Autoralli MM-sarja hooaja viimase, Jaapani etapi järel määrati Hyundai meeskonnale 25 000 euro suurune rahatrahv, sest Thierry Neuville'i ja Andreas Mikkelseni autod ei vastanud reeglitele.
Maailmameister Neuville rikkus Jaapanis reegleid (1)
Pärast tõusva päikese maa mõõduvõttu oli tehniline ülevaatus. Seal avastati, et Hyundai sõitjate Neuville'i ja Mikkelseni autode tagadiferentsiaalide korpused polnud kooskõlas homologatsioonivormiga.
Ralliportaal DirtFish vahendas, et rahvusvaheline autoliit FIA uuris juhtumit põhjalikult ning mitu nädalat. Hyundai esitas kõik hooaja jooksul kasutatud tagadiferentsiaalid, mis olid nii Neuville'i kui ka Mikkelseni autodele määratud.
Uurimise käigus selgus, et tunamullu algseks homologatsiooniks esitatud andmed ja masinate osad vastasid nõuetele. Seevastu osutusid probleemseks tänavu täiendavaks homologeerimiseks esitatud dokumendid ja kasutusele võetud osad.
Hyundai WRC programmijuht Christian Loriaux selgitas, et dokumendid sisaldasid pilti kolme aasta tagusest prototüübist. Meeskonna vea tõttu oli Hyundai unustanud pilti uuendada.
Lisaks eelpool mainitud rahatrahvile määrati Hyundaile 25 000 euro suurune tingimisi trahv, mis tuleb maksta juhul, kui Hyundai ei tee enne tulevase hooaja algust vajalikke parandusi või sarnane rikkumine kordub järgmisel aastal.
Hyundai tiimijuht Cyril Abiteboul vabandas meeskonna vea pärast. Pealiku sõnul peab võistkond parandama tööprotsessi, et sarnane viga tulevikus ei korduks.
Kohtunike hinnangul oli juhtumi põhjuseks see, et Hyundai oli võistluste jaoks esitanud ebatäpsed dokumendid. Sarnased reeglite rikkumised võivad kaasa tuua diskvalifitseerimise. Praegusel juhul oli tegemist erandliku olukorraga, mille tõttu piirduti rahatrahviga.
Neuville'i diskvalifitseerimine poleks mõjutanud MM-tiitli lahingut sõitjate ega tiimide arvestuses. Belglase ainus konkurent sõitjate seas oli tiimikaaslane Ott Tänak, kes sõitis Jaapanis viimasel rallipäeval teelt välja ja jäi tühjade pihkudega. Tiimide arvestuses kindlustas võidu Toyota.