Saada vihje

AMETLIK Nüüd on paigas, milliste masinatega 2027. aastast edasi rallit sõidetakse (1)

Copy
Ott Tänak, pilt on illustreeriv.
Ott Tänak, pilt on illustreeriv. Foto: Hyundai Motorsport

Kolmapäeval kogunenud maailma mootorspordi nõukogu (WMSC) koosolekul sai autoralli MM-sarjas paika mitu tähtsat asja. Lukku löödi uus, 2025. aastast kehtiva hakkav punktisüsteem ning see, milliste masinatega hakatakse kihutama 2027. aastast.

Nimelt kaovad senised Rally1-autod kahe aasta pärast ajaloo prügikasti. Sellenimeline autoklass küll jääb, kuid palju tehnilisi aspekte, nende seas mootor, jõuülekanne ja pidurid, võetakse üle praegustelt Rally2-autodelt

Muudatuste peamiseks eesmärgiks on kulude kokkuhoid. Nõnda fikseeriti ära, et tulevikus on WRC-masinate maksimaalne maksumus 345 000 eurot ehk rohkem kui poole vähem kui praegu. Täpselt sama palju maksid kõrgeima klassi masinad ka vahemikus 2012–2016. 

Heakskiidu saanud reeglitest nähtub, et autoralli MM-sarja esialgseks sihiks on jätkata kestlike kütustega sisepõlemismootoritega, kuid lisaklauslite näol on siiski tulevikus võimalik hübriid- ja elektrilahenduste lisamine. 

Oluline muudatus seisneb ka uute masinate turvapuuride reeglites, mille kuju muudetakse, võimaldades neid seeläbi paigaldada erinevatele masinatüüpidele, olgu nendeks luukpärad, sedaanid, maasturid või spetsiaalsed rallilahendused. Senised Rally1-autod baseerusid puhtalt linnamaasturitel.

FIA on veendunud, et WRC-sarja suunamuutus toob sarja uusi autotootjaid.
FIA on veendunud, et WRC-sarja suunamuutus toob sarja uusi autotootjaid. Foto: FIA

Vähetähtis pole ka tõsiasi, et kõnealused reeglid löödi lukku kümneks aastaks, pakkudes tiimidele ja autotootjatele seeläbi pikaajalist stabiilsust.

Lisaks tehti täiendavaid reeglimuudatusi, mis loovad tiimidele veel kokkuhoiukohti: näiteks vähendatakse rallidele reisivate taustajõuliikmete arvu ja logistikakulusid ning rallidel suurendatakse kohapealse taristu hulka.  

Samamoodi nähakse ette võimalikku koostööd autoralli ja autokrossi MM-sarjade vahel, mis võimaldaks tiimidel ja autotootjatel kasutada jõuallikaid sarja vajaduste järgi. 

Kõik eelpool tehtud muudatused on rahvusvaheline autoliit (FIA) sisse viinud eesmärgiga meelitada MM-sarja uusi autotootjaid.

Tagasi üles