Rahahädas kreeklaste hull plaan: korraldame vormel-1 etapi

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui kreeklaste mõte vormel-1 etapi korraldamisest teoks saab, võib Sebastian Vettel ühel päeval kihutada ka Ateena tänavatel.
Kui kreeklaste mõte vormel-1 etapi korraldamisest teoks saab, võib Sebastian Vettel ühel päeval kihutada ka Ateena tänavatel. Foto: SCANPIX

Võlakriisis siplev Kreeka on enda arvates leidnud hädast pääsemisest geniaalse mooduse – tuleb korraldada vormel-1 etapp ja seeläbi riiki rohkem investeeringuid meelitada.

Esmakordselt aasta eest arutusele võetud projekti järgi asuks uus rada Pireuse sadamapiirkonnas Drapetsonas ja selle kavandaks seni teadmata Kreeka arhitekt. 25 kurvi ja ühe pika sirgega tänavarada oleks 5,2 kilomeetri pikkune ja kulgeks vastupäeva olemasolevatel teedel.

«Peame toetama kõiki ideid, mis Kreekat turundavad. Drapetsonasse rajatav rada oleks Pireuse arengule äärmiselt oluline,» vahendab ajakiri AutoWeek spordiministri Konstantinos Cavarase sõnu. Kultuuriminister Kostas Tzavaras toetab samuti ettevõtmist – tema meelest aitaks vormel-1 etapp kaasa eeskätt just riigi pikaajalisele majanduskavale.

«Valitsuse põhieesmärk on arenguvõimaluste loomine. Praegusel riigile kriitilisel hetkel on teretulnud iga katse Kreekat reklaamida ja rahvusvahelist tähelepanu tõmmata,» lausus ta. «Vormel-1 võistluste korraldamise võimalus tekitab lootust, et suudame Pireuse ajaloolise sadama reklaamimise ja kogu laiema piirkonna arendamiseks turistivooge kasvatada. Lisaks looks niisugune projekt uusi töökohti ja parandaks meie riigi mainet rahvusvahelisel areenil,» märkis Tzavaras.

Kreeklaste plaan on üllas, kuid samas toob vormel-1 etapi korraldamine iseenesest kõikidele riikidele kahjumit – kogu ettevõtmise mõttekaks muutev kasum teenitaksegi just turismi ja kõige muu etapiga kaasneva pealt. Alles paar päeva tagasi teatasid näiteks Saksamaal asuva Nürburgringi omanikud, et ei suuda F1-sarja pealikule Bernie Ecclestone’ile soovitud korraldustasu maksta. Esmased investeeringud raja ning vajaliku infrastruktuuri rajamise näol on seega äärmiselt suured.

Kreeklased loodavad saada abi türklastelt, kes ehitasid 2005. aastal vormel-1 raja Istanbuli. Seal peeti seitse etappi, kuid tänavu Türgi enam vormel-1 sarja kalendrisse ei kuulu. Peamiseks põhjuseks oli napp publikuhulk, ent ka Ecclestone’i jaoks rahaliselt ahvatlevamate turgude avanemine.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles