Hooaja esimene Champions of the Future võistluspäev Itaalias Cremonas pakkus põnevust igasse klassi. Eesti noortest olid uues sarjas rajal üheksa-aastane Sebastian Kirss ja 11-aastane Albert Tamm, kes sõidavad klassis MINI ning 12-aastane Kristian Ebras, kes paneb ennast proovile juba kiiremas OK-N Junior klassis.
Tubli! 11-aastane Eesti võidusõitja võitis Itaalias kolm sõitu
Üks võistlusnädalavahetus kätkeb endas kahte eraldi etappi, mille esimeseks võistluspäevaks oli laupäevane, sedastab pressiteade.
Reedel sõidetud vabatreeningutel oli omas klassis kiireim Tamm, kuid kvalifikatsioonis jäi ta «liiklusesse» kinni ning sõitis välja viienda aja. Kirsi tulemuseks jäi 28 võistleja seas 23. koht ning Ebras sõitis 31 võistleja seas samuti 23. koha. Oluline on märkida, et nii Kirss, kui Ebras sõidavad niivõrd tihedas konkurentsis ja nimekal võistlusel esimest korda ning oludega kohanemine võtab kindlasti aega.
MINI-klassi esimene eelsõit oli põnev. Juba esimeses kurvis suutis Tamm kahe korra võrra tõusta ning võttis esimesele kahele sõitjale ilusti sappa. Viiendaks ringiks oli Tamm juba roninud esimesele kohale, kuid siis pandi kogu rajal välja kollased lipud, sest tagasirgel oli toimunud nelja võistlejaga avarii. Õnneks pääsesid Eesti poisid sellest.
Ohutuse tagamiseks hoiti rada kollases kuni viimase kolme ringini ja siis algas ka tõeline võistlus. Kirss, kes oli mõned kohad rüseluse tõttu kaotanud, suutis siiski sõidu lõpuks välja võidelda 20. positsiooni. Tammel seevastu jagus närvikõdi viimase ringini, kui pool ringi enne lõppu kaasvõistleja temast möödus ja Tamme teiseks surus. Õnneks ei jätnud eestlane jonni ja suutis viimastes kurvides oma oskused maksma panna ja tänutäheks Tammele esimese eelsõidu esimene koht.
Ebras sõitis oma esimese eelsõidu puhtalt, kuigi mingil hetkel sihiks seatud 20. koht oli lähedal, siis lõpptulemus 21. koht ehk kaks kohta parandust oma esimesel suuremal võistlusel on igati hea saavutus.
MINI-klassi teise eelsõidu start oli sarnane esimesele. Tamm suutis kohe viienda koha kolmanda vastu vahetada ning poole sõidu peal teiseks tulla. Siis hakkas esikohale kassi-hiire mäng, milles pani oma kavaluse maksma Eesti sõitja ning lõpptulemusena noppis ta vaid 0,017-sekundilise võidu ka teises eelsõidus.
Teistel eestlastel nii hästi ei läinud. Kirss lõpetas oma teise eelsõidu 26. kohal ning OK-N Junior klassi sõitja Ebras sattus avariisse, mille tagajärjel paiskus noormehe kart ümber. Ebras ise pääses õnneks vigastusteta, kuid mehaanikutel oli omajagu tegemist, et kart finaalsõiduks ette valmistada.
Tänu eelsõitude võitudele alustas Tamm finaali esimeselt stardikohalt ning hoidis üle poole sõidu sellest kinni. Kahjuks ei suutnud Tamm Itaalia sõitjat Alessandro Truchot oma selja taga hoida, aga eelviimasel ringil suutis eestlane esikoha tagasi võita ning samal ringil toimus esimese kahe sabas avarii, mis oli nii karm, et kohtunikud otsustasid välja panna punase lipu.
Kuigi viimasel ringil kaotas Tamm positsiooni uuesti itaalasele, siis jäi kehtima enne punast lippu olnud järjestus. Lähtuvalt reeglitest oli selleks hetkeks üle 75 protsendi võistlusdistantsist läbitud ning sellega võttis Tamm Champions of the Future esimeselt etapilt võidu.
Kirss, kes startis 23. kohalt suutis välja sõita 17. positsiooni. OK-N Junior arvestuses sõitev Ebras, kes teises eelsõidus oli rajal toimunud intsidendis süütu kannataja rollis, lõpetas 30 osalejaga finaali 27. kohal.
Järgmine Champions of the Future etapp sõidetakse täna samal rajal.
Kokku on hooajal kuus võistlusnädalavahetust ja 12 etappi. Sarja teeb põnevaks võrdse tehnika kasutus ning tihe ja rahvusvaheline konkurents. Kõigil sõitjatel on korraldajate poolt sama tootja mootorid ja kardid, mida ise modifitseerida ei tohi. Kokku on kolmes klassis toimuval võistlusel igal etapil stardis kuni 36 võistlejat. Esimesel etapil oli võistlejaid 33 riigist.