Tänaku MMile aitamise nimel käib kõva töö

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak tänavu pärast Saaremaa rallit.
Ott Tänak tänavu pärast Saaremaa rallit. Foto: Karli Saul

Tänavu vaid koduste rallidega piirdunud Ott Tänak on tõestanud oma küpsust, et üritada uut tõusu tipptasemele.

«Kui Otil jääb veel üks hooaeg suures rallis vahele, on tema karjääriga ilmselt kõik,» lausus Eesti parima rallimehe Ott Tänaku suurim toetaja Oleg Gross laupäeval Saaremaa ralli finišis. Gross on kinnitanud oma valmidust toetada Tänaku püüdlusi ja seda ka teinud.

Õnneks on viimasel ajal Tänaku selja taha koondunud veel inimesi, kes aitavad just täna 26. sünnipäeva tähistaval saarlasel leida uueks hooajaks tasemele vastavat väljundit.

Esmaspäevases Postimehes ilmunud intervjuus kinnitas Tänak, et pärast kõrgelt kukkumist on ta tal olnud piisavalt aega asjade üle mõelda ja järeldusi teha. Keeruline aasta, mis on möödunud omanimelist meeskonda juhtides ja samal ajal päevinäinud Subaruga kodustel rallidel võisteldes, on teda küpsemaks muutnud. Vaheaasta(d) ei saa siiski kesta lõputult – kodustel minirallidel sõites langeb tase ja lõpuks kaob ka motivatsioon.

Piltlikult öeldes on Tänaku karjäär jõudnud seisu, kus jalad on põhjas ning nüüd võib kas käega lüüa või uut tõusu üritada. Kuniks Tänakul on tahtmisega kõik korras, väärib ta MM-sarjas veel üht võimalust.

Tänaku taustajõud on veendunud, et korra juba WRC-sarja jõudnud, ent seal liiga tihti liigsest rapsimisest tekkinud apsude tõttu põrunud mehel enam eksimisruumi pole ning seepärast tuleb tegutseda ettevaatlikult ja läbimõeldult. Tühja tõmmeldes on äpardumisoht liiga suur ja nii nurjuksid ka kõik tulevikuvõimalused.

Ühes ollakse kindlalt veendunud: aega ja raha pole mõtet raisata WRC-autoga ühel või kahel MM-rallil osalemiseks. Seepärast käib jutt seitsmest MM-rallist koosnevast paketist WRC2-sarjas. Postimehele on kinnitatud, et sellise projekti maksumus küündib 700 000 euroni. Ligikaudu poole miljoni peale olevat toetajatega juba kokkulepped sõlmitud, puudu on veel 250 000 eurot. On teada, et osa Tänaku toetajaid tuleksid välismaalt.  

WRC2-sarjas osalemiseks peetakse sobivamaks R5-autot. Võrreldes N-rühma masinatega on tegemist tõelise ralliautoga, millega on MM-rallidel võimalik sõita absoluutarvestuses esikaheksasse, mõningase õnne korral ka esikuuikusse. Kõik rallimaailma otsustajad oskavad nende tulemuste põhjal teha ise arvestusi, millised oleksid tulemused «päris» WRC-autoga ja see maksab.  

Praegu on R5-auto võistlusvalmis Fordil. Uueks hooajaks peaks samal tasemel sõidu­vahend valmima ka Citroënil, Peugeot’l ja Škodal. Seega, valikuid justkui oleks.

Oluline on see, et Tänak saaks teha koostööd korraliku meeskonnaga, mis suudab pakkuda head autot, tipptasemel hooldust ja ka testivõimalusi. Just testimine on üks eduka esinemise võtmeid. Ebaõnnestunud WRC-hooajal oligi Tänaku suurim häda see, et kogu hooaeg möödus lihtsalt võisteldes, testida sai ta vaid paar korda. Selle kordumist püütakse igal juhul vältida.

Kuluaarides on räägitud ka võimalikust automargist, kuid ralliringkondades pole kombeks enne konkreetset lepingut sellist infot ametlikult avalikustada.  

Tänaku jaoks sobivate lahenduste leidmisega ei saa lõputult viivitada. Seepärast soovitakse saada asjad selgeks novembri teises pooles. See võimaldaks kogu hooaega korralikult planeerida ja tekitaks tuleviku suhtes kindlustunde.

Kuigi viimastel aastatel on autorallis saanud sõita peamiselt need, kel rahakott puuga seljas, näib spordiala hetkeseis Tänaku jaoks soodne. Hyundai meeskonna lisandudes tekib juurde sõitjakohti, samas pole häid piloote kusagilt võtta. Mitmed noorema põlvkonna võidusõitjad, nagu Jevgeni Novikov ja Mads Østberg, on Tänakuga võrreldes saanud mitu korda rohkem võimalusi, kuid midagi märkimisväärset pole saavutatud. Mitmed vanemad sõitjad pole aga suutnud tiitliheitluse survele vastu pidada.

Tänakul nähakse aga võimalust tõusta. Spetsialistide hinnangul näitab tema suuremat küpsust seegi, et kodustel rallidel on ta oma N-rühma Subarust maksimumi võttes alati teel püsinud. Karastust on aga pakkunud kogu hooaeg, kus noor mees pidi äraelamiseks meeletult pingutama.

Tänak ise on nimetanud seda aega stressirikkaks ja hinge seest söövaks. Kuid see, kuidas ta lõppenud hooaja läbis, annab lootust, et ta on suurde mängu naasmiseks küps.   

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles