Tänak jäi välja, võimalused ahtad

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak
Ott Tänak Foto: SCANPIX

Ott Tänakul pole kohta autoralli MM-sarja tipptiimides. See sai selgeks nädalavahetusel, kui Forde kasutav M-Sport teatas oma meeskonna koosseisu. Nelja piloodi hulgas eestlast pole. Samas sahistatakse, et Tänak saadetakse enesekindlust koguma Euroopa meistrivõistlusteks olevasse ERC-sarja.

Ärevad noodid saabusid juba reedel, kui ilmus info, et Mads Østbergi kõrval saab M-Spordi teiseks numbriks prantslane Thierry Neuville. Laupäeval aga kinnitas tiim seda uudist, lisaks anti teada, et kolmanda mehena sõidab MMil täisprogrammi venelane Jevgeni Novikov. Lisaks oli varem teada, et Nasser Al-Attiyah osaleb seitsmel tippkihutamisel.

«Meil on noor meeskond, kuid see ei tähenda, et me ei võiks jõuda tugevate tulemusteni,» vahendas M-Spordi pressiteenistus tiimi bossi Malcolm Wilsoni sõnu. «Tegemist on noorte, ent samas väga küpsete pilootidega, kes suutsid lõppenud hooajal oma väärtust tõestada.»

M-Spordi tiim on tõesti erakordselt noor: Østbergil on vanust 25, Neuville’il 24 ja Novikovil kõigest 22 aastat. Al-Attiyah on küll juba 42, ent tema ei kuulu nagunii kõrgete kohtade püüdlejate hulka.

Seega on tegemist 25-aastase Tänaku eakaaslaste või temast isegi nooremate meestega. Kuigi M-Spordi soosingust langemine pole hea märk, ei tähenda see, et tema rallikarjääril oleks kriips peal. Võimalikud on kolm varianti.

Arvestades asjaolu, et Tänakul on M-Spordiga leping – tõsi, selle sisu ei tea keegi –, võib tõeks osutuda juba mõnda aega autorspordiringkondades tiirlev kuuldus, et Tänak maandub üheks hooajaks ERC-sarja. Wilson on vihjanud, et üheks selles sarjas sõitvaks piloodiks võib saada Robert Kubica, kellega peetakse läbirääkimisi. Ametlikes kanalites pole ta aga teise sõitja nime maininud.

Teine võimalus on jätkata M-Spordi poolt ettevalmistatava autoga, kuid kanda seejuures kulud ise. Ajakirjanduses on räägitud, et Tänak peaks leidma selleks miljon eurot. Ilmselt tähendaks see ka pisukest tiimipoolset tuge. Postimehe andmetel maksab üks MM-ralli 185 000 eurot, seega tuleks ainult oma sponsorite toel võisteldes leida üle kahe miljoni euro. On ilmselge, et ainult Eestist pole sellise raha leidmine reaalne.

Kolmas võimalus on liituda mõne teise meeskonnaga. Ametlikult pole tulevaks hooajaks sõitjaid Mini autodega sõitval Prodrive’il, kuid sinna pääseb vaid suure rahakotiga. Ebaselge on ka Hyundai meeskonna tulevik, mis üritab uue tulijana MM-sarjaga liituda, kuid ilmselgelt ei paku see uuel hooajal veel kuigi palju võistlusvõimalusi.

Autoralli MM

Registreeritud meeskonnad ja sõitjad

Qatar M-Sport World Rally Team

Mads Østberg

Thierry Neuville

Jevgeni Novikov

Nasser Al-Attiyah

M-Sport

Juho Hänninen

Citroën World Rally Team

Mikko Hirvonen

Dani Sordo

Sebastien Loeb

Volkswagen Motorsport

Jari-Matti Latvala

Sebastien Ogier

Andreas Mikkelsen

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles