Tänak manitseb end tähelepanelikkusele, Kangur vahetas kaardilugejat

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak testis eile autot.
Ott Tänak testis eile autot. Foto: Facebook

Eesti rallisõpru ootab ees magus nädal: neljapäeval algaval Sardiinia MM-rallil on stardis koguni neli Eesti rallipaari ja kõik nad konkureerivad WRC2 arvestuses.


Eesti praegune parim rallimees Ott Tänak asub sarja kokkuvõttes 10. kohal, kuid Sardiinias püüab ta oma positsiooni parandada. Samas tuleb tal võistlust kasutada kaardilugeja Raigo Mõlderiga koostöö lihvimiseks.

«Koostöö parandamiseks ongi meil rallid ja siin Sardiinias on meil järjekordne võimalus edasi areneda,» rääkis Tänak Postimehele. «Peamine eesmärk on teha oma tööd nii hästi, kui oskame – mis koha see meile annab, näeme ralli lõpus.» Tänak lisas, et Argentina ja Sardiinia ralli vahelisel ajal ei õnnestunud tal Mõlderiga rallisõitu harjutada. «See aeg möödus kodus töölainel,» nentis ta.

Sardiinia rallist on Tänakul head mälestused. Kaks aastat tagasi võitis ta samas koos Kuldar Sikuga oma karjääri esimese ja seni ainsa poodiumikoha WRC-sarjas.

«Sardiinias on miskipärast meil tõesti siiani kõik hästi sujunud ja iseenesest teed on tõesti kohati päris lahedad,» märkis Tänak. «Sellegipoolest ootab meid ees järjekordselt väga keeruline ralli, kus tuleb olla ülimalt tähelepanelik.»

MM-sarjas kokkuvõttes 4. kohal asuv Karl Kruuda sõidab Sardiinias sama Peugeot 208 T16ga, millega ta kihutas ka mais Harju rallil. Toona ei suutnud ta autot enda jaoks päris mugavaks seadistada ning väike ebakindlus valitseb temas siiani. Lisaks kilometraažilt lühikesele Eesti meistrivõistluste etapile on Kruuda Peugeot’ roolis veetnud ka ühe testipäeva. Harju ralli järel avaldas ta lootust, et auto insenerid võtavad masina seadistamisel tema ettepanekuid arvesse.

«Mul ei ole auto suhtes veel täielikku usaldust ja seepärast alustame rallit rahulikumalt,» vahendas automobilsport.com Kruuda sõnu. «Peamine eesmärk on tuua auto finišisse. Kui aga tekivad probleemid, siis kasutame seda rallit nende kõrvaldamiseks.»

Kruudal on Peugeot’ga kokkulepe Sardiinia ralliks, ent kui kõik sujub hästi, soovib Kruuda jätkata selle auto roolis hooaja lõpuni. Alternatiivse võimalusena on tal tagataskus naasmine Super-2000-autosse.

Just Fordi Super-2000-masinaga kihutab Sardiinias Martin Kangur, kelle kõrval istub uue kaardilugejana poolakas Pawel Drahan. Tegemist on seni Poolas ja mujal Euroopas võistelnud mehega, kellel MM-kogemused puuduvad.

«Kolm päeva harjutasime Eestis legendi koostamist, lisaks tegime pühapäeval korraliku pika testipäeva,» loetles Kangur ingliskeelse lugemisega napiks jäänud võimalusi. «Vähemalt auto suhtes on tunne hea, kuid arvestama peab ka seda, et sõidan sellise masinaga alles kolmandat rallit. Usun, et selle autoga on võimalik kiiresti sõita, kuid konkurentidega võrdluse saab alles kiiruskatsete aegu võrreldes.»

Sardiinias teeb oma tänavuse MM-debüüdi ka Egon Kaur, kes sukeldub Ford Fiesta R5-auto roolis samuti WRC2 tiitli heitlusesse. Kuna hooaja jooksul läheb arvesse vaid teatud arv võistlusi, on alles rahvusvahelist hooaega alustaval Kauril kõik võimalused püüda kokkuvõttes kõrget kohta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles