Karl Kruuda: olen alles noor ja kõik on veel ees

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Karl Kruuda püüab tänavu kõrget kohta WRC2 arvestuses ja Soome meistrivõistlustel.
Karl Kruuda püüab tänavu kõrget kohta WRC2 arvestuses ja Soome meistrivõistlustel. Foto: Timo Anis

Eesti rallimehed on tänavu saanud MM-sarja kuulunud kihutamistel oma klassis kokku kuus esikohta.

Olen sunnitud päris tihti inimestele meelde tuletama, et olen kõigest 21-aastane ja ei midagi rohkemat. See tähendab, et olen rallisõidu mõistes veel väga noor ja minu õige aeg peaks alles tulema,» sõnas tänavu WRC2 arvestuses kaks MM-rallit võitnud Karl Kruuda.

Kuigi Kruuda on oma sarja teistest tippudest palju noorem, asub ta MM-hooaja kokkuvõttes 3. kohal. See aga tähendab, et koos kaardilugeja Martin Järveojaga sõitval noormehel on hea võimalus tõusta sarja kokkuvõttes poodiumile.

Rallimaailmas hoitakse kõiksugu läbirääkimisi kiivalt saladuses ja seepärast ei taha ka Kruuda täpsustada, milliseid võimalusi senised tulemused tema jaoks avavad. «Loomulikult jäävad tulemused ka suurte tiimide juhtidele silma, kuid mis tänu nendele tulevikus juhtuma hakkab, ei oska ma spekuleerida,» lausus ta, ent andis mõista, et rallimaailmas võivad lähiaastatel võimalused avarduda. «Toyota valmistub ju ka MM-sarjaga taasliitumiseks,» viitas ta. «Kõige tähtsam on end pildil hoida, sest WRC-sarja pääsemine on minu eesmärk.»

WRC2 sarja punktiliider on küll itaallane Lorenzo Bertelli, kuid kogu sarja ilmselgelt kiireim mees on hoopis Ott Tänak. Ja kuigi kaasmaalane asub tabelis alles 5. kohal, ei kipu Kruuda tõestama, et on praegu Tänakust kiirem.

«Tänak on selgelt kõige kiirem, kuid WRC2 polegi tema õige klass. Soome ralli oli minu jaoks mõõdupuu, et näha, kui palju ma kiiruses talle kaotan,» tõdes Kruuda, kes napsas möödunud nädalavahetusel Jyväskyläs oma klassi võidu. «See, kas olen kogu sarjas kiiruselt Tänaku ja Jari Ketomaa järel kolmas mees, sõltub rallist, kuid tunnen, et saan minna paremaks.»

Kruuda tänavune hooaeg on möödunud tõusude ja mõõnadega. Talvel noppis ta Rootsi talverallil WRC2 arvestuses rallivõidu, Portugalis ja Sardiinias leppis ta oma klassi 4. kohaga ning Poolas tegi ränga avarii ja jäi sootuks punktideta. Täistabamuseni jõudis ta taas Soomes. Sardiinias, Poolas ja mõned nädalad hiljem ka Rally Estonial sõitis Kruuda Peugeot’ roolis, kuid kruusateedel ta selle masinaga head kiirust ei leidnud.

«Peugeot’ga sõitmist ma ei kahetse ja midagi halba selle auto kohta öelda ei taha – igal masinal on oma plussid ja miinused,» leidis ta. «Kuna aga Soome meistrivõistlustel sõidan nagunii Fordiga, siis oli mõistlikum ka Soome MM-ralliks selle auto juurde naasta.»

Just Soome meistritiitel on Kruuda silmis üks selle hooaja suurimaid ahvatlusi. Kaks etappi enne sealsete meistrivõistluste lõppu kaotab ta liidrile viie punktiga. Just Soomele mõeldes, hea kruusateede tunnetuse säilitamiseks, loobus ta Saksamaa MM-rallist, kuna seal sõidetakse asfaldil. Oma kaks viimast MM-sarjas arvesse minevat rallit sõidab ta hooaja lõpus Hispaanias ja Suurbritannias.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles