Tänaku naasmine toetub neljale mehele

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

«See on minu teine ja arvatavasti ka viimane võimalus, millest tuleb võtta maksimum. Olin tipprallist eemal rohkem kui aasta ja sellel ajal olen analüüsinud, mida ma toona valesti tegin,» rääkis rallisõitja Ott Tänak. Möödunud hooaja koduses sarjas veetnud 26-aastase mehe jaoks on rallimaailma uksed taas valla.

Algaval aastal kihutab ta kolmel MM-rallil WRC autoga, ülejäänud MM-etappidel osaleb aga WRC2 sarjas. Hooaega alustab ta M-Spordi tiimi Ford Fiesta WRCga MM-sarja teisest etapist Rootsis. WRC2 sarjas kihutab ta D-Mack tiimi koosseisus.

Neli tugitala

Tänaku rallimaailma tagasi upitamise projekt seisab neljal tugitalal: Markko Märtinil, Urmo Aaval, Oleg Grossil ja Malcolm Wilsonil. Need on mehed, kelle omavahelisest koostööst veel isegi mõni kuu tagasi rääkida ei saanud.

Tänavu Eestis sõites sai Tänak toetuda peamiselt rallifännist ärimehele Grossile. Sügisel muutus tihedamaks koostöö Aavaga, kes üritas oma sidemete abil leida võimalusi, aitamaks Tänakut uueks hooajaks Eestist välja. Grossi sõnul õnnestus eelkõige tänu Aava tegutsemisele tuua toetajate ringi tagasi Märtin. Rallimaailmas hea mainega Märtini abil saadi aga kaubale Fordi meeskonna M-Sport bossi Wilsoniga. Just kahe viimase mehe naasmine Tänaku selja taha on märgilise tähtsusega.  

«Vahepeal võis jääda mulje, et oleme kõik üksteisest kaugenenud. See tuli sellest, et Märtin polnud Tänaku eelmise MM-hooajaga rahul,» rääkis Gross. «Minule on Tänak alati väga meeldinud ja seepärast oleme otsinud talle võistlemiseks võimalusi. Usun, et nüüd on ta uuel hooajal suures pildis tagasi.»

Tänak rõhutas, et MM-sarja naasmise taga ongi eelkõige suur meeskonnatöö ning asjaga on seotud ka palju selliseid inimesi, kes välja ei paista. Projekti juhiks nimetas ta aga Märtinit, kes eriti viimasel ajal nägi Tänakule uue võimaluse loomise nimel palju vaeva.

Samas pole veel selge, kas Märtinist saab mees, kes hakkab koos Tänakuga MM-etappidel käima. Keegi peab aga seda rolli täitma, kuna Tänak tunnistas ka ise, et vajab võistluste ajal inimest, kellega asju arutada.

Kõik need, kellega Postimees Tänaku käekäigust rääkis, märkisid justkui ühest suust, et kodus veedetud aastaga on rallimees muutunud noorest kihutajast täiskasvanud rallimeheks. Ilmselt oligi Tänaku küpsemine see, mis andis ka Märtinile kindlust, et andekale sõitjale tasub veel kord panustada. Kodus päevinäinud N-rühma Subaruga sõites kohati ebareaalset kiirust näidates püsis Tänak kõikidel võistlustel teel, lisaks suutis edukalt vedada omanimelist rallitiimi.

«Ott on ikka Ott… aga kindlasti olen püüdnud saada vaimselt tugevamaks,» sõnas Tänak. «Praegu ongi kõige tähtsam saada tagasi kiirus, mida suutsime üle-eelmisel hooajal kohati näidata. Samas peame sellise kiiruse juures olema stabiilsemad. WRC2 sarjas tahame võidelda kõige kõrgemate kohtade eest.»

Samas annab Tänak endale aru, et kohe esimesel rallil pole mõtet endast viimast võtta. Ta meenutas, et on varemgi kohe esimesel kiiruskatsel kõik välja pannud ja need üritused pole hästi lõppenud. «Minu jaoks on oluline see, et saan rahulikult kõik MM-rallid kaasa sõita. Hoopis keerulisem oleks, kui peaksin end tõestama kolme esimese võistlusega,» leidis ta.

WRC autoga sõidab Tänak Rootsis, Portugalis ja Sardiinias. Kõik kolm kihutamist jäävad hooaja esimesse poolde. Kui need võistlused peaksid õnnestuma «liiga» hästi, võiks ju tekkida võimalus kihutada tippseltskonnas ka hooaja teisel poolel. Ilmselt sõltub see eelkõige Wilsoni tahtest.

Grossi garantii

Tänak ise jäi sellist võimalust kommenteerides tagasihoidlikuks. «Mul on leping D-Ma­cki meeskonnaga WRC2 sarjas sõitmiseks,» märkis ta. «Selle hooaja eesmärk on sõita nii hästi, et 2015. aastaks oleksin sõitjate turul tahetud mees.»

Ford Fiesta R5 autoga D-Macki tiimis sõites tuleb kasutada selle firma rehve, see kaubamärk pole aga rallimeeste hulgas just kõrges hinnas. Tänak ja tema taustajõud selles probleemi ei näe. Spetsialistide hinnangul olevat eestlane nii kõva sõidumees, et suudab ka nende rehvidega tippkonkurentsis püsida.  

Tänaku hooaja eelarve küündib 1,3 miljoni euroni. Valdav osa sellest tuleb M-Spordi ja D-Macki tiimidelt, kuid suure panuse andis ka Gross. Rakvere ärimees oli varem kinnitanud, et on valmis Tänaku MM-projekti panustama 100 000 eurot, eile ei soostunud ta oma toetuse summat täpselt välja ütlema, kuid kinnitas, et see osutus esialgu plaanitust suuremaks. Lisaks on toetust lubanud ka Tänaku varasemad toetajad.

«Kogu eelarve pole veel koos, kuid mina ise olen garantiiks, et sõitmata tal midagi ei jää. Vajadusel panen ise raha juurde,» kinnitas Gross, kes kiitis mõistlikkuse eest ka oma poega Georgi. Tänavu Eestis WRC autoga sõites puhta töö teinud Georg Gross otsustas Tänaku karjääri nimel ise sõitmisest loobuda. Suurprojekti kõrvalt käinuks WRC auto pidamine üle jõu. Tänaseks on Grossi Ford Focus WRC juba müüdud ning saadud raha Tänaku projekti paigutatud.

Võimaluse korral soovib Tänak end näidata ka kodustele rallisõpradele. Kõige suurema tõenäosusega tuleb ta starti juulis Ralli Estonial. «Kuna tegemist on EM-ralliga, võib siin oodata kõva konkurentsi,» märkis ta. «Kõik oleneb siiski eelarvest – kas meil õnnestub kodus sõitmiseks raha leida või mitte.»

Juuli on ka keset hooaega ainuke kuu, kui MM-karussellis tehakse paus ning Tänakul õnnestub ilmselt tavalisest rohkem kodus viibida. Sellist aega on talle aga väga vaja, kuna lisaks tipprallidele naasmisele ootab Tänakut tuleval aastal veel üks väga eriline sündmus – koos elukaaslase Janikaga oodatakse esimese lapse sündi.

Tänak tunnistas, et on lapsega kaasnevate muutuste peale palju mõtelnud. «Nüüd on mul veel suurem motivatsioon tööd teha, et laps saaks kunagi minu üle uhke olla,» rääkis ta.

Mõistagi tähendab pere juurdekasv ka vajadust peret materiaalselt kindlustada, Tänak aga pole veel sõitja, kes ralliradadel kihutamise eest palka saaks. «Kusagilt peame endale raha näpistama, sest inimene peab ju kasvõi midagi sööma,» tõdes Tänak naerdes ja lisas, et sõitmisest vabaks jäävatel hetkedel kavatseb ta jätkata tööd ka enda loodud rallitiimis.  

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles