Ott Tänak liigub kindlate sammudega WRC-sarja suunas

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak.
Ott Tänak. Foto: Ray Põder

Suure tõenäosusega sõidab 23-aastane saarlane Ott Tänak juba tuleval hooajal WRC-sarjas, usub Eesti praeguse parima rallimehe võimalusi analüüsinud ajakirjanik Peep Pahv.

Tänak ise ja tema mentorist juhendaja Markko Märtin on plaanidest rääkides jäänud ääretult tagasihoidlikeks ja kidakeelseteks. Rallimaailmas polegi kombeks tulevikuprojektidest valju häälega rääkida, kuid samas näitavad mitmed märgid, et rallimaailma mõistes nooremapoolne mees liigub kindlate sammudega just kuningliku WRC-klassi suunas.

Kui sa pole just Araabia mõne emiraadi prints või suurärimehest papa ei anna kohvrite kaupa raha kaasa, on WRC-­auto rooli jõudmiseks vaja näidata erakordset talenti. Kiirus peab olema nii suur, et tiimi pealikud hakkaksid uskuma – see mees on võimeline võitma. Soome MM-rallil täitis Tänak selle tingimuse kuhjaga, olles oma S-2000 autoga kiirem enamikust WRC-masina roolis istunud meestest. Pole vaja kahelda, et WRC-autoga olnuks ta veel kiirem.

Möödunud nädalal märkiski Fordi tehasetiimi boss Malcolm Wilson, et Tänak on SWRC-sarja kõige kiirem piloot. Ja kuigi see lause oli mõeldud Eesti ajakirjanikele, pole vaja karta, et tegemist oli vaid tühipalja sõnakõlksuga.

Wilson arvestab Tänaku kui rallisõitjaga väga tõsiselt. Juba talvel sõlmis Ford Tänakuga viieaastase lepingu. Toona lausus Wilson, et Tänak on avaldanud talle muljet ja ta soovib teha eestlasega pikaajalist koostööd.
Umbes kuu aega tagasi levis internetis videoklipp, kus Tänak testis Prantsusmaal Ford Fiesta WRC-masinat. Lisaks eestlasele olid asfaldil toimunud testil kohal ka tiimi esisõitjad Mikko Hirvonen ja Jari-Matti Latvala, aga ka veel paar nooremat pilooti. Väidetavalt pole see aga ainus kord, mil eestlane tippauto roolis istunud.

Wilson on öelnud ka seda, et Tänakust võib tõesti saada Fordi meeskonna sõitja, kuid vähemalt poliitilise korrektsuse huvides juhtis ta tähelepanu asjaolule, et nende vaateväljas on veel mõned rallimehed. Tegelikult näivad aga Fordi bossi ja Tänaku sidemed selgete ja tugevatena.

Näiteks Soome MM-rallil käis Wilson viimasesse ajakontrollpunkti minekut ootava Tänaku juures ja mehed vestlesid päris pikalt. Seltskonnas oli ka Märtin ning hoolimata sellest, et Tänak oli võistluse tulemuses pettunud, tekitas jutuajamine tal hea tuju. Tänak ei avalikustanud, millest jutt käis, kuid andis mõista, et teemaks polnud äsja lõppenud võistlus.

Mõistagi oleks lihtsameelne loota, et Tänak sõidab järgmisel hooajal juba Fordi esindusmeeskonnas. Hirvonen ja Latvala on veel parimas eas ja veel ka piisavalt kiired, vaevalt hakatakse neid välja vahetama.
Küll aga võib tekkida vaba koht B-meeskonnas. Seal on küll praegu ruumi Wilsoni pojale Matthew’le, Tänaku eakaaslasele Mads Østbergile ja noorukesele Jevgeni Novikovile, kuid ka vananevale ja kiirust kaotavale Henning Solbergile. Tuleval hooajal võib norralase koht vabaneda.  

Kuid kes võiksid veel sellele kohale kandideerida? Selliseid sõitjaid leidub, kuid enamik neist on vanemad ja tuleviku mõistes väiksema perspektiiviga.

Tänavu SWRC- ja IRC-sarjas liidrikohal olev soomlane Juho Hänninen on küll kiire sõitja, kuid mehel on vanust juba 30. Tipprallisse jõudis ta väga hilja – alles kolm viimast aastat kuulub ta IRC-sarjas osalevasse Škoda tiimi, tänavu teeb Red Bulli toetusega tiim kaasa ka MMil.

WRC-autoga pole Hänninen rallidel aga osalenud ning see muudab tema võimalused väikseks.

SWRC-sarja kokkuvõttes Tänaku ees teist kohta hoidev Martin Prokop saab sügisel 29. Tšehhi kahjuks räägib eelkõige fakt, et ta on Tänakust aeglasem.   

Omapärane mees on 20-aastane venelane Jevgeni Novikov. Mõned aastad tagasi noore poisikesena usinasti Eestis võistelnud noormehel läheb WRC-sarjas juba teine hooaeg. Mullu kihutas ta Citroënil, tänavu roolib ta Fordi. Jalg on ukse vahel, kuid sisse pole ta murdnud.

MM-sarjas on Novikov üksikutel kiiruskatsetel näidanud head hoogu ja tema kontos on neli kiiruskatse võitu, kuid kokkuvõttes pole tal ette näidata ühtegi korralikku tulemust. Samas on Novikoviga seni kaasnenud ka kopsakas rahakott ja see muudab ta tiimi bossidele atraktiivseks tegelaseks.

Konkurentidena ei saa unustada ka rootslast Per-Gunnar Andressoni, uusmeremaalast Hayden Paddoni ja norralast Andres Mikkelseni, kuid vähemalt kiiruselt peaks Tänak olema neist kõigist üle.

Kuigi Ford näib Tänaku jaoks kõige loogilisema võimalusena, võivad tal variandid tekkida ka Mini WRC-projektiga, kus ta on koos Märtiniga autot katsetamas. Samas on Minil Kris Meeke ja Daniel Sordo näol juba head ja kiired piloodid olemas. Varsti vajab tehasetiimi sõitjaid ka Volkswagen, kuid see on alles tulevikumuusika.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles