Vormel-1 sarjas tehti hooaja eel ootamatu, tähtis ja põnev muudatus

Kristjan Jaak Kangur
, spordireporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vormel-1 sarja etapi stardijärjestus hakkab selguma uudsel moel.
Vormel-1 sarja etapi stardijärjestus hakkab selguma uudsel moel. Foto: SCANPIX

Vormel-1 sarjas osalevad võistkonnad hääletasid teisipäeval Genfis peetud kogunemisel üksmeelselt selle poolt, et muuta kvalifikatsioonisõitude süsteemi. Uuendus jõustub juba alates tänavusest hooajast, millele antakse stardipauk märtsi kolmandal nädalavahetusel Austraalias.

Laupäevane ajasõit peetakse jätkuvalt tunni aja jooksul ja kolmes osas, kuid muudatuste tulemusel viibivad sõitjad rohkem rajal, vahendab portaal Autosport. Lühidalt on muutused järgmised:

Q1 ehk 1. kvalifikatsioonivoor:

  • kestab 16 minutit
  • seitsme minuti järel langeb välja sel hetkel kõige aeglasem sõitja
  • seejärel langeb iga 90 sekundi järel välja aeglaseim sõitja, kuni alles on 15 sõitjat

Q2 ehk 2. kvalifikatsioonivoor:

  • kestab 15 minutit
  • kuue minuti järel langeb välja sel hetkel kõige aeglasem sõitja
  • seejärel langeb iga 90 sekundi järel välja aeglaseim sõitja, kuni alles on 8 sõitjat

Q3 ehk 3. kvalifikatsioonivoor:

  • kestab 14 minutit
  • viie minuti järel langeb välja sel hetkel kõige aeglasem sõitja
  • seejärel langeb iga 90 sekundi järel välja aeglaseim sõitja, kuni alles on kaks sõitjat, kes selgitavad viimase 90 sekundi jooksul omavahel parima stardikoha omaniku

Sessioonide vahele jäävad endiselt väikesed puhkepausid. Viimastel hooaegadel on kasutatud sarnast kvalifikatsiooniformaati, kus avavoorust pääseb edasi teise vooru 15 ja teisest kolmandasse vooru 10 sõitjat, kuid sageli võisid tipud piirduda eriti esimeses ja teises voorus vaid ühe-kahe kiire ringiga, et võistlusteks rehve hoida. See tähendas, et publik nägi kohati tippsõitjaid tunni aja jooksul rajal üsna harva ning põnevust nappis.

Kvalifikatsiooni puudutavaid üksikasju võidakse veel lähipäevil kohendada, näiteks on arutlusel võimalus lisada MM-sarja liidri väljasõidetud ajale sekundeid. Värsked muudatused peab veel heaks kiitma 4. märtsil kogunev maailma mootorispordi nõukogu, ent kuna kõik tiimid andsid uuendustele ühise heakskiidu, on eeldatavasti tegemist pelga formaalsusega.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles