Eestlased on teinud Dakari rallil hea alguse

Kadi Parts
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Toomas Triisa enne äralendu Dakari rallile.
Toomas Triisa enne äralendu Dakari rallile. Foto: Toomas Huik

Pühapäeva öösel vastu esmaspäeva startisid üheks maailma raskemaks ralliks peetaval Dakari võidusõidul ka kaks eestlast: Toomas Triisa ja Mart Meeru. Esialgu on mõlema mehe võistlus kulgenud plaanipäraselt ning kahe päeva järel on eestlased vastavalt 44. ja 69. kohal. Täna ootab ees maratonkatse.

Kolmes Lõuna-Ameerika riigis toimuv ja ligi kaks nädalat kestev Dakari ralli algas tõelise katsumusega. Esimesel päeval pidid võistlejad maha sõitma 809 km: esmalt oli vaja läbida 405 km ülesõitu, seejärel ootas ees 180 km pikkune katse ja päeva lõpuks tuli läbida laagrisse jõudmiseks veel 224 km ülesõitu.

Esimest korda Dakari rallil osaleva Triisa sõnul möödus avapäev edukalt. «Ärevus oli suur. Tagant alustades oli palju tolmu ja kohati üsna keeruline kivine rada. Kuid kõik sujus hästi ja meeleolu on hea nii mul kui Mardil,» rääkis Triisa esimese päeva järel.

Eile sõidetud ralli teisel päeval oli kilometraaž taas üsna karm: katsele jõudmiseks tuli sõita 304 km, mille järel oli kavas 359 km pikkune katse, ning laagrisse jõudmiseks tuli maha sõita veel 62 km. Rallil osalejad jõudsid laagripaika Eesti aja järgi eile hilisõhtul, ent esialgse info põhjal möödusid kaks esimest päeva probleemideta.

«Täna (eile – toim) oli normaalne, ei midagi erilist. 200 km sõitsin põhjagaasiga ja siis 150 km düünides,» muljetas eilse päeva järel Triisa.

Võistlejad pidid lisaks keerulisele rajale rinda pistma ka raskete ilmaoludega, sest kuumakraade oli väidetavalt koguni 35–40. Selles kuumuses läbisid sõitjad Sierra Nevada mäeaheliku ja käidi ka 2000 meetri kõrgusel merepinnast. Lisaks said eestlased eile esimest korda sõita Lõuna-Ameerika liivadüünides.

«Düünides oli väga hea, aga kiiremad lõigud võtsin rahulikult. Muidu oli kõik hea, aga kaotasin 7–10 minutit, sest küttepump läks katki ja pidin selle ära vahetama,» rääkis Triisa, kelle kinnitusel on masin valmis homseks maratonkatseks, mis tähendab, et võistlejad peavad pärast katset hakkama saama ilma tehnilise meeskonna abita.

Esialgsete protokollide järgi oli Triisa teise päeva järel 44. kohal (1.20,57), Meeru on 69. positsioonil (+2.04,50).

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles