Tänak ja Kruuda kuuluvad Soomes soosikute sekka

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi auto on Soome MM-ralliks valmis.
Ott Tänaku ja Raigo Mõlderi auto on Soome MM-ralliks valmis. Foto: Timo Anis

Palju uusi kiiruskatseid, meeletu kiirus, lugematu arv trampliine ja eriline õhkkond – see on täna Jyväskyläs startiv Soome MM-ralli, kus eestlastel on põhjust hoida pöialt Ott Tänakule ja Karl Kruudale. Mõlemad eestlased on tänavu võitnud WRC2 arvestuses ühe MM-ralli, ent hooaja kokkuvõttes kõrgele kohale tõusmiseks vajavad nad Soomest väga head tulemust. Enne Soome rallit asub Kruuda 5. ja Tänak 6. positsioonil.  

Tänak saab koos oma kaardilugeja Raigo Mõlderiga minna starti väga hea tundega – pärast äpardusterohket hooaja algust nopiti juuni viimastel päevadel Poola MM-rallil oma klassi võit, mäekõrgust üleolekut demonstreeriti kaks nädalat tagasi Rally Estonial.

Võitudest tähtsamgi on aga see, et nii Tänaku kui ka Mõlderi sõnul hakkab koostöö üha paremini sujuma ning varasema MM-sarja kogemuseta kaardilugeja on muutunud enesekindlamaks. Pärast Rally Estoniat rõhutas Mõlder, et viimaste võistlustega tekkinud hea tunne tuleb Soome rallile üle kanda ja siis peaks kõik sujuma.

MM-sarja koduleheküljele antud intervjuus viitas Tänak samuti koduselt kihutamiselt hangitud kasule. «Kiiruste ja tingimuste poolest sarnaneb see Soome ralliga – seega loodame, et leiame õige tempo kohe esimestest kiiruskatsetest,» sõnas ta. «Soome teed on ainu­laadsed ning nendel sõitmise kiirusega kohanemine võtab tavaliselt veidike aega.»

Juba laupäeval Soome sõitnud Tänak ja Mõlder osalesid pühapäeval D-Mack meeskonna testipäeval. Aastase vaheaja järel taas Jyväskyläs võistlevale Tänakule tuletas see meelde sealsete teede eripära ning tõi esile ka Rally Estonia ja Soome MM-ralli erinevused.

«Soomes veedame pool aega õhus ja kogu aeg toimub midagi. Eesti teedega on siinsed rajad sarnased just kiiruse poolest,» rääkis Tänak, viidates Soome ralli kiiruskatsete suurele hüpete arvule. Samas on elu näidanud, et Soome teed talle sobivad. Neli aastat tagasi võitis ta seal PWRC-sarja arvestuses, kolm aastat tagasi oli ta SWRC-sarjas kolmas ning tunamullu WRC-autoga kihutades kuues.

Rajalegendi koostamise ajal sai Tänak aimu ka uutest kiiruskatsetest ning needki avaldasid talle positiivset muljet. «Rajaga tutvudes jätsid need väga laheda mulje ning usun, et kui saame kõik klappima, võib siit tulla päris lahe võidusõit,» märkis ta.

Juba Rally Estonial otsisid Tänak ja Mõlder oma Ford Fiesta R5 autole sobivat seadistust ning lõplikult saadi asjad paika Soome testipäeval. Tänaku sõnul oli neil seekord mõningaid tehnilisi probleeme, kuid lõpuks saadi auto täpselt sellisesse seisu, mis lubab minna täna starti kindla tundega.

Kruuda tegi Soome ralli eel olulise muutuse, istudes taas Ford Fiesta rooli. Sama masinaga alustas ta ka hooaega ja võitis WRC2 arvestuses Rootsi ralli, ent viimastel võistlustel sõitis ta Peugeot R5 mudeliga. Paraku ei leidnud ta selle autoga õige­t klappi ning seepärast pidas targemaks naasta vanade liistude juurde.

WRC2 arvestuses osaleb Soomes 11 sõitjat. Lisaks neile on stardis ka seni sarjas kahte esimest kohta hoidvad itaallane Lorenzo Bertelli ja ukrainlane Juri Protassov, kuid kumbki mees pole registreerinud seda võistlust oma punktiarvestusse minevate startide hulka. Hooaja alguses olid nad võistlemisel konkurentidest usinamad ning nii on Bertellil sõidetud juba viis ja Protassovil koguni kuus rallit.

Teadupärast saab WRC 2 sarjas koguda punkte seitsmelt rallilt, millest lõplikku arvestusse lähevad kuus paremat. Tänakul ja Kruudal on seni kirjas neli võistlust.

Seega on eestlased Soomes kindlasti maksimumpunktide jahtijate hulgas ühed soosikud. Samas ei saa unustada ka koduradadel sõitvat Tänaku meeskonnakaaslast Jari Ketomaad ning tänavu juba kaks rallit võitnud Nasser Al-Attiyahit.  

Ka Ketomaa rõhutas, et tänavune ralli on oma uute kiiruskatsete poolest eriline. «Uued kiiruskatsed muudavad võistluse eriti raskeks,» tõdes WRC2 hooaja arvestuses 3. kohal asuv soomlane. «Kuid Soome ralli on MM-sarja üks tipphetki ja siin kihutamine pakub alati erilisi emotsioone.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles