Kui aga loeme Eesti haridusvaldkonna arengukava aastani 2035, puudub seal igasugune rõhuasetus kehalise arengu kohta. Selle koostamisel isegi ei küsitud spordiinimestelt ühtegi arvamust.
Jätkame meeletut tuupimist, aga sellega kaasnevat elanikonna füüsilist taandarengut püüame katta asendustegevustega. Valikuvõimalustena on laual kas palju (loe: pealiskaudselt) ja üliintensiivselt või vähem (loe: põhjalikult) ning teadusepõhiselt. Nagu võib aru saada, jätkame esimese variandiga, kus statistiline keskmine PISA testi tulemus on olulisem üksikisiku tegelikust vaimsest ja füüsilisest võimekusest.
Ning seda olukorras, kus teaduse tase võimaldaks teha väga selged persoonipõhised arengukavad ja testimismetoodika!
Eesti spordivaldkonnas toimub killustumine nii juhtimises kui ka rahastamises. Järjest rohkem projektijuhte, allasutusi, sihtasutusi, mittetulundusühinguid ning sellega kaasnevaid suuremaid ja väiksemaid juhte ja juhikesi.
31 aastat pärast taasiseseisvumist on spordiliikumise ja spordihariduse tulemuseks see, et kogu see väga tähtis teema on oma olemuselt taandunud vabatahtlikuks algatuseks läbi lugematute MTÜ-de ning ülevaltpoolt suunatavaks initsiatiiviks läbi mõne sihtasutuse.
Seejuures on spordirahvas ise allaheitlikult nõus kogu selle (taand)arenguga, et sport on jäänud koolis vahetundide aseaineks ning sedagi peamiselt algklassides. Jah, natuke veel püütakse sporti ja liikumisharrastust viia erinevate MTÜ-de projektidena koolidesse, aga seda suhteliselt kaootilise tegevusena.
Hiljuti saime lugeda, kuidas kutsuti ellu järgime sihtasutus ja eraldati sellele 700 000 eurot. Tegevuseesmärgiks on suunata kogu Eesti sportima, peamiseks tegevusvahendiks «õige sõnum»! Kui võtta palgakulud ja muud püsikulud, siis väga palju «õige sõnumi» jaoks iga Eesti inimese kohta üle ei jää.