Andres Arnover tegi hiljuti Saksamaal meie autospordiajalugu, kui temast sai Hockenheimringil esimene eestlane, kes võidutsenud kiirendusspordi EM-etapi.
Saksamaa kuulsal Hockenheimringil tehti Eesti autospordi ajalugu (1)
«Oleme väga õnnelikud. Kaks ja pool aastat oleme EM-etappidel käinud ning lõpuks tuli võit ära. Selle nimel on palju tööd tehtud. Olen väga tänulik kogu meeskonnale ja kõikidele taustajõududele,» sõnas hooaja neljanda etapil triumfeerinud Arnover pressiteate vahendusel.
Pro Modified klassis triumfeerinud Arnover alistas järjepanu sakslase Walter Strobeli, hollandlase Michel Tooreni ja finaalis šveitslase Bruno Baderi.
«Finaalis läksin sõitma kindla peale. Kuna Baderiga on meie auto kiirus üsna võrdne, tuli võtta hea reaktsioon,» rääkis Arnover, kelle reaktsiooniaeg oli 0,045 sekundit, seda Baderi 0,082 sekundi vastu. «Sellega oli üldjoontes ka sõidu tulemus otsustatud.»
Lisaks tasub mainida, et Arnover võitis ka kvalifikatsiooni, läbides kolmandas voorus oma Ford Mustangiga veerandmiili 5,963 sekundiga (401,22 km/h). «Kuna ilm oli väga kuum, õhutemperatuur üle 30 kraadi, siis oli auto seadistuse leidmine keeruline. 5,96 sekundit oligi ilmselt maksimum, mis nendes tingimustes võimalik,» pakkus ta.
Kiirendusspordi EM-sarjas läheb igal võistlejal arvesse neli tulemust viiest. Neljanda etapi järel on liider hollandlane David Vegter (307 punkti), kellele järgnevad Arnoveril (296) ja soomlane Jere Rantaniemi (246).
Kui aga hetkeseisuga halvim tulemus maha arvestada - mida hooaja lõppedes ka tehakse - oleks sarja liiider hoopiski Arnover. «Selle järgi oleksin kuue punktiga liider ja viimasele etapile läheme kolme sõitjaga vastu sisuliselt võrdses seisus,» sedastas eestlane.
Kiirendusspordi EM-sarja viimane, viies etapp toimub 7.–8. septembrini Suurbritannias Santa Podi rajal.