Esmakordselt ajaloos: Eesti firma logo ehib F1 autot

Hendrik Alla
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Kaubamärgi EXEX all tegutsev Eesti koolitus- ja turundusfirma on esimene Eesti ettevõte, kes toetab vormel 1 meeskonda ning kelle logo on Abu Dhabi Grand Prix’ etapil startivatel Caterham F1 autodel.

Ettevõtte juhi Endrik Randoja sõnul tuli kaasalöömise mõte mitmel põhjusel: «Peamiseks põhjuseks on see, et EXEXi sündmused on hoogsad ja kaasakiskuvad, nii nagu ka F1 sari. Teiseks, paljud meie partnerettevõtted on üleilmsed ja neile läheb F1 korda. Kolmandaks põhjuseks on, et Caterham kogus toetusi crowdfunding'u ehk ühisrahastuse meetodit kasutades. Ka meie korraldatavad EXEX sündmuste raames koondavad mitmed ettevõtted oma ressursid klientide informeerimiseks ja inspireerimiseks.»

Caterham F1 meeskond kogus F1-sarjas püsimajäämiseks ja Abu Dhabis võistlemiseks enam kui 5000 fännilt ja organisatsioonilt kokku üle kahe miljoni naela. See on esimene kord, kui vormel 1 sarjas võidusõidu finantseerimiseks sellist meetodit kasutatakse. Aktsioon lõi rekordi ka sellega, et varem pole Suurbritannias kunagi ühisrahastuse abil sedavõrd suurt summat kogutud.

Caterham F1 tiim on olnud kogu hooaja suurtes majanduslikes raskustes ja praegu käib ettevõtte saneerimine. Selle eest vastutava ja tiimi juhi ülesandeid täitva Finbarr O’Connell’i sõnul on fännide usaldus ja sedavõrd suure summa kogumine muutnud tiimi investoritele ja sponsoritele taas atraktiivseks ja ta usub, et Caterham jääb sarja püsima. Sarja juht Bernie Eccelstone aga pidas kogu aktsiooni alguses «kogumiskarbi» täitmiseks ega uskunud, et Caterham vajamineva summa kokku saab. 

Endrik Randoja ei tea veel, kui suur saab EXEXi-logo autol olema: «Tagatiivast me ilmselt ei räägi,» naljatab ta. «Meiega sarnaseid huvilisi oli üle maailma teisigi ja testsõitude ajal selgub, kuidas tiim logode suuruse ja paigutuse lahendab.» Samas on Randoja sõnul aktsiooni idee mujal ja see näitab, et finantseerimise, investeerimise ja sponsorluse valdkond on muutumas. Ühisrahastuse platormid võimaldavad ka väiksematel investoritel ja toetajatel huvitavatest ja suurtest projektidest osa saada. Eestis võimaldab toetusprojektides kaasa lüüa portaal Hooandja, kinnisvarainvesteeringutes aga näiteks Crowdestate.eu

Toetussummast rääkides jääb EXEXi sündmuste korraldaja Endrik Randoja kidakeelseks, öeldes, et see jääb kaugele F1 sarjas tavapärastest toetussummadest, kuid on alustava Eesti ettevõtte jaoks suur. Rahakogumise korraldanud keskkond crowdcube.com märgib autole toetaja logo tagava toetussumma suuruse vahemikuks 2000 kuni 10 000 inglise naela. Kõik paketid on välja müüdud.

EXEX on ettevõtte Confent OÜ kaubamärk, mille all korraldatakse värskes võtmes ja reipaid koolitus- ja turundussündmusi Baltimaades ning 2015. aastal ka esimesed sündmused Taanis. EXEXi kaubmärk on registreeritud Euroopa CTM registris. Caterham F1 meeskond lööb vormel 1 sarjas kaasa alates 2010. aastast, kahel esimesel aastal Lotus Racing nime all. Abu Dhabi Grand Prix’l on tiimi sõitjateks Kamui Kobayashi ja F1 sarja debütant Will Stevens.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles