Rally Estonia kaob Eesti meistrisarja etappide seast

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Rally Estonia.
Rally Estonia. Foto: Aldo Luud / Õhtuleht

Eesti kolmest parimast autorallist kahte pole tuleval hooajal Eesti meistrivõistluste kavas. Eelmisel nädalal sai avalikuks Viru ralli ärajäämine, kalendrist ei leia ka kodumaist lipulaeva Rally Estoniat, mis toimub tuleval suvel ainult Euroopa meistrivõistluste etapina. Kolmest suurest jätkab vankumatult hooaja lõpuvõistlus Saaremaal. Kalender loodetakse täita uute rallidega.

Rally Estonia ja Viru ralli Eesti meistrivõistluste kalendrist kadumisel on mitu põhjust, ent üks peamisi probleeme on Eesti Autospordiliidu juhatuse ja rallikomitee mõnede liikmete ning rallide korraldajate erinevad arusaamad ja nägemused.  

Viru ralli peasponsoriks olnud Oleg Grossi sõnul jääb mulje, et autospordiliidu juhatuses – kuhu ka Gross ise kuulub – arvavad mõned liikmed, nagu oleks ralli korraldamine suurt kasumit toov äri. Tegelikkuses olevat aga olukord vastupidine.

«Raha leidmine on korraldajate jaoks väga keeruline ning iga summa saadakse suure vaevaga,» rääkis Gross. «Mida korralikumalt võistlust korraldada, seda suuremad on ka kulutused ning need, kes sellega tegelevad, on hingega asja juures. Olen seda kõike juhatuses ka üsna valju häälega rääkinud.»

Eesti ralli lipulaevana tõstis Gross esile Urmo Aava ja tema meeskonna korraldatavat Rally Estoniat. «See, millega Aava tegeleb, pole mingi äri… kuid korraldajatele esitatakse üha uusi ja suuremaid nõudmisi ning nad vaadaku ise, kuidas hakkama saavad,» nentis ta.

Gross rääkis, et mõnede rallispordi juhtimise võtmefiguuride seas valitseb arusaamatuna näiv arvamus, et Rally Estoniat ei tohiks teiste võistlustega võrreldes esile tõsta. «Tegelikult tuleks just seda võistlust kõigile eeskujuks tuua – tegemist on ju meie eliitralliga!» leidis ta.

Aava möönis, et Eesti meistrivõistluste etapi staatusest loobumise taga oli tänavuse võistlusega seoses temani jõudnud negatiivne tagasiside. «Nuriseti, et Eesti meistrivõistluste arvestuses võistlevad autod sõidavad liiga taga ja viimased masinad jäid pimedasse ning teed olnud liiga katki…» loetles Aava ning andis mõista, et kriitilised arvamused jõudsid temani peamiselt rallikomitee kaudu. «Sellises olukorras pidasimegi õigeks panustada Euroopa meistrivõistlustele – püüame teha ühte asja võimalikult hästi.»

Arusaamatusi oli ka osavõtumaksude ümber. Rally Estonial oli see tavalise kodumaise ralliga võrreldes pooleteisekordne. Aava hinnangul on sellele loogiline seletus. «Meil oli nõuetele vastav turvaplaan, koos nõutud arvu kiirabi, tuletõrje ja päästekopteriga. Kiiruskatseteks kasutatud teid hooldasime kolm korda: kohe pärast katse lõppu, paari nädala ja lõpuks ka kuu möödudes,» selgitas Aava korraldusnüansse. Rallikomitees arvatakse aga, et meistrivõistluste etappide osavõtutasud peaksid olema igal võistlusel ühesugused, ning erinevus oleks keelatud.

Seda, et alaliidus valitsevad erinevad arusaamad, kinnitavad ka peasekretär Margus Kiiveri väljaütlemised. Veel tänavu ka ise Rally Estonia korraldustiimi kuulunud mees möönis, et ralli korraldajate tegevust ei osata sugugi alati õigesti hinnata.

«Ralli korraldamiseks peab olema tõeline oma ala fanaatik,» sõnas ta. Samas ei näinud ta vähemalt Rally Estonia meistrivõistluste kalendrist kadumises suurt traagikat. «Rallide korraldamiseks on uusi soovijaid ning leian, et nende indu ei tohiks kärpida. Ka uue hooaja kalendris on seitse rallit. Tõsi, kahe ralli korraldamise detailid pole veel täpselt paigas, kuid soovime, et need toimuksid Lõuna-Eestis.»

Autoralli

2015. aasta Eesti meistrivõistluste eeldatavad etapid

•    Sarma ralli (Läti)

•    Eesti Talv (lahtine)

•    Harju ralli

•    Eesti Suvi (lahtine)

•    Tallinna ralli

•    Tartu ralli

•    Saaremaa ralli

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles