FIA hakkab uurima prantslased haiglasse viinud avariid

Siim Kaasik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Stephane Lefebvre - Gabin Moreau ralliauto pärast väljasõitu
Stephane Lefebvre - Gabin Moreau ralliauto pärast väljasõitu Foto: twitter

Rahvusvaheline Autospordiliit (FIA) algatas Saksamaa MM-ralli Panzerplatte kiiruskatse kohta uurimise, sest just seal tegi eluohtliku avarii Prantsusmaa rallisõitja Stephane Lefebvre.

Panzerplatte kiiruskatse asub alal, kus Saksamaa sõjavägi teeb erinevaid treeninguid. Just tankide tarbeks sõidutee äärde paigutatud betoonpostid muutsid Lefebvre’ väljasõidu eluohtlikuks. Õnneks pääsesid prantslane ja tema kaardilugeja siiski vaid luumurdudega.

Enam kui 40 km pikkune kiiruskatse on paljude sõitjate jaoks ralliajaloos kujunenud tõeliseks väljakutseks. Seda just meetrilaiuste betoonplokkide tõttu, mida tuntakse kui hinkelsteine ning mille eesmärk on hoida tanke manööverdamise ajal tee peal.

Lefebvre kiirus avarii hetkel oli 165 km/h. «Ka varem on seal sarnaseid õnnetusi juhtunud. Terve katse on hinkelsteine täis ning mõnel lõigul on ka puud teele väga lähedal. Räägime küll, et selline oht on osa rallispordist, kuid keegi ei taha nendele postidele otsa sõita. Me analüüsime seda kiiruskatset väga tõsiselt,» rääkis FIA rallidirektor Jarmo Mahonen Autospordile.

Saksamaa etapi võitja ning MM-sarja üldliider Sebastien Ogier on FIA algatatud uurimisest kuuldes õnnelik. «Hinkelsteinid on ühed kõige ohtlikumad objektid, millele on võimalik otsa sõita. Võib-olla saaks neid millegagi katta? Seda ei pea kõigis sektorites tegema, kuid mõnes kohas on kiirused niivõrd suured, et need muutuvad väga ohtlikuks. Kahjuks on risk meie spordiala osa, kuid õnneks pole prantslaste elu ohus.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles