Part, laitmatu auto ja tormakuse ohjeldamine

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak (paremal) ja Raigo Mõlder Soome rallil
Ott Tänak (paremal) ja Raigo Mõlder Soome rallil Foto: Timo Anis

Ott Tänak ja Raigo Mõlder olid Poola MM-rallil WRC2 arvestuses konkurentidest mäekõrguselt üle.

Aastaid on Ott Tänaku ralliauto käsipidurihoova küljes olnud kollane part. Pärast Rootsi MM-rallit, kus Tänak sai pärast pikka vaheaega WRC-autoga sõites kõrge 5. koha, saatis Tänak kulunud pardikese pensionile. Ebausu kummardajad on kindlasti seda meelt, et neljal järgmisel rallil eestlast tabanud ebaõnn on tingitud just sellest, seda enam, et pühapäeval Tänaku jaoks WRC2-klassi võiduga lõppenud Poola MM-rallil oli autos taas kollane part – seekord küll uus, tema nelja kuu vanuse tütre Mia lelu.

 «Nii ebausklikult ei saa neid asju võtta, aga las see part siis jääb sinna, kui ta tahab,» sõnas Tänak muiates. Ja tegelikult polegi ju vahet, kas Tänaku ja tema kaardilugeja Raigo Mõlderi aitas võidule talisman või meeste hea sõit, kindel on aga see, et võitu oli neile väga vaja. «Kui negatiivseid asju on liiga pikalt, kipub ka endal sõidutunne kaduma, kui aga vahepeal tuleb ka positiivseid asju, annab see kohe lisamotivatsiooni.»

Tuleb osata ohjeldada

Tänakul lasuvad suured pinged – pärast aastast vaheaega MM-sarja naasnud 26-aastase rallimehe käekäiku ja tegemisi jälgib tähelepanelikult Fordi tiimi M-Sport pealik Malcolm Wilson, rallide kindla peale lõpetamist nõuavad ka tema praeguse meeskonna D-Mack juhid.

Wilson ja Tänak suhtlevad ralli ajal tihedalt, sest hooaeg WRC2-sarjas on Tänaku jaoks siiski taaskohanemine MM-rallidega ja eduks vajaliku stabiilsuse leidmine. Tema tulevik peaks aga olema seotud Fordi meeskonnaga, mille värvides on ta tänavu sõitnud ka kaks võistlust.

Tänaku jutust tuleb välja, et ta teab täpselt, millised on tema plussid ja miinused. «Potentsiaal kiireks rallisõiduks on minus olemas, kuid seda on vaja ohjeldada,» rääkis ta ja lisas, et võrreldes tunamulluse hooajaga tuleb see juba paremini välja – kogemusi ja tarkust on juurde tulnud. Näiteks seekord Poolas suutis ta püsida just sellises tempos, mis oli võiduks piisav.

«Kindlasti oleks saanud kiiremini sõita, kuid nii meil kui meeskonnakaaslasel Jari Ketomaal oli vaja see võistlus kindlasti lõpetada,» kinnitas Tänak ja lisas, et alates laupäeva hommikust surus ta tempot vägisi alla. «Meie meeskonna jaoks on olukord kriitiline, D-Mack tahab hooaja lõpuks tiitlit ning kuna olime Ketomaaga kahel esimesel kohal, keelati meil omavahel võidelda. Mingil hetkel tuleb sõitjatele meeskonna poolt sõnad peale lugeda – ralli on tiimisport ja meeskonnata poleks siin ka meid, seepärast tuleb direktorit kuulata.»

Poola ralli näitas, et Tänak on sellel hooajal WRC2-sarja kiireim piloot, kuid eelmistel rallidel kaotatud punktid ei luba tal tabeli tippu kuuluda. Hooaja esimese võidu saanud mees tõdes, et pragu pole mõtet punkte lugeda, vaid igal rallil tuleb anda endast parim ja vaadata, mida see aasta lõpuks toob.

«Tähtis on näidata stabiilsust,» sõnastas Tänak eesmärgi ja tõi seekordse edu ühe alusena esile tehniliste probleemide puudumise. Vaid laupäeval enne lõunapausile tulekut elas ta üle äreva hetke, kui auto mootorist kadus jõud. Hooldusalas sai aga tõrkunud turboklapp vahetatud.

Mõlder jäi kriitiliseks

Tänakut tabas ralli käigus ka üks ootamatu vahejuhtum, kui kaardilugeja Raigo Mõlder ajas ühe kiiruskatse alguses kiiruslegendid segamini ja pool katset tuli sõita silma järgi. Tänaku sõnul on esimest hooaega MM-sarjas sõitval paarimehel vaja veel palju tööd teha, kuid ta oli veendunud, et koos liigutakse õiges suunas. «WRC2-sari on selles mõttes meie jaoks hea õppimiskoht ja ma ei kahtle selles, et meie töö viib sihile,» lisas ta kaardilugejale usalduskrediiti.

Karjääri esimese MM-ralli võidu saanud Mõlder oli saavutuse üle õnnelik, kuid oma tegevusega ta rahule ei jäänud. «Tunnen, et mul on pikk maa veel minna, midagi kerget siin ei ole,» nentis ta. «Olen oma tegemisi analüüsinud, kuid ei oska täpselt öelda, millest probleemid tekivad. Võib-olla mängivad rolli pikad päevad – tähelepanu hajub, mõnikord lähen närvi… mõni päev tuleb kõik hästi välja, järgmisel jälle mitte. Sellel rallil oli nauditavaid hetki varasemast rohkem.»

Poolas olid WRC2 poodiumikoha konkurentsis ka Karl Kruuda ja Martin Kangur. Kruuda katkestas 4. kohal olles reede õhtul, kui sõitis ühes kiires kurvis teelt välja ja rullus autoga üle katuse. 3. positsiooni hoidnud Kanguri sõit jäi pooleli laupäeval, kui tema autol tuli ratas alt ära ja seejärel sõitis ta rajalt välja.

Ralli

Poola MM-ralli

1. Sebastien Ogier (Prantsusmaa, Volkswagen), 2. Andreas Mikkelsen (Norra, Volkswahen) +1.07,7, 3. Thierry Neuville (Belgia, Hyundai) +2.13,5, 4. Mikko Hirvonen (Soome, Ford) +2.32,4, 5. Jari-Matti Latvala (Soome, Volkswagen) +2.33,1, 6. Juho Hänninen (Soome, Hyundai) +2.49,9.

WRC2: 1. Ott Tänak (Eesti, Ford), 2. Jari Ketomaa (Soome, Ford), 3. Yazeed Al Rajhi (Saudi Araabia, Ford).

Märksõnad

Tagasi üles