Eestlased liituvad autoralli tippsarjadega kevadel

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sander Pärnal on selge siht: sõita alanud hooajal juunioride WRC-sarjas.
Sander Pärnal on selge siht: sõita alanud hooajal juunioride WRC-sarjas. Foto: Peeter Langovits

Eile startis Monte Carlos autoralli MM-sari, ent ei seal ega ka järgmisel etapil Rootsis pole stardis ühtegi tiitlivõistluste punktide eest võitlevat Eesti pilooti. Samuti ei näe me vähemalt esialgu ühtegi eestlast püüdmas kõrgeid kohti EMi punktiarvestuses.

Suure tõenäosusega olukord nii nukraks siiski ei jää. Ilmselt võib eestlasi oodata MM-tasemel ralliradadele aprilli keskel sõidetaval Portugali rallil. Siis antakse avalöök juunioride WRC-sarjas ning selleks ajaks planeerivad hooaja algust ka WRC2-klassis sõitjad.

WRC2-sarja võtab ilmselt tõsisemalt ette Karl Kruuda, ent temagi jäi hooaja plaanidest rääkides ettevaatlikuks. Monte Carlos sõitmast loobus ta ralli keerukuse tõttu – auto tervena finišisse toomise tõenäosus olevat väike ning erasõitjana tähendaks see liialt suurt kulu –, Rootsi talveralli käib üle jõu aga oma eripära tõttu. Lumel sõitmine eeldab eraldi teste.

«Esialgu ei tea ma veel sedagi, millise meeskonnaga koostöös välja läheme, kuid see võiks olla Eesti tiim,» rääkis Kruuda, kel varasemast on koostöökogemus Markko Märtini tiimiga. «Autoks oleme plaaninud R5-masina. Kui see aga Portugali ralli ajaks välja ei tule, võib kasutada ka Super-2000 masinat.»

«Tundub, et raha leidmine pole kellegi jaoks kerge. Eriti veel Eestis, kuna siit soovib korralikku eelarvet kokku saada mitu rallimeest.»

Kruuda pole ainus, kes ihkab esimesel võimaluses R5-auto rooli istuda. Seni vaid esiveolise autoga kihutanud Martin Kangur plaanib üleminekut neliveolisele masinale ning on silma visanud just R5-tüüpi sõiduvahendile. «Praegu pole veel selge, palju see maksab. Pealegi tuleb vajalik raha alles leida, kuid töö selle nimel käib,» rääkis ta. «Tundub, et raha leidmine pole kellegi jaoks kerge. Eriti veel Eestis, kuna siit soovib korralikku eelarvet kokku saada mitu rallimeest.»

Viimastel aastatel keskendus Kangur Hondaga sõites IRC-sarjale. Tänavu sai sellest Euroopa sari, ent noor rallimees ei osanud öelda, kas ta selle sarjaga liitub. Kuna esialgu pole võistlusautotki, siis on selge, et esimestel selle sarja rallidel teda punkte püüdmas pole.

Ahvatlev juunioride WRC

Kuigi tulevik on veel ebakindel, usub Kangur, et päris sõitmata tal alanud hooajal ei jää. «Garaažis seisab kaks Hondat, kui vaja, ajan need välja,» viitas ta kõige mustemale stsenaariumile.  

Tuleviku suhtes on üsna selge nägemus Sander Pärnal. Viimased paar hooaega N-rühma Subaruga kodustel rallidel sõitnud mees on võtnud sihiks osaleda algaval hooajal juunioride WRC-sarjas. Kuuest etapist koosnev noortele sõitjatele mõeldud sari saab alguse aprilli keskel Portugalis.

«See on meie plaan number üks,» lausus Pärn. «MM-sarjadest on see kõige soodsam, lisaks annab esikoht järgmiseks hooajaks hea alguskapitali. Eesmärk on see sari ära võita!» Pärn ei näe probleemi ka selles, et juunioride sarjaga liitumine tähendaks neliveoliselt autolt tagasiminekut esiveolisele masinale.

Juunioride WRC-sarjas osalemise kulu on 130 000 eurot hooaja kohta. Pärna sõnul tegeleb vajamineva raha otsimisega isa Aivo Pärn. Poeg loodab, et raha õnnestub siiski kokku saada, ent nentis, et midagi kindlat veel ei ole.

Et võistluspaus ei veniks liiga pikaks, peab Pärn plaani osaleda mõnel talverallil. «Võistlusi on piisavalt, kuid me pole veel otsustanud, kus startida,» märkis ta. «Samuti pole veel selge, millise auto ja millise meeskonna värvides seda teha.»

Plangil plaanid paigas

Juunioride WRC-sarja poole vaatab ka Kaspar Koitla. Mullu N-rühmas Läti meistriks kroonitud mees tunnistas, et nagu viimasel ajal ikka, pole plaanide täitumine kaugeltki kindel ja enne kevadet ei saa ta öelda midagi konkreetset.

Koitla sõitis mullu venelase Ivan Mironovi autoga ning tema valikud sõltusid paljuski rahamehest tiimi omaniku soovidest. Ilmselt Koitla ja Mironovi koostöö jätkub ning venelasel on Eesti rallimehe sõitude rahastamisel oluline osa.

Kombineeritud hooaeg ootab viiendat Eesti noorema põlvkonna rallimeest Siim Plangit. Tema on ka esimene, keda on tänavu võimalik tõsises võistluses näha. Plangi plaanib osaleda talvel Lätis sõidetaval ERC-sarja etapil, peale selle on plaanis kihutada ka samasse sarja kuuluval Poola rallil. MM-rallidest mahub tema plaani Soome.


Loeb haaras Monte Carlos ohjad

Eile Monte Carlos alanud autoralli MM-sarja esimese etapi avapäeva järel asub harjumuspärasel liidrikohal prantslane Sebastien Loeb. Tänavu vaid mõnel MM-rallil osalev üheksakordne maailmameister juhib nelja kiiruskatse läbimise järel Volswageniga sõitva Sebatien Ogieri ees 1.20ga.

Kolmandaks kerkis soomlane Mikko Hirvonen, kes kaotab Loebile 1.46,7. Esikuuikusse mahuvad veel Danile Sordo, Jari-Matti Latvala ja Jevgeni Novikov.

Jevgeni Protasov on koos eestlasest kaardilugeja Kuldar Sikuga 15. kohal, ent WRC2 arvestuses ollakse kolmandal kohal. PM

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles