Reedel-laupäeval sõidetaval 57. Saaremaa rallil pidanuks siinsed põrinasõbrad saama kaasa elada ka Eesti autoralli elavatele legendidele Hardi Metsale ja Ilmar Raissarele. Paraku täitus see plaan ainult osaliselt.
Sitke mänd lõpetas Eesti legendide Saaremaa ralli
Nimelt anti meeste käsutusse tavapäraselt EMV Lada klassis võistlevate Erkki Visnapuu – Veiko Varese võistlusauto Lada VFTS, mis kannab ühtlasi legendaarse Saaremaa rallisõitja Vello Õunpuu auto rohelist disaini.
«Kuna Ilmar andis nõusoleku, et ta sõidab ja siis mõtlesin ka, et kui selline võimalus antakse, siis on poistele patt ära öelda, sest nad on nii palju tööd teinud ja hoolitsenud meie eest,» sõnas Mets tänavuse Saaremaa ralli eel.
Esialgne plaan nägi ette, et Raissar ohjab Ladat laupäevaste katsete esimestel läbimiste ning Mets saab võimaluse õhtupoolikul. Paraku jooksis see plaan lörri aga kohe hommikul, kui Raissar 12,42 km pikkusel Lülle katsel teelt välja kandus ja vastu puud sõitis.
Seda, kas masin õnnestub lõunaks hooldusalasse toimetada ja õhtusteks katseteks uuesti töökorda putitada, näitab aeg.
***
Vennad Hardi ja Udo Mets olid eestlastest kindlasti tuntuim vendadest rallipaar 1980ndatel. Esimese stardi tegid nad 1975. aastal, kui osalesid Kalevi meistrivõistluste II etapil Raplas. Saaremaa ralli eelkäijal Tehumardi rallil tegid vennad Metsad esimese stardi sama aasta detsembris. Volgaga sõitnud mehed kolisid Ladale 1983. aasta Põlva rallil. Karjääri viimase sportralli stardi tegid vennad Metsad 1990. aasta Old Toomas Rallyl.
Ilmar Raissar tegi esimese stardi 1979. aasta Vastlarallil ja ka tema sõiduvahendiks oli alguses Volga, mis 1982. aastal vahetus Lada vastu. Kui Hardi Mets sõitis terve karjääri ühe kaardilugejaga, siis Raissare autode kõrvalistmel istusid mitmed mehed, kuid 1984. aasta Vana Toomase rallil alanud koostöö Rein Talvariga kestis kuni 1991. aasta Tehumardi rallini, mille järel mõlemad mehed aktiivse rallikarjääri lõpetasid.
2023. aastal esilinastunud film «Kurvilise tee legendid», mille peaosalised Mets ja Raissar on, andsid inspiratsiooni A1M Motorspordi võistlejatele, kes otsustasid oma kolmele Lada VFTS autole teha sama disaini, kui oli vendade Metsade, Raissaar-Talvari ja Vello Õunpuu – Aarne Timuski võistlusautodel ja osalesid nendega sama aasta Rally Estonial.