Kangert: esimene tõus näitab, kas olen sõidu- või muidumees

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Tanel Kangertil ei õnnestunud enne MMi uue kokkuklopsitud rattaga võistelda.
Tanel Kangertil ei õnnestunud enne MMi uue kokkuklopsitud rattaga võistelda. Foto: Philippe Pradier

Täna Geelongis jalgratta maanteesõidu MMil meeste temposõidus startiv Tanel Kangert ütles, et raske ja kurviline rada on talle meeltmööda, kuid hea tulemuse võib nurjata tugev tuul.



Eesti temposõidumeistri Kangerti sõnul on juba esimese, viiendal kilomeetril algava tõusu järel selge, kas tal on asja suurde mängu või mitte.

«Raske ja piisavalt kurviline rada meeldib mulle. Absoluutselt ei meeldi küljelt tulevad tugevad tuulehood,» lisas ta.

Olete varem öelnud, et ettevalmistus MMiks oli temposõidupõhine. Kui heasse vormi õnnestus jõuda?

Hooaja parimad jalad on minevik. Ettevalmistus ei läinud päris soovitud rada pidi, kuna planeerisin aega halvasti ja taastusin treeningutest arvatust kehvemini. Ei julgenud alpitelgis istumise järel ka kõrget intensiivsust taga ajada, sest ees ootas pikk ja väsitav reis.

Kui palju oli kasu alpitelgi kasutamisest?

Ma ei oskagi öelda, kas sellest otseselt kasu oli seekord. Sõltuvalt vormist on mõju alati erinev. Platseeboefekti tekitas see kindlasti.

Kirjutasite oma kodulehel, et sõidate 2007. aasta BH mudeliga. Mitusada meetrit te seda fakti silmas pidades konkurentidest tagapool stardite?

Ratas on mul hea ja häbi sellega MMile minna ei ole. Klubi hankis korralikuma raami, mille peale sai korralik ratas kokku laotud.

Kui palju võtab aega temporattaga sõbraks saamine?

Ei ole saanud kordagi uue rattaga võistelda. Kolm-neli võistlust läheks kindlasti, et mugav positsioon leida. Kahju, et ratas sai viimasel hetkel valmis. Siiani olen teinud trennis vaid mõned lühikesed intervallid.

Temposõidus läbitakse kaks 22,8 km ringi, suurim tõus algab 5. kilomeetril. Rein Taaramäe on öelnud, et talle ei sobi tõus sõidu algfaasis. Kuidas on lood teiega?

Raske ja piisavalt kurviline rada meeldib mulle. Absoluutselt ei meeldi küljelt tulevad tugevad tuulehood. Väga raske on ennast positsioonis hoida ja samal ajal kiiresti vändata.

(Geelongis viibiv Eesti Jalgratturite Liidu peasekretär Urmas Karlson: «Ilmastikuolud on keerulised. Temperatuur naljalt üle 15 kraadi ei tõuse. Kui päike pilve taha läheb, langeb temperatuur kohe alla 10 kraadi. Võib ka vihma sadada, eile tuli näiteks rahet. Tugev tuul soosib raskemaid sportlasi. Ketasrattaga sõites on tükk tegu, et sadulas püsida. Naiste ja kuni 23-aastaste meeste temposõitude keskmised kiirused olid tavalisest tagasihoidlikumad.»)

Millise taktika valite? Kas surute kohe alguses gaasipedaali põhja või säästate end mõneks olulisemaks lõiguks?

Esimene tõus näitab, kas olen sõidu- või muidumees. Seega algusest peale täiega.

Natukene pühapäevasest grupisõidust ka. Maailma parim sprinter Mark Cavendish teatas, et tema jaoks on rada liiga raske ja ta ei näe endal võiduvõimalust. Suurepärane avaldus ju teile ja Kalle Kriidile?

Kui distantsi ära kannatame, võib see olla tõesti sobiv rada meile mõlemale.
(Karlson: «Start on 80 km kaugusel Melbourne’ist ja tugeva küljetuule korral võib grupp juba enne Geelongi jõudmist ribadeks minna.»)
 

Tagasi üles