Kaardilugeja puudumine jätab Tänaku rallilt eemale

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak (paremal) ja Georg Gross võitlevad Saaremaal esikoha nimel
Ott Tänak (paremal) ja Georg Gross võitlevad Saaremaal esikoha nimel Foto: Karli Saul

Eesti viimaste aastate parim rallimees Ott Tänak osaleb järgmisel reedel Rally Estonia demovõistluses, kuid päris kihutamisest jääb ta kõrvale. Pole sugugi võimatu, et Tänaku jaoks on sellega hooaeg lõppenud.

«Tänavusel hooajal pole me seadnud endale ühtegi eesmärki. Kuna Georg Grossil seisis nurgas Subaru, mida oli võimalik elustada, siis olemegi enda jaoks sobivatel võistlustel osalenud. Hetkel rohkem plaane sõitmiseks pole.»

Rally Estonialt jääb aga Tänak kõrvale väga lihtsal põhjusel – ta ei leidnud endale võistlemiseks kaardilugejat. Tänavu Eestis ja Lätis kolmel rallil osaledes jagas ta autot aastaid Karl Kruudaga paaris sõitnud Martin Järveojaga. Nüüd ongi Kruuda ralliradadel tagasi ja Järveoja jätkab hooaega temaga.

Mõistagi ei taha Tänaku tasemel sõitja kaardilugejaks küsitava tasemega meest. Eestis on siiski kolm inimest, kes varasematel aastatel Tänakuga koos sõitnud, ent kõik nad on hõivatud muude tiimidega.

Kuldar Sikk osaleb MM-sajas ukrainlase Juri Protassoviga ega saa Soome ralli eel muus autos sõitmisega riskida. Kristo Kraag tegutseb Markko Märtini juures tiimi juhina ning arvestades seda, et MM-Motorsport toob samal võistlusel starti kaks tuliuut Ford Fiesta R5 autot, on tal tööd kuhjaga. Noorpõlves Tänakuga sõitnud Raigo Mõlder sõidab aga paaris Georg Grossiga.

Tänakut näeb siiski ralli avapäeval linnakatsel N-rühma Subaru roolis, katsumas jõudu Dakari maratonrallideks mõeldud tsiklitega sõitvate Toomas Triisa ja Mart Meeruga.

Ralli suurimaks staariks on plaanitud rootslane Per-Gunnar Andresson. Paraku pole veel päris kindel, kas rootslane saab Ford Fiesta WRCga rajale tulla. Ametlikult pole teda võistlusele veel registreeritud, kuid kuluaarides räägitakse, et selle nimel käib väga tõsine töö. Väidetavalt on mehe auto Eestis, kuid seegi informatsioon ei anna võistlemiseks kindlust.

Ralli peakorraldaja Urmo Aava sõnul on registreerunute nimekirja vaadates näha, et puuduvad tippsõitjad, kuid samas on osalejate koosseis ühtlaselt tugev. Erilist heameelt tunneb ta aga kahe noorema põlvkonna kihutaja, Karl Kruuda ja Martin Kanguri osalemise üle. Mõlemad mehed istuvad Ford Fiesta R5 auto roolis.

«See peaks olema esimene kruusaralli, kus Fiesta R5 autod lõpuni võistlevad,» viitas Aava mõneti ajaloolisele detailile. «Enne meie võistlust osalevad nad küll ühel kihutamisel, kuid seal ei sõida nad tervet rallit.» Aava usub, et noored mehed suudavad uutel autodel kõrgete kohtade püüdmisel kaasa rääkida. Kindlasti on üheks võitjasoosikuks ka Ford Focus WRCga sõitev Georg Gross.

Lähenev kodune tippralli pani vere vemmeldama vanameister Margus Murakal. 48-aastane mees toob starti Škoda Fabia S-2000 auto. «Kui nüüd möödunud aastal Saaremaa rallil räägitu juurde tagasi tulla, sai kohe öeldud, et mõnel üksikul võistlusel osalemine pole tänavugi välistatud,» sõnas mullu sügisel pikale karjäärile joone alla tõmmanud rallisõitja. «Meil  tekkisid võimalused ja nii me Rally Estonial osalemegi.»

Koos kaardilugeja Tom Ristiga sõitva Muraka jaoks on see esimene kord S-2000 autoga võistelda. Kohanemiseks proovis ta sõiduvahendit juunikuu viimasel päeval testisõidul, ühe testi plaanib ta korraldada ka tuleval nädalal. Esialgsed muljed on igatahes positiivsed.

«Tegemist on tõelise sport­autoga. Sarnaneb vahepeal minu võistlusautoks olnud Toyota Corolla WRCga, lihtsalt turbot pole peal,» kirjeldas ta. «Läheme võistlusele tõsiste plaanidega, teisiti poleks asjal mõtet. Kuid teeme seda kõike protsessi enda pärast, kui asi klapib, toob see ka tulemuse.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles