WRC2-klassis tänavu tiitli peale kihutanud, kuid Kesk-Euroopa rallil tehtud väljasõidu tõttu lõpuks neljandaks jäänud Yohan Rossel lootis uuel aastal teha sammu edasi Rally1-auto rooli, aga...
WRCsse kibelenud rallimehe suu vajus rahanumbrit kuuldes pärani
Nimelt hakkasid hooaja viimase etapi, Jaapani ralli järel ringlema kuulujutud, et prantslane peab M-Spordiga läbirääkimisi nende Ford Puma rooli istumiseks.
Kuivõrd M-Spordi näol on aga tegemist eratiimiga, kes vajab, et nende sõitjatel oleks tagumiku all priske rahakott, jäi säärane diil ikkagi ära.
«Need kuulujutud panid mind muigama. Mu ainus kokkupuude nendega seisnes selles, et uurisime, kui palju raha tuleks meil [Rally1-autoga kihutamiseks] välja käia. Stardipakett algas 500 000 - 600 000 eurost ning hõlmas sealjuures ainult osa hooajast. Pärast seda meie kõnelused enam edasi ei käinud,» avaldas Rossel kodumaa väljaandele Rallye-Sport.
«Ühest küljest on tore, et minust räägitakse, kui potentsiaalsest Rally1-sõitjast. See näitab, et minu talenti on märgatud. Tegelikult oleks minu jaoks ka loogiline klass kõrgemale liikuda, kuid paraku on olukord WRCs praegu täpselt selline nagu on - katastroofiline,» viitas ta tippklassi üksikutele sõitjakohtadele.
Samamoodi ei tee viimase sammu tegemist kerge(ma)ks piiratud testipäevade arv. Siinkohal olevat Rosseli sõnul heaks näiteks kahekordne WRC2-klassi tšempion Andreas Mikkelsen, kes sai küll tänavuseks tagasi Hyundai rooli, kuid tulemused polnud päris need.
«Üleminek Rally2-autost Rally1-autosse on väga keeruline ning kuna testimist on väga vähe, ei aita see olukorrale kaasa. Nägime seda ju Mikkelseniga. Ta pole mõistagi [Sebastien] Ogier'i või [Sebastien] Loebi tasemel, kuid siiski väga-väga hea sõitja,» jätkas prantslane.
Rosselist endast rääkides, siis tema kihutab tuleval aastal Stellantis Groupi poolt ette valmistatava Citroen C3 Rally2-ga ning esialgu on ta kalendris ringi ümber teinud Monte Carlo, Kanaari saarte, Portugali, Sardiinia ja Kreeka MM-etappidel.
Hooaja teises pooles tuleb tal veidi vaagida, kas võtta ette teekond Paraguaysse või Tšiilisse ning samamoodi tahab ta tegelikult Soomes startida. «Kui sa tahad üks päev maailmameistriks tulla, siis sul lihtsalt tuleb seal (Soomes - K.J.) parimatega võidu kihutada,» sõnas ta.