Skip to footer
Saada vihje

PM MONTES Hyundai prioriteet on WRC, uus tiimipealik ei välistanud tulevikus F1ga liitumist

Hyundai uus meeskonnajuht Cyril Abiteboul (paremal) usub, et WRC-sari täidab praegu autotootja ärihuve. Kas see jätkub ka tulevikus või on laual võimalik liitumine F1-ga?

Cyril Abiteboul on Hyundai tiimipealikuna tegutsenud nädala ning liialdamata võib öelda, et uuel juhil on meeskonnas kõige vähem rallikogemust. F1 taustaga prantslane lubab olla kiire õppija, tahab teha tiimi struktuuris mõningaid muudatusi ega lükanud ümber, et Hyundai võib ühel päeval liituda vormel 1 sarjaga.

Abiteboul ei tee saladust, et sukeldus rallimaailma täieliku kollanokana. Tal on märkimisväärne kogemus F1-sarjast, kus vedas seitse aastat Renault' meeskonda, kuid peaasjalikult ringrajaspordiga ongi tema töö piirdunud.

«Olgem ausad, mul pole rallist põhjalikke teadmisi. Muidugi olen jälginud tulemusi, vaadanud videoid, kuid kui keskendusin F1-le, siis polnud mul aega teistesse aladesse süveneda. Nüüd on olukord muutunud ja praegu pühendun ainult rallile,» ütles Abiteboul. Ta pole elus kordagi rallit kohapeal vaatamas käinud, kuid lubas Monte Carlos selle vea parandada ning jõuda ka raja äärde.

45-aastane prantslane ütles, et talle avaldas muljet Hyundai rallitiimi Saksamaal Alzenaus asuva peakorteri suurus. «F1s disainiti ja ehitati auto vaid üheks hooajaks. Kui aasta sai läbi, siis läks see põhimõtteliselt prügikasti. Rallis on vaja aastate lõikes hoida suurt hulka varuosi, kasutusel on rohkem autosid, see võtab tõesti ruumi.»

Ma ei taha öelda jah, sest siis hakkate kirjutama, et Hyundai läheb F1.

Hyundai tiimipealik Cyril Abiteboul

Erilist heameelt valmistas Abiteboulile Hyundai i20 Rally1-auto mootor, mis on tema kui inseneri hinnangul tõesti hästi disainitud. «Meil on kõik vajalikud komponendid olemas. Talendikad sõitjad, hea auto, nüüd jääb üle see vormida MM-tiitli vääriliseks tiimiks. Nüüd on vaja leida see miski, mis viiks meid veel astme võrra kõrgemale,» ütles värske tiimipealik.

Eesmärk on võita MM-rallisid

Kui eelmise aasta lõpus hakati spekuleerima, et Abiteboul asub juhtima Hyundai rallitiimi, läksid liikvele jutud, et Lõuna-Korea autotootja ihub hammast liitumaks F1-sarjaga. Monacos ajakirjanikega suheldes ei kinnitanud Abiteboul seda plaani, kuid ei lükanud ka ümber.

«Ma ei taha öelda jah, sest siis hakkate kirjutama, et Hyundai läheb F1. On oluline, et meie ettevõtmine teenib Hyundai ärihuve. Praegu see on nii ja prioriteet on tagada, et see nii ka jääks, teeme selleks koostööd rahvusvahelise autoliidu (FIA) ja promootoritega. Kas meil on vaja veel mõne sarjaga liituda, seda näeme tulevikus. Aga see pole praegu prioriteet, eesmärk on võita rallisid,» ütles Abiteboul.

Mootorispordis kogenud tiimijuht arvab, et tal läheb WRCga kohanemiseks aega ja kogu õppimisprotsess võib võtta aastaid. Meeskonna kindla käega tüürimist oodatakse temalt võistlusolukorras aga juba teisel töönädalal.

«Usun, et saan juba täna rallitiimi juhtimisega hakkama. Olen püüdnud inimestega veeta võimalikult kaua aega koos ja tõestada, et Hyundai tahab endiselt ralli MM-sarjas võidutseda. Näitan, et meil on lühike ja pikk plaan,» selgitas ta.

Hoolimata vähesest kogemusest Hyundais, andis ta väikseid vihjeid, mida ta sooviks tiimis muuta. «Tööjaotus ja vastutus on vaja selgemaks teha. See ei ole eriliselt raske väljakutse, kuid igas organisatsioonis, kus on mõni aeg puudunud kindel juht, hakkavad inimesed laisaks muutuma.

See on inimlik, eriti meeste puhul. Meil on tööl palju mehi, mitte piisavalt naisi. Tahaksin, et see muutuks. Lühemad plaanid on vaja paika panna nädalate jooksul, struktuurilised muudatused tulevad lähikuudel. Tahan mõningaid muudatusi teha võimalikult kiiresti,» selgitas ta.

Kommentaarid
Tagasi üles