Autoralli MM-sari algab sel nädalal Monte Carlos. Rivis on neli maailmameistrit: Toyota mehed Sebastien Ogier ja Kalle Rovanperä ning Hyundai sõitjad Thierry Neuville ja Ott Tänak. Postimees vahendab sündmusi põhjalikus otseblogis. Aga alustuseks vaatame võistlusele veidi ette.
AJAKAVA ⟩ Monte Carlo avab rallihooaja: millal Ott Tänakule kaasa elada?
AJAKAVA
Kolmapäev, 22. jaanuar
17.01 - Testikatse Route de la Garde (3,3 km)
Neljapäev, 23. jaanuar
19.05 - SS1 Digne-les-Bains / Chaudon-Norante 1 (19 km)
20.53 - SS2 Faucon-du-Caire / Bréziers (21,2 km)
22.06 - SS3 Avançon / Notre-Dame-du-Laus 1 (14 km)
Reede, 24. jaanuar
10.31 - SS4 Saint-Maurice / Aubessagne 1 (18,7 km)
11.34 - SS5 Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 1 (16,7 km)
12.42 - SS6 La Bréole / Selonnet 1 (18,3 km)
16.23 - SS7 Saint-Maurice / Aubessagne 2 (18,7 km)
17.26 - SS8 Saint-Léger-les-Mélèzes / La Bâtie-Neuve 2 (16,7 km)
18.34 - SS9 La Bréole / Selonnet 2 (18,3 km)
Laupäev, 25. jaanuar
09.59 - SS10 La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire 1 (27 km)
11.05 - SS11 Aucelon / Recoubeau-Jansac 1 (20,9 km)
12.08 - SS12 La Bâtie-des-Fonts / Aspremont 1 (17,9 km)
15.59 - SS13 La Motte-Chalancon / Saint-Nazaire 2 (27 km)
17.05 - SS14 Aucelon / Recoubeau-Jansac 2 (20,9 km)
18.08 - SS15 La Bâtie-des-Fonts / Aspremont 2 (17,9 km)
Pühapäev, 26. jaanuar
07.39 - SS16 Avançon / Notre-Dame-du-Laus 2 (14 km)
09.32 - SS17 Digne-les-Bains / Chaudon-Norante 2 (19 km)
13.15 - SS18 La Bollène-Vésubie / Peïra-Cava (17,9 km)
Enne võistlust:
Tänavu eriti jõuliselt mehitatud Toyota saadab kohe rajale kogu kaardiväe. Lisaks täiskohaga sõitjatele: Kalle Rovanperäle, Elfyn Evansile, Takamoto Katsutale ja Sami Pajarile tuiskab teele ka Monte Carlos kümnendat võitu jahtiv Sebastien Ogier.
Kurssi muutnud ning kolmele alalisele sõitjale panustavat Hyundaid hakkab Thierry Neuville'i ja Ott Tänaku kõrval ohjama Adrien Fourmaux.
M-Sport on tõenäoliselt viimaste aastate kõige kehvemas löögihoos. Esinumbri koormat kannab mullu esimese täishooaja lõpetanud Grégoire Munster, teises autos istub veidi üllatuslikult võimaluse saanud Josh McErlean.
«Sel aastal on palju uusi teelõike, nii et jällegi on raske teada, mida oodata. Monte on alati väga ettearvamatu, nii et see teeb pikaajalise ettevalmistuse üsna keeruliseks. Peategelaseks on ilm ja me peame olema nädalavahetusel kõigeks valmis,» ütles Tänak hooaja avaetapi eel.
«Peamine asi, mida sellega seoses tuleb arvesse võtta, on rehvid, sest see mängib meie võistluse juures suurt rolli. Kõigil on palju teadmatust ja ma arvan, et see teeb Monte väga huvitavaks.
See on alati olnud keeruline võistlus, oleme siin küll poodiumile pääsenud, kuid pole olnud piisavalt tugevad, et võita. See on tõesti ainulaadne sündmus, millel on suur ajalugu ja siinset võitu hindaksin ma väga. See on alati eesmärk ja ütleme, et siinne karikas saaks auhinnakapis erilise koha.»
Lisaks veidi muutunud võistlejaterivile on tänavu veel paar olulist uuendust.
Esiteks, varasem rehvipakkuja Pirelli asendus Hankookiga.
Teiseks, mullu palju poleemikat tekitanud punktisüsteem muudeti ümber. Lihtsustatult öeldes jagatakse peamised punktid välja ralli, mitte laupäeva lõpuks. Pühapäevane ning punktikatse eraldiarvestused jäävad.
Kolmandaks, ühelgi masinal pole enam pardal hübriidajamit.