Kolmapäeval kogunenud maailma mootorspordi nõukogu (WMSC) koosolekul sai autoralli MM-sarjas paika mitu tähtsat asja. Lukku löödi uus, 2025. aastast kehtiva hakkav punktisüsteem ning see, milliste masinatega hakatakse kihutama 2027. aastast.
AMETLIK ⟩ Nüüd on paigas, milliste masinatega 2027. aastast edasi rallit sõidetakse (1)
Nimelt kaovad senised Rally1-autod kahe aasta pärast ajaloo prügikasti. Sellenimeline autoklass küll jääb, kuid palju tehnilisi aspekte, nende seas mootor, jõuülekanne ja pidurid, võetakse üle praegustelt Rally2-autodelt
Muudatuste peamiseks eesmärgiks on kulude kokkuhoid. Nõnda fikseeriti ära, et tulevikus on WRC-masinate maksimaalne maksumus 345 000 eurot ehk rohkem kui poole vähem kui praegu. Täpselt sama palju maksid kõrgeima klassi masinad ka vahemikus 2012–2016.
Heakskiidu saanud reeglitest nähtub, et autoralli MM-sarja esialgseks sihiks on jätkata kestlike kütustega sisepõlemismootoritega, kuid lisaklauslite näol on siiski tulevikus võimalik hübriid- ja elektrilahenduste lisamine.
Oluline muudatus seisneb ka uute masinate turvapuuride reeglites, mille kuju muudetakse, võimaldades neid seeläbi paigaldada erinevatele masinatüüpidele, olgu nendeks luukpärad, sedaanid, maasturid või spetsiaalsed rallilahendused. Senised Rally1-autod baseerusid puhtalt linnamaasturitel.
Vähetähtis pole ka tõsiasi, et kõnealused reeglid löödi lukku kümneks aastaks, pakkudes tiimidele ja autotootjatele seeläbi pikaajalist stabiilsust.
Lisaks tehti täiendavaid reeglimuudatusi, mis loovad tiimidele veel kokkuhoiukohti: näiteks vähendatakse rallidele reisivate taustajõuliikmete arvu ja logistikakulusid ning rallidel suurendatakse kohapealse taristu hulka.
Samamoodi nähakse ette võimalikku koostööd autoralli ja autokrossi MM-sarjade vahel, mis võimaldaks tiimidel ja autotootjatel kasutada jõuallikaid sarja vajaduste järgi.
Kõik eelpool tehtud muudatused on rahvusvaheline autoliit (FIA) sisse viinud eesmärgiga meelitada MM-sarja uusi autotootjaid.