Suur tüli rallimaailmas: Ogieri meelest karistab uus reegel ainult teda

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogierile ei meeldi igal rallil esimesena startida.
Sebastien Ogierile ei meeldi igal rallil esimesena startida. Foto: SCANPIX

Autoralli MM-sarja suveräänne liider Sebastien Ogier võttis vihaselt sõna kehtivate reeglite vastu, mis tema arvates soosivad kõiki konkurente ning on vaid tema suhtes ebaõiglased.

Mullu juba kolm rallit enne hooaja lõppu esmakordselt maailmameistriks tulnud ning tänavugi kuuest rallist neli võitnud ja MM-sarja kindlalt juhtiv Ogier leiab, et olukord, kus MM-sarja liider peab iga ralli avapäeval esimesena startima, on ebaõiglane. Vastav reeglitemuudatus tehti eelmise hooaja lõppedes. Viimasel rallil Sardiinias langes Ogier lahtisel kruusal kihutades avapäeval koguni 10. kohale, kuid võitis lõpuks ikkagi.

«FIA tahab sellist reeglit kasutades rallist mingit vaatemängu teha, kuid minu arvates on see reegel mõeldud välja kaotajate jaoks. Mõni sõitja võidab niimoodi hea meelega, mina mitte. Loll reegel, see ei meeldi mulle. Ma ei saa aru, miks on vaja MMi kõige kiiremat meest karistada ja ma ei mõista, miks oli vaja loobuda mullu kasutusel olnud kvalifikatsioonkatsest. Mis sellel häda oli?» vahendab Autosport Ogieri pahameelt.

Prantslasele andsid kiire vastulöögi Citroëni sõitjad Mads Östberg ja Kris Meeke, kelle arvates pole uuel reeglil midagi viga. «Koht üldtabelis meeldib mulle igati,» lausus Sardiinias teisena lõpetanud ja MM-sarja kokkuvõttes kolmandaks tõusnud Östberg. «See, mis kohalt keegi alustab, on osa rallist. Ogier aga muust ei räägigi. Mees, sa oled maailma kiireim sõitja, sa võid esimesena startida küll! F*ck off!» teatas norralane tseremoonitsemata.

Meeke jäi oma väljaütlemistes veidi tasakaalukamaks, kuid tuletas Ogierile meelde, et võistlejate taseme ühtlustamiseks tarvitatakse pea igal motospordialal erinevaid võtteid. «Olgu siis tegu kaalu lisamise või mootori võimsuse kärpimisega – meie sarjas on aga kasutusel kõige loomulikum võrdsustamispõhimõte ja on loogiline, et me seda kasutame. Vaadakem kas või Sardiinia rallit – reedene võistluspäev oli uskumatult tasavägine, korraks oli näiteks Hyundai meestel kaksikjuhtimine. See tuleb ju vaatemängule ainult kasuks,» sõnas Meeke.

Autosport ennustab, et augustis peetaval WRC komisjoni koosolekul tuleb reeglite teema siiski uuesti arutamisele.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles