Jari-Matti Latvala võidutahe autoralli MM-sarjas läks üle mõistuse. Seda tõdes endine rallisõitja soomlaste podcast'is Kovin paikka.
Jari-Matti Latvala karjäärist sõitjana: võidusoov oli üle mõistuse
Autoralli MM-piloodina tahtis Latvala lihtsalt võita. Võida kiiruskatse, ralli ja maailmameistritiitel. Kinnisidee viis lõpuks absurdideni.
«Lähtepunkt oli see, et tahtsin olla ralli maailmameister. See oli minu jaoks kõik. Arvasin, et võitmine on viis meistritiitli võitmiseks, aga vahel unustasin natuke ära, millal tuleb gaas põhja panna ja riskida ja millal mitte,» räägib ta Kovin paikka podcast'is.
Latvala sõitis MM-sarjas aastatel 2008–2018. Kolm korda tuli ta kokkuvõttes teiseks ja kahel korral kolmandaks.
Latvala hindab, et tema head võimalused olid 2017. ja 2018. aastal.
«Aastaid enne seda, kas said hea tulemuse või katkestasid. Pärast seda kõike karjääri tehes meenutan aeg-ajalt, miks ma seda tervet mõistust ei kasutanud. Võidusoov oli üle mõistuse,» räägib Latvala.
Latvala ei võitnud maailmameistritiitlit. 2019. aasta hooaja lõpus ei pakutud Soome piloodile Toyotas lepingupikendust.
«Sel hetkel, kui sulle seda öeldakse, sa mõistad, et järgmisel aastal sa enam ei sõida. Selline tunne ja tühjus on sees, et jääd seisma. Mida ma siin elus edasi teen? See on päris hirmutav hetk,» kirjeldab Latvala.
Karjääri jooksul oli Latvala oma inimlikkust määratlenud ralliedu ja maailmameistrivõistluste kaudu.
Alates 2021. aastast tegutseb soomlane Toyota rallitiimi meeskonnajuhina.