Sinu brauser on natuke ajast maha jäänud. Et kõik töötaks, nagu vaja, palun uuenda enda brauserit.
Küpsised aitavad meil teenuseid edastada. Meie teenuseid kasutades nõustute sellega, et kasutame küpsiseid. ROHKEM INFOT >
Postimees 160 Juubeli puhul loe seda lugu tasuta!

Põhjendamatu agressiivsus ja idiootsus segasid Girol kaarte

Vaata videot, kuidas põnev aparaat Kangerti lihaseid töötleb

KOMMENTEERI PRINDI ARTIKKEL
Tanel Kangert Girol. | FOTO: Astana

Itaalia velotuuri üheksanda etapi kulminatsioonini – 13,6 km pikkuse Blockhausi lõputõusuni – oli jäänud veel 1,6 km. Suures grupis käis hirmus võitlus positsiooni eest. Kõik tiimid kaitsesid iga hinna eest oma meeskonna liidrit. Vasakule teepervele oli seisma jäänud aga politsei mootorratas, millele Team Sunwebi rattur Wilco Kelderman pimesi otsa kihutas ning seejärel poole Sky meeskonna rongist endaga koos kukutas. «Järjest enam kaotatakse mõistus: kas on vaja iga sentimeetri pärast võidelda, kui kohe on pikk lõputõus tulemas?» viskas üheksandal etapil kõrge seitsmenda koha saanud Tanel Kangert küsimuse õhku.

Meedia esimene reaktsioon oli, et kukkumise põhjustas politsei mootorratas. Kangertilt intsidenti kohta küsides päris eestlane vastu: «Kust selline info pärineb, et mootorratas selle tekitas? Tee ääres on pealtvaatajaid, äärekivisid, kaevuluuke. Jah, mootorratas oli mõnikümmend sentimeetrit tee peal, aga võidusõitjad võtavad põhjendamatuid riske. Tee oli piisavalt lai, meil ei olnud vaja võidelda iga sentimeetri pärast, mida paljud tiimid teevad.»

Kangerti sõnul on sellised olukorrad põhjustanud raadioside, mis on toonud kaasa situatsioonid, kus mitmele meeskonnale antakse ühel ajal samasugune korraldus. Grupisõit on muutunud justkui meeskonnasõiduks, kus üheksakesi ollakse üksteise taga. «See on täiesti idiootsus. Kõik kaitsevad oma liidrit põhjendamatult agressiivselt ja ebavajalikes kohtades,» oli Kangert otsekohene.

Kangert kohe etapivõitu püüdma ei hakka

Üheksanda etapi kukkumine läks kalliks maksma brittidele Adam Yatesile (Orica-Scott) ja Geraint Thomasele (Sky). Yates langes üldarvestuse kolmandalt kohalt 16. positsioonile ja Thomas teiselt kohalt 17ndaks. Kui Kangert kaotab velotuuri liider Nairo Quintanale kolme minuti ja 15 sekundiga, siis Yates ja Thomas kaotavad kolumblasest liidrile vastavalt 4.49 ja 5.14. Sky rattur Mikel Landa vigastas aga jalga ning kaotab Quintanale 27 minutiga.

Kangerti hinnangul pole ka kukkujate jaoks midagi veel kadunud, sest velotuur on tema sõnul alles poisike. Enda esimeste etappidega jääb Kangert rahule. «Arvestades, et olen suurtuuridel kohe esimestel etappidel kolm kuni viis minutit sisse saanud, siis praegu on seis oluliselt parem,» leidis 30-aastane eestlane.

Tegelikult võis Kangertilt head algust oodata, sest viimased poolteist kuud on ta pidevalt ratta seljas istunud. Selline olukord on tema jaoks uus, seega pole teada, kas ta võib Giro teisel poolel ära kukkuda.

Endiselt on päevakorras ka etapivõidu püüdmine. Lähipäevadel seda ilmselt ei juhtu, sest üheksas etapp väsitas eestlase täitsa ära. Dopingukontrollis kulunud aeg ja viperused bussiga tähendasid seda, et Kangert jõudis pühapäeval hotelli alles kell 22.30. Seega jäi ta ilma ka ülivajalikust massaažist. «Jõudsin ainult süüa ja magama minna,» kurtis Kangert.

Kuigi ta hoiab üldarvestuses kõrget kohta, ei tähenda see, et konkurendid teda enam jooksikute hulka ei lubaks. Vahed on lihtsalt praegu nii väikesed, et minut siia-sinna ei tähenda eestlase sõnul midagi. «Võtan päev korraga, ei pane end tohutu stressi alla, et pean selle number üks eesmärgi ära täitma. Võtan rahulikult,» ütles Kangert.

Meeskonnasiseses konkurentsis hoiab Kangert praegu parimat kohta, paremuselt teine Astana mees on itaallane Dario Cataldo, kes on 14. positsioonil ning kaotab üldliidrile 4.32ga. Viimastel etappidel on meeskond eestlast kõvasti toetanud ja Kangert sooviks võimalusel tiimile midagi tagasi anda.

«Tunnen päris suurt vastutust. Keegi mind otseselt millekski kohustanud pole. Mind toetatakse ning ise tunnen, et kui on vähegi jalga, siis võiks ka vastu anda,» lausus Kangert.

Ega karavan seisma ei jää

Tema parim suurtuuri koht pärineb 2013. aastast, mil ta lõpetas Hispaania velotuuri 11. kohaga. Kangert ei julge esimese üheksa etapi põhjal lubada, et ta selle koha Itaalias üles sõidab. «See, mis praegu toimunud on, on põhimõtteliselt proloog. Oleme sõitnud kaks väikest lõputõusuga etappi. Kummagi kohta ei saa öelda mägietapp. Võrreldes viimase nädalaga on tegu soojendusega,» ütles eestlane. Ta lisas, et kui arvestada ka mägesid, on praegu kogu velotuurist sõidetud alles 20 protsenti.

Täna on Girol kavas 39,8 km pikkune temposõit. Pikkadel ja rasketel temposõitudel on Kangertil tavaliselt hästi läinud. Eilsel puhkepäeval sõitis ta tänase võistlustrassi läbi ning tõdes, et midagi kerget tõepoolest ees ootamas pole. «Tuleb tõsine eraldistart, tund aega kõva pingutust,» lausus ta.

Mäletatavasti tabas Astana meeskonda enne Itaalia velotuuri algust kaks halba uudist. Esmalt pidi meeskonna liider Fabio Aru põlvevigastuse tõttu Girost loobuma, seejärel hukkus traagiliselt tema asemel liidrirollist startima pidanud Michele Scarponi.

Kangerti sõnul on meeskonna sees meeleolu päev-päevalt paremaks läinud. Kuna ka tulemused on seni olnud korralikud, teeb see Astana meestel tuju paremaks. «Negatiivset on raske positiivseks energiaks pöörata, aga ajaga see leebub. Mis meil siis üle jääb? Scarponi oleks juba ammu meile mingi killu teinud, et aeg on jalad tagumiku alt välja võtta. Ega karavan seisma ei jää.»

Eilsel puhkepäeval sai Kangert vajaliku massaaži ikkagi kätte:

Millised etapid võiksid Tanel Kangertile sobida?

Tanel Kangert (Astana) on tunnistanud, et eelistab järske tõuse laugetele. Täpselt selliseid, nagu oli pühapäevane 13,6 km pikkune Blockhausi lõputõus. «Mulle ei meeldi tõusud, mis on 25 km pikad ning mida saab sõita raske käiguga. Mulle meeldib lühem ja järsem,» ütles Kangert. Praegu on Itaalia velotuuril sõidetud üheksa etappi, kokku sõidetakse aga 21. Millised neist Kangertile võimalikku etapivõitu silmas pidades sobida võiksid?

- 14. etapp (131 km). Castellaniast algav ning Oropas lõppev etapp on kuni 103. kilomeetrini sile. Siis ootab sõitjaid ees 16 km lauget tõusu, millele järgneb 12 kilomeetrit järsku tõusu.

- 16. etapp (222 km). Rovettist Borminosse kulgev etapp on kolme järsu tõusuga. Esimene tõsisem tõus ootab rattureid ees 60., teine 121. ning kolmas 175. kilomeetril. Etapp lõppeb  16,5 km pikkuse laskumisega.

- 18. etapp (137 km). Moenast stardi saav etapp lõppeb Ortisei/St. Urlichis. Ratturid läbivad neli tõusu – esimene algab 14,1, teine 46,5, kolmas 71,5 ning neljas 123,7 km peal. Viimane tõus muutub viis kilomeetrit enne finišit laugemaks.

- 19. etapp (191 km). Start antakse merepinnast 1185 meetri kõrgusel asuvas San Candido/Innichenis. Etapi lõpetab 15,4 km pikkune tõus, kus 159 meetri kõrguselt tõustakse 1290 meetrini. Finiš on Piancavallos.

- 20. etapp (190 km). Pordenonest algava ning Asiago lõppeva eelviimase etapi esimene tõsisem tõus ootab võistlejaid 98. kilomeetril, kui 333 meetri kõrguselt tõustakse 1620 meetri peale. Viimane võimalus asjad selgeks teha algab 161. kilomeetril, kui 11 km jooksul tõustakse pea 1000 meetrit. Etapp lõppeb 15 km pikkuse lauge osaga.

Tagasi üles