). Suur edu on aga paljuski tingitud sellest, et Robin Särg (Gear Racing) ja Mia-Mariette Pankratov (AIX Racing Team) on mõlemad saanud tänavusel hooajal sõita ühe etapi vähem. See omakorda tähendab seda, et pärast viimast etappi ei kuulu nende senisest punktisaagist mahaarvamisele midagi.

Sarnane seis ootab ees klassis OK-Junior, kus Andri Tšikini (AQVA Racing) punktiedu jälitajate ees on justkui turvaline, kuid arvestada tuleb tiimikaaslase Mark Dubnitski ühe vähem sõidetud võistlusega. Neid kaht lahutab omakorda hooaja avavõistluse võitnud ning seejärel stabiilselt punkte kogunud Andrey Borodin (Talvar Racing).

Klassis Mini üldvõidu võimalus koguni seitsmel võistlejal

Võistlejaterohkeimas kardiklassis Mini on hooaja jooksul rajal käinud koguni 28 võistlejat, kelle seast veel seitsmel on vähemasti teoreetiline võimalus tulla karikavõistluste võitjaks. Senise kolme etapi võidud on jagunenud kolme erineva sõitja vahel, kelle hulgast ei leia muuseas punktitabeli liidrit Theodor Toobalit (AQVA Racing). See aga ei tähenda antud konkurentsis midagi, sest võit on tal käegakatsutavas kauguses olnud mitmel etapil. Sama kehtib kolmandat kohta hoidva Mattias Ojapõllu (Vihur Team) kohta.

Võidurõõmu on aga maitsta saanud Toobali tiimikaaslased Meryl Peldes ja Albert Tamm, samuti Lange etapil hiilanud Aron Kivilo (Talvar Racing). Küll mõnevõrra tagapool, aga jätkuvalt vähemalt teoreetiline šanss hooaja üldvõidule on Oskar Lukas Ausingul (TARK Racing) ja Nikita Ljubimovil võivad hea tulemusega viimaselt etapilt parandada märgatavalt oma üldarvestuse positsiooni.

Klassis Micro selgub võitja samuti viimasel etapil

Pisemas karikavõistluste klassis Micro tõusis võiduga Langel punktitabeli suveräänseks liidriks senise hooaja jooksul korduvalt etapivõidust ilma jäänud Patrick Orvandi (KS Academy). Teist kohta hoidev Markus Kasepõld (Rapla kardiklubi) võitis küll hooaja avaetapi, kuid sealt edasi on kiire poiss kogenud rohkelt ebaõnne. Käina etapi võitnud ja Langel kolmas olnud Remi Rubin (AQVA Racing) hoiab Kasepõllu taga kolmandat kohta.

Õhkõrn võimalus on karikavõidu konkurentsi sekkuda ka Endrik Peetsil (KS Academy) ja Markus Jaukil (Aero Racing), kuid ilmselt võitlevad nemad Audrus pigem hooaja üldarvestuse muude poodiumikohtade eest.

Postimees Sport karikavõistluste viimasel etapil tulevad rajale ka Cadet-klassi võistlejad. Traditsiooniliselt selles võistlusklassis punktiarvestust ei peeta. Pärnu külje all Porsche Ringil laupäeval sõidetavat etappi on pealtvaatajatel võimalik jälgida tasuta kohapeal või Postimees Sport portaali live-videoülekande vahendusel.

Ajakava laupäeval, 17. septembril

10.00 – soojendussõidud

10.54 – ajasõidud

12.15 – I eelsõit

13.28 – II eelsõit

14.38 – finaalid

Autasustamine toimub pärast iga võistlusklassi finaalsõitu.

Punktiseis enne viimast etappi

KZ2

1. Siim Leedmaa 42

2. Markus Kajak 40

3. Ken Oskar Algre 27

OK

1. Richard Viigisalu 100

2. Robin Särg 85

3. Mia-Mariette Pankratov 70

OK-JUNIOR

1. Andri Tšikin 113

2. Andrey Borodin 90

3. Mark Dubnitski 82

MINI

1. Theodor Toobal 91

2. Meryl Peldes 89

3. Mattias Ojapõld 78

MICRO

1. Patrick Orvandi 105

2. Markus Kasepõld 85

3. Remi Rubin 83

Märksõnad
Tagasi üles