WRC-autosid ootab ees suur turvamuudatus

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Sebastien Ogier.
Sebastien Ogier. Foto: SCANPIX

Autoralli MM-sarja korraldajad tahavad 2017. aastaks sisse viia olulise muudatuse, mis parandaks märkimisväärselt autode turvalisust.

Portaali Autosport sõnul leiavad paljud sarjas osalejad, et turvameetmed ei ole ajaga piisavalt kiiresti kaasas käinud. Eeskätt puudutab see autosviibijate kaitset külgkokkupõrke puhul. Olukorra parandamiseks plaanitakse autodesse ehitada monokok, mis oleks kerest sõltumatu konstruktsioon. Volkswageni tehnikaosakonna juhi Francois-Xavier Demaisoni sõnul suudavad tootjad teha praegusest enamat.

«Ustes on nüüd löögienergiat neelav vaht ja autodes uued istmed, aga need on väikesed sammud. Võiksime sellele küsimusele rohkem energiat kulutada. Kui vaatame, kuidas asjad on teistel mootorispordialadel edasi liikunud, siis näeme, et oleme neist maha jäänud,» sõnas Demaison Autospordile. «Ja mõnes mõttes riskime neist rohkem.»

Lisaks tahetakse märkimisväärselt parandada autodesse paigaldatavaid turvavöid, mis moodustaksid edaspidi istmega ühtse terviku. «Teistel aladel on vöö kinnitatud istme külge ja seda vajame ka meie,» lausus Mikko Hirvoneni kaardilugeja Jarmo Lehtinen. «Häda on selles, et järsu seismajäämise või kokkupõrke korral murdub iste kinnitustest lahti ja liigub, sõitjat või kaardilugejat hoiab aga kinni liikumatu turvavöö. Oleme juba näinud, et see põhjustab ränki vigastusi ja seda tuleb muuta,» lausus soomlane.

«Avarii korral neelaks kokkupõrkeenergiat monokok, mitte juht ise. Liiguks kookon, milles sõitjad istuvad. Turvavööde ja istme ühildamine on osa sellest protsessist,» lisas Demaison. Praegustes tingimustes on tootjad üritanud viia juhi ja kaardilugeja võimalikult auto keskele. Kõige turvalisem oleks seejuures sõita nii, et kaardilugeja istuks juhi selja taga, kuid paljudes väiksemates autodes pole see võimalik – seetõttu on kutsutud üles ka tagasi tooma suuremaid autosid. Viimastel aastatel on tootjad hakanud nimelt oma mudeliskaalalt kasutusele võtma aina väiksemaid mudeleid. WRC-sarja mänedžeri Michele Moutoni sõnul kaalutakse ohutuse tagamise eesmärgil läbi kõik võimalikud muudatusettepanekud.

Viimane traagiline õnnetus juhtus MM-sarjas küll üheksa aastat tagasi, kui Walesis hukkus Markko Märtini kaardilugeja Michael Park, kuid väiksematel rallidel leiab surmaga lõppevaid õnnetusi aset sageli. Alles eile hukkus Tšehhis peetud Krkonoše rallil kohalik sõitja Miloš Vagner, tema kaardilugeja Petr Gross on raskes seisundis. Vagnerile sai saatuslikuks just väljasõidule järgnenud külgkokkupõrge teeäärse hoonega.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles