Karl Kruuda istub peatselt uude Fordi ralliautosse

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ford Fiesta R5 ralliauto – just seda marki masinaga hakkab sõitma Karl Kruuda.
Ford Fiesta R5 ralliauto – just seda marki masinaga hakkab sõitma Karl Kruuda. Foto: M-Sport

Täna kuulutatakse välja Rally Estonia tõmbenumber. Kas selleks saab taas Jari-Matti Latvala?

Eesti viimaste aastate ühe kiirema rallimehe Karl Kruuda pikk võistluspaus saab juuli keskel sõidetaval Rally Estonial lõpuks ometi läbi. Kaks nädalat hiljem stardib ta juba Soome MM-rallil ning seejärel jääb tipprallide karusselli tiirutama hooaja lõpuni. Vahele jääb vaid Austraalia ralli.

Karl Kruuda suurtoetajast isa Oliver Kruuda sõnul istub poeg Ford Fiesta R5 masina rooli. «Karl ootab esimest võistlust juba pikisilmi,» märkis ta. «Ükskord peab ta ju sõitudega uuesti pihta hakkama, kuid WRC2 klassi tiitli eest ei suuda ta enam muidugi võidelda. Võtame asja nii, et praegu on tähtis sõita, et end järgmiseks hooajaks korralikult ette valmistada.»

Kruuda rääkis juba talvel, et MM-sarjaga liitudes võtab ta sihikule R5 auto. Soome MM-ralli ongi esimene, kus Ford toob  selle auto tippkonkurentsis rajale. Esialgsete uudiste põhjal võib Soomes startida kuni kuus sellist masinat.

R5 autodest oodatakse rallimaailma vallutamist. Rally Estonia peakorraldaja Urmo ­Aava hinnangul on tegemist väga hea masinaga. «Arvestades R5 auto hinda ja seda, et nad peaksid olema Super-2000 masinatest kiiremad, peaks neil olema tulevikku,» leidis ta ning lisas, et Kruuda sellisel autol osalemine teeb vaieldamatult head ka Rally Estoniale.

M-Sport on esimene suur autotootja, kes R5 masina tipptasemel võistlustele välja toob. Oma roll on selles ka eestlastel. Postimehele teadaolevalt on näiteks Ott Tänak teinud selle auto testimisel ära tõsise töö. Aava hinnangul on uue masina hingeeluga hästi kursis ka Markko Märtin.

Kruuda juhitav Ford Fiesta R5 pole ainus Rally Estonia maiuspala. Täna Tallinnas toimuval pressikonverentsil kuulutatakse välja kihutamise suurimad tõmbenumbrid. Postimehele on kuluaarivestlustes vihjatud, et tänavu on Eestis toimuva kihutamise kõlavaim nimi MM-sarjas teist kohta hoidev Jari-Matti Latvala.

Kuulus soomlane ei istu siiski ilmselt WRC-auto rooli, vaid osaleb sarnaselt möödunud aastaga Rally Estonia raames sõidetaval Historicu rallil. Mullu, veel M-Spordi meeskonda kuuludes, tegi ta seda vana Fordiga, tänavu on aga räägitud kunagisest ralliteede tippmasinast Audist.

Tänapäevased tippmasinad ei jää Eesti rallisõpradel siiski nägemata. Rootslane Per-Gunnar Andersson kihutab Otepää ümbruses peetaval võistlusel Ford Fiesta WRCga. Aava oli nõus kergitama veidike saladuseloori ja kinnitas, et pingsalt tegeletakse ka Tänakule võistlusvõimaluse loomisega. Tänavu kodumaal vana N-rühma Subaruga sõitnud mehele püütakse selleks võistluseks hankida samuti WRC-auto. «Esialgu pole veel midagi kindlat, kuid töö selle nimel käib,» lausus Aava.

Nädalapäevad tagasi kinnitas ka Tänak Postimehele, et Rally Estonia ja võimalike MM-plaanide suhtes pole midagi selgemaks saanud. Suure tõenäosusega on Eesti praeguse parima rallimehe järgmine võistlus juuni viimastel päevadel peetav Viru ralli.   

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles