Tänak abistab M-Spordi tiimi esiautoga sõites

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänakul on Prantsusmaa rallil täita väga vastutusrikas roll.
Ott Tänakul on Prantsusmaa rallil täita väga vastutusrikas roll. Foto: Karli Saul

«Pärast Austraalia rallit olen üritanud paar nädalat rahulikult puhata, kuid nüüd olen juba Prantsusmaal, kus sõidan M-Spordi tiimis esiautoga ja aitan Juri Protasovit,» rääkis Ott Tänak. Eestlase jaoks on tegemist harjumatu rolliga, kuna tavaliselt on ta tipprallidel osalenud võistlejana. Esiautoga sõites peab ta aga täna algaval Prantsusmaa MM-rallil pühenduma teiste abistamisele.

Tänaku sõnul oli juba hooaja alguses selge, et sõitjana ta asfaldil kulgeval Prantsusmaa ralli starti ei tule. Nüüd aga otsustati loobuda ka hooaja eelviimasest etapist Hispaanias. «Sõidame Suurbritannias WRC-autoga ning kuna see nõuab suuremat eelarvet, jääme Hispaania rallilt kõrvale,» selgitas ta.

Uudis sellest, et Tänak ja tema kaardilugeja Raigo Mõlder sõidavad Suurbritannia rallil DMACK rallitiimi värvides Ford Fiesta WRC autoga, sai avalikuks juba poolteist nädalat tagasi. Asjade selline käik on andnud alust Eesti parima rallimehe tulevikku puudutavateks rohketeks spekulatsioonideks, kuid nagu tehnikaspordile kombeks, pole asjaosalised ise andnud tuleva hooaja kohta ühtegi kommentaari.   

Esiautoga sõitjatel on tipprallis täita väga oluline roll. Vastavalt reeglitele on nende kasutamine lubatud ainult asfaldirallidel ning MM-sarjas ainult WRC-autosid kasutavatel tiimidel.

Umbes poolteist tundi enne kiiruskatse algust lubatakse esiautodel rada läbi sõita ning selle käigus kogutud info sõitjatele edastada. Tegemist on peamiselt turvalisuse tõstmiseks mõeldud käiguga. Pärast kiiruslegendi koostamist võivad teeolud paljuski muutuda – näiteks öine vihm toob asfaldile mudajoad – ning hoopis teistsuguste oludega arvestanud rallimeeste jaoks muutub kihutamine ohtlikuks.

Igal rallipaaril on abiks oma esiauto. Selles sõitjatele antakse kaasa koopia rajaga tutvumisel koostatud kiiruslegendist ning vajadusel tehakse sinna parandusi – olenevalt valitsevatest ilmastikuoludest või ka juhul, kui võistlejad pole ise mõnda ohtlikku detaili märganud. Ka see on võimalik, kuna võistluse eel saab kiiruskatsega tutvumiseks rada läbida vaid kaks korda. Seepärast peetakse oluliseks, et esiautoga sõitja tunneks abistatava sõidustiili.

Kui kiiruskatse on läbi sõidetud, helistab esiauto kaardilugeja võistlusmasinas olevale kaardilugejale ning annab täpse informatsiooni raja seisukorrast ja kiiruslegendi tehtud parandustest. Prantsusmaal teeb Tänak tööd koos oma kunagise kaardilugeja Kuldar Sikuga.

Seega on oluline, et esiauto käiks rajal võimalikult viimasel hetkel ning tihti tehakse sellest infost lähtuvalt ka lõplik rehvivalik. Vabalt seda aega siiski valida ei saa – esiautode jaoks tekitatakse kindel ja mitte ülearu pikk ajavahemik. Rajal käiakse tavalise sõiduautoga.

Pärast Prantsusmaa rallit naaseb Tänak kiiresti kodumaale. «Plaanin Saaremaa ralli kohal olla ja abistada seal oma meeskonna sõitjaid,» märkis Tänak. Eesti meistrivõistluste viimane etapp peetakse tuleval reedel ja laupäeval Saaremaal. Aastaid on see võistlus olnud koduse hooaja üks tipphetki. Saaremaa rallile on registreerunud neli Tänaku tiimi OT Racing värvides sõitvat rallipaari.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles