Pirelli muudab vormel-1 rehvid alates Kanada etapist vastupidavamaks

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toimetaja: Kristjan Jaak Kangur
Copy
Pirelli vormel-1 rehvid.
Pirelli vormel-1 rehvid. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarja rehvitootja Pirelli vastab meeskondade kriitikale ja muudab rehvid vastupidavamaks.

Pärast Hispaania GPd, kus võitja Fernando Alonso ja hulk teisi piloote kasutas koguni nelja boksipeatuse taktikat, tunnistas Pirelli, et see ei vasta enam nende kavatsustele ning rehvisegud muudetakse sarnasemaks nendega, mis olid kasutusel eelmisel ja üle-eelmisel hooajal. «Neli boksipeatust ei olnud kindlasti meie eesmärk, seetõttu muudame rehve,» lausus Pirelli spordidirektor Paul Hembery väljaandele Autosport. «Võtame üht-teist tänavustest rehvidest, kuid lisame ka elemente eelmistest hooaegadest. Siht on jõuda taas kahe või kolme peatusega sõitudeni.»

Autospordi andmetel võetakse uued rehvid kasutusele alates juunikuus toimuvast Kanada etapist. Hembery tunnistas, et Pirelli ei arvestanud meeskondade võimega autod talvepausi jooksul nii kiireks arendada. «Alahindasime kiirust, mida praegused vormelid on võimelised saavutama. Meil pole võimalik testida uute autodega, vaid peame kasutama Renault’ vormelit 2010. aastast. See on aga tänastest autodest ringi peale neli-viis sekundit aeglasem,» nentis Hembery.

Lisaks kinnitas Hembery, et uute rehvidega ei soovita karistada neid meeskondi, kelle tänavune auto on disainitud rehvisäästlikuks. Kõige silmatorkavamalt on see õnnestunud Lotuse meeskonnal ning tiimi juht Eric Boullier on ka juba avaldanud arvamust, et rehvisegude muutmine tähendab probleemile valest otsast lähenemist.

«Asi pole rehvides. Asi on selles, et meie tegime oma autoga midagi, mis võimaldas meil rehve säästa,» lausus Boullier, kelle arvates on konkurendid ise süüdi, et pole suutnud oma autot vastavalt uute rehvide kulumisele seadistada. «Kõik meeskonnad on samas seisus. Nüüd aga muudeti juba kõva segu selles suunas, et kõige rohkem kurtnud tiim kasu saaks,» viitas Boullier Red Bullile.

Tagasi üles