Ott Tänak «Piloodis» edu toonud valikust: väga ei tahetud mul lasta seda teha

Kristjan Jaak Kangur
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Neis /Eibner-Pressefoto/imago/Eibner

Saksamaa MM-rallil koos kaardilugeja Martin Järveojaga elu teise etapivõidu saanud Ott Tänak tunnistas Kuku raadio autospordisaatele «Piloot», et edu toonud originaalse rehvivaliku võitles ta pisut vastu tiimi tahtmist ise välja – M-Sport saatnuks eestlase rajale konservatiivsema lähenemisega.

Kas võit asfaldil tuli Tänakule endalegi pisut ootamatult? «Sellistes oludes midagi prognoosida on ilmselgelt keeruline. Karta oli, et Seb (Sebastien Ogier – toim) ja Neuville hakkavad ees võitlema, rohkem plaane teha ei osanud. Aga ralli on selline, et mängib vahel kaarte teistmoodi kätte,» tõdes Tänak.

Võidule pandi alus reedel, kui Tänak surus tiimiga vaieldes läbi oma soovi – konkurendid startisid nelja ülipehme rehviga, Tänaku autole keerati aga lisaks pehmetele rehvidele alla ka üks vihmarehv. «Eks ta oli ekstreemne valik, väga ei tahetud lasta mul seda teha. Aga olukord oli selline, nagu ka Seb ralli lõpus ütles – tal oli keerulisem sellist riski võtta, sest ta sõitis tiitli peale. Seetõttu tegi ta ka ohutuma valiku nagu Neuville,» rääkis Tänak. «Tiim otsustas, et olgu peale, kumb kiiremini sõidab, saab niikuinii edu. Ma ei näinud võimalust, et see saaks negatiivselt mõjuda. Tahtsin võtta isegi neli vihmarehvi, aga seda ei lastud läbi, seega tegime kompromissi – kolm ja kaks,» kirjeldas Tänak.

Kohe pärast rallit kiitis eestlane esiauto meeskonda, kus tegid head tööd Martin Kangur ja Kuldar Sikk. Sama tunnustust kordas ta nüüdki. «Saksamaa ralli on sama keeruline kui Monte. Mis koht kuivab, mis koht muutub libedaks– see on keeruliine ja peavalu tektiav töö. Müts maha! Ja isegi rohkem tunnustust meie oma Eesti ilmamehele Hannesele, kes oli pidevalt telefoni otsas ja kellega suhtlesime iga katse järel. Pidime peale iga katset radari üle vaatama ning rehvivaliku ja seadete osas otsuse tegema,» kirjeldas Tänak abiliste rolli.

Kolm etappi enne hooaja lõppu on Tänak nüüd MM-sarjas kindlalt kolmandal kohal, ent tahab jätkuvalt võtta ühe ralli korraga. «MM-heitlus ilmselgelt lahtine. Nägime, mis Neuville’iga juhtus – juhtuda võib kõike. Näis, mis saama hakkab. Sel aastal on kõik rallid olnud huvitavad, alati midagi toimub – keeruline oletada, mis tuleb. Teeme oma asja ja siis vaatame, mis seis aasta lõpuks on,» sõnas Tänak, kes saab nüüd pisut aja maha võtta ja perega olla – järgmine etapp Kataloonias peetakse kuue nädala pärast. «Mingil määral saan ikka puhata, mille muuga ma siin ikka tegelen,» muigas Tänak.

Kaardilugeja Järveoja sõnas, et uskus enne rallit Tänaku võimetesse. «Olin üsna veendunud, et Saksamaal võiks tulla hea tulemus. Olin kindel, et Oti oskused lubavad seda,» sõnas Järveoja, kellele rallivõit oli ilus sünnipäevakink. «Reedel oli sünnipäev ja just siis otsustati palju ära, tegime hea rehvivaliku. Laupäeval-pühapäeval oli kontrolliv sõit.»

Ka Järveoja kiitis abimehi. «Martin ja Kuldar tegid väga kõva töö. See on väga vastutusrikas töö, mingit mõnu ja naudingut seal pole, aga ilma nendeta poleks me nii kiiresti sõitnud. Ka neil olid kindlasti pikad ja rasked päevad, viie ajal äratus ja ega nad õhtuti ka just vara magama ei saanud. Alati annab kuskil midagi parandada, aga see ongi ralli võlu, et kunagi pole ükski asi perfektne,» rääkis Järveoja.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles