Kangert ketaspiduritest: mingisugust vajadust nendeks pole

Siim Kaasik
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tanel Kangert
Tanel Kangert Foto: Toni Läänsalu

Tanel Kangert ütles rattamaailmas palju kõneainet tekitanud ketaspidurite kohta, et ei kavatse neid kasutada, sest selleks lihtsalt puudub vajadus.

«Kui komponentide tootjad suudaksid ketaspidurid teha selliseks, et need ei tekita ohtu ning ei lähe kuumaks, siis võime neid kasutada. Kuid tingimusel, et tarbija seda nõuab. Praegu nende jaoks vajadust pole. Tavapärane pöiapidur on väga efektiivne,» kommenteeris Kangert.

Ketaspidurite eeliseks on suurem pidurdusvõimsus, aga see on Kangerti sõnul ka praegustel pöiapiduritel piisavalt hea. Suur probleem on aga ketaspiduritel ülekuumenemisega. «Ketaspidurid lähevad pikal laskumisel tulikuumaks. Põhimõtteliselt võib nende peal muna praadida,» ütles Kangert.

Tänavu vahetas Astana meeskond ka rattafirmat ning Kangertil tuli hakata kohanema täiesti uue võistlusvahendiga. «Ratas on väga mugav – selle koha pealt etteheiteid pole. Kuid ma ei saa öelda, et kohanemine minu jaoks libedalt oleks läinud. Olen ju viimased kuus aastat ainult ühe margi rattaga sõitnud,» ütles Kangert.

Mis on jalgrataste suurim erinevus? «Kõik – istumisasend, geomeetria, käiguvahetussüsteemid, pidurdusmaad. Isegi aerodünaamikas on erinevusi. Väga palju muutusi lühikese aja jooksul,» nentis ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles