Kangur plaanib osaleda Eestisse jõudvas ERC-sarjas

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Martin Kangur tegi R5-autoga esmatutvust mullu suvel Rally Estonial.
Martin Kangur tegi R5-autoga esmatutvust mullu suvel Rally Estonial. Foto: Karli Saul

Kuigi tänavu Eestissegi jõudev ERC-rallisari on juba alanud, leidub Eestis vähemalt üks rallimees, kes läheb Euroopa meistrivõistluste nime kandval võistlusel püüdma kõrget kohta – 21-aastane Martin Kangur plaanib osaleda vähemalt kuuel osavõistlusel.

Nagu tohutult raha nõudvas tehnikaspordis ikka, käib alles kibekiire rahaotsimine. Aega on vähe, kuna Lätis toimuva sarja teise etapi registreerimistähtaja kukkumiseni on jäänud pisut üle nädala. Arvestades aga seda, et ERC-sarjas on palju asfaldirallisid, ei tohi Liepaja ümbruses peetavast võistlusest loobuda. Kokku läheb 12 rallist arvesse kaheksa.

Tähtsad testisõidud

«Esialgu oli plaan osaleda kaheksal rallil, kuid nüüd vähendasime nende arvu kuueni,» rääkis Kangur ja selgitas, et hästi sõites on võimalik ka kuue võistlusega jõuda kokkuvõttes soliidse tulemuseni. «Üritame sõlmida kokkulepet, et saaksime terve hooaja töötada ühe meeskonnaga.»

Noor rallimees peab väga tähtsaks võimalust võistluse eel autot testida. Seepärast oligi ta valmis vähendama rallide arvu, et jääks võimalusi autoga kohaneda. Möödunud hooajal tegi ta küll R5-masinaga mõned võistlused, kuid kõrgete kohtade eest võitlemine eeldab ka korralikku ettevalmistust.

Esialgu pole selge, kes hakkab Kanguri kaardilugejaks. Üks võimalus on uue hooaja eel tööta jäänud Kuldar Sikk. Mullu ukrainlase Juri Protassoviga WRC2 sarjas 3. koha saanud eestlase teenetest loobuti, kuna tiimi sponsor soovis näha vaid ukrainlastest koosnevat meeskonda.

«Kes maksab, see tellib ka muusika – minule teatati sellest detsembri lõpus,» rääkis Sikk. «Praegu mul ühtegi kindlat varianti pole. Kangurgiga oleme rääkinud, kuid enne kui sõlmida kokkuleppeid, tahab ta oma rahaasjad paika saada.»

ERC-sari oleks Siku kui professionaalse kaardilugeja jaoks piisavalt soliidne väljakutse. Näiteks nädalavahetusel Austrias peetud avaetapil võidutses tänavu ka WRC-sarjas kihutav Robert Kubica. Seejuures pööras poolakas viimase kiiruskatsega esikohaheitluses 10-sekundilise kaotuse 20-sekundliseks võiduks.

Kuuldavasti plaanivad üksikutel ERC-etappidel osaleda ka Raul Jeets ja Timmu Kõrge, kuid tervet sarja sihtivaid eestlasi rohkem pole.

Kahel viimasel hooajal koduste meistrivõistlustega piirdunud Egon Kaur on võtnud sihikule üksikud MM-rallid. Esialgu üritati leida raha Rootsi ralli jaoks, kuid see ei õnnestunud. Järgmisena võtab ta koos kaardilugeja Erik Lepiksoniga sihiks Portugali ralli. Koos testisõiduga kulub ühele MM-rallil umbes 60 000 eurot.

«Eesti meistrivõistluste jaoks on meil N-rühma auto olemas, kuid ilmselt me tervet sarja kaasa ei sõida,» rääkis Kaur. «Soovime osaleda mõnel MM-rallil ja teha seda R5-autoga. ERC-sarja me ei vaata, kuna seal sõidetakse palju asfaldil.»

Pärn sihib JWRCd

Mullu JWRC-sarjas 4. koha saanud Sander Pärn ja Ken Järveoja soovivad samas konkurentsis jätkata, kuid kahe hooaja vahel muutis sarja korraldaja reegleid ning see muudab osalemise kallimaks.

«Seni sõideti Ford Fiesta R2-autodega, kuid kahel järgmisel hooajal kasutatakse Citroëni R3-masinaid. Need on võimsamad ja kallimad,» selgitas Pärn, kes lisaks kuuest etapist koosnevale MM-sarjale plaanib võistelda ka Eesti meistrivõistlustel juba mullusest tuttaval Fordi R2-masinal.

Juhuks, kui JWRC-sarjas ei õnnestu osaleda, pole Pärnal varuplaani. WRC2 ja ERC on tema hinnangul liiga kallid. «Nendes sarjades sõitmiseks on raha leidmine võimatu. Pealegi on mõttekam osaleda sarjas, kus võiduga kaasneb auhind – JWRC võitjale tagatakse järgmisel aastal kuus MM-rallit WRC2-autoga.»

Juba varem oli teada, et ennast WRC- ja WRC2-sarja vahel jagades teeb sisuliselt terve MM-hooaja kaasa Ott Tänak. Kuluaarides räägitu põhjal on Karl Kruuda eesmärgiks WRC2. 

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles