BLOGI ⟩ Rootsi MM-ralli: Tänak teenis M-Spordiga esimese võidu, Hyundai tulistas tiimikäsuga endale jalga (5)

Postimees Sport
Copy
Ott Tänak ja Martin Järveoja tähistamas Rootsi ralli võitu.
Ott Tänak ja Martin Järveoja tähistamas Rootsi ralli võitu. Foto: JONATHAN NACKSTRAND

Rootsi MM-ralli võitis M-Spordi esisõitja Ott Tänak, kellele järgnesid Hyundai mehed Craig Breen (+18,7) ja Thierry Neuville (+20,0).

Mis pealkirjas välja toodud Hyundai tiimikäsku puudutab, siis nimelt kukutasid nad Breeni punktikatse eel nimme Neuville'i selja taha kolmandaks. Belglane tegi viimasel katsel aga sõiduvea, mistõttu pääses Breen temast taas mööda. Uut käsku Hyundai iirlasele aga anda ei saanud, sest siis möödnuks temast ka Kalle Rovanperä (Toyota).

WRC2-klassis triumfeeris Oliver Solberg, eestlaste lõppkohad: 4. Georg Linnamäe (+2.21,1), 9. Robert Virves (+4.33,0), 11. Egon Kaur (+6.35,2).

Võtmesündmused:

Reede:

  • WRC-meestest võttis esimese lumevalliohvri «au» endale Takamoto Katsuta, kes pingutas viiendal katsel katsevõidu pärast võideldes veidi üle ja käis üle katuse. Kuigi jaapanlane üritas esimese hooga jätkata, oli kahju ikkagi liiga suur ja tal tuli katkestada. 
  • WRC2-klassis kihutavad eestlased: Egon Kauri kimbutasid hommikul roolivõimuprobleemid, mis 5. katsel «kulmineerusid». Nimelt kadus see tema autolt siis täielikult. Robert Virves pidi 5. katse eel vahetama ootamatut süüteküünalt, mistõttu hilines ajakontrollpunkti ja teda karistati minuti ja 20 sekundiga.
  • Esapekka Lappi sõitis 6. katsel ühe kurvi sirgeks, kuid parandas oskuslikult vea: ajakaotust pelgalt 5–6 sekundit.

Laupäev

  • Elfyn Evans tegi 12. katsel pärast lumevallis käimist spinni, mistõttu andis ära üle 15 sekundi.
  • Kolmandat kohta hoidnud Esapekka Lappi käis mõnisada meetrit enne 13. katse lõppu lumevallis, kust sai pealtvaatajate abiga välja alles seitse minutit hiljem. Väljasõidu põhjuseks võis olla kulumise tõttu purunenud esirehv.
  • Craig Breen lõhkus 13. katsel vasaku esimese rehvi, kuid andis katsel ära kõigest mõned sekundid. Küll ajas iirlane laupäeva õhtustel katsetel läbi hübriidajamita.
  • 13. katsel elas äreva hetke üle ka Kalle Rovanperä, kes samuti lumevalli külastas. Soomlase õnneks tegi ta seda aga kohas, kus oli kõrvaltee, mistõttu ta hullemast pääses.
  • Ott Tänakul lõhkes 14. katsel sirge peal rehv, mistõttu tuli tal üks kurv pikaks sõita ning katsel välja võideldud 9-sekundiline edu sulas lõpukilomeetritega käest.

Pühapäev:

  • Craig Breen hilines Hyundai korraldusel punktikatse eel ajakontrollpunkti minuti, mistõttu määrati talle 10-sekundiline karistus. Nõnda pudenes iirlase Thierry Neuville'i selja taha, kuid belglane tegi punktikatsel sõiduvea, mille tulemusena Breen ikkagi teisena lõpetas.
  • Super-rally süsteemis jätkanud Takamoto Katsutal tuli tehniliste probleemide tõttu enne punktikatset (taas) katkestada.
  • Egon Kauri tabas punktikatsel mingi probleem, mistõttu kaotas ta seal ligemale kolm minutit.

Ralli eel:

Lisaks tavapärastele võistluseelsetele testidele panid kõik Rally1-tiimid end Rootsi ralli eel proovile väiksematel rallidel. M-Spordi mehed Tänak ja Jourdan Serderidis kihutasid Otepääl, Hyundai roolikeeraja Esapekka Lappi ja Toyota neljarattalise põrgulise taltsutaja Takamoto Katsuta Soomes Kuopios talverallil. 

Tänak stardib Rootsis esimesel täispikal võistluspäeval neljandana, mis võib olla väga hea lähtekoht. «Ma arvan, et me peame Rootsis olema konkurentsis,» ütles M-Spordi omanik Malcolm Wilson DirtFishile. «Ma ei näe ühtegi põhjust, miks me seda ei suudaks.»

M-Spordi tiimipealiku Richard Milleneri ootused on natuke tagasihoidlikumad. «Ma ei imestaks, kui me oleksime Rootsis [Monte Carloga] sarnases positsioonis. See on esimene kord Oti jaoks selle autoga lumel või kruusal. Mehhiko on minu arvates katsete ja tingimuste koha pealt natuke tasavägisem,» seletas ta.

2019. aasta maailmameister Tänak ütles ralli eel M-Spordi pressiteenistusele: «Eks ole näha, kui kiired oleme võrreldes teistega. Kui katsed on jäised, siis on parem alustada võimalikult eest, aga kui on väga lumine, siis on lugu vastupidi. Peame vaatama, mida ilm teeb. Igal juhul oleme ralliks valmis, meil pole muud valikut!»

Ajakava

Neljapäev

  • 10.01 Testikatse Håkmark 5,45 km
  • 20.05 SS1 Umeå Sprint 1 5,16 km

Reede

  • 9.30 SS2 Brattby 1 10,76 km
  • 10.31 SS3 Sarsjöliden 1 14,23 km
  • 12.03 SS4 Botsmark 1 25,81 km
  • 15.53 SS5 Brattby 2 10,76 km
  • 16.54 SS6 Sarsjöliden 2 14,23 km
  • 18.26 SS7 Botsmark 2 25,81 km
  • 20.05 SS8 Umeå Sprint 2 5,16 km

Laupäev

  • 09.05 SS9 Norrby 1 12,54 km
  • 09.56 SS10 Floda 1 28,25 km
  • 11.41 SS11 Sävar 1 17,28
  • 15.05 SS12 Norrby 2 12,54 km
  • 15.56 SS13 Floda 2 28,25 km
  • 17.41 SS14 Sävar 2 17,28 km
  • 19.05 SS15 Umeå 1 10,08 km

Pühapäev

  • 08.05 SS16 Västervik 1 26,48 km
  • 11.05 SS17 Västervik 2 26,48 km
  • 13.18 SS18 Umeå 2 10,08 km

MM-sarja punktiseis

  1. Sébastien Ogier (Toyota) 26 punkti
  2. Kalle Rovanperä (Toyota) 23
  3. Thierry Neuville (Hyundai) 17
  4. Elfyn Evans (Toyota) 15
  5. Ott Tänak (M-Sport) 14
  6. Takamoto Katsuta (Toyota) 8
  7. Dani Sordo (Hyundai) 6
  8. Esapekka Lappi (Hyundai) 4
  9. Yohan Rossel* (Citroën) 2
  10. Nikolai Grjazin* (Škoda) 1

* – WRC2-klassi mehed.

  1. Toyota 51
  2. Hyundai 27
  3. M-Sport 16
Kommentaarid (5)
Copy
Tagasi üles