Märgid näitavad, et Tänak liigub tehasetiimi

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Nii kihutasid Ott Tänak ja Kuldar Sikk nädal tagasi Suurbritannia MM-rallil.
Nii kihutasid Ott Tänak ja Kuldar Sikk nädal tagasi Suurbritannia MM-rallil. Foto: AFP/SCANPIX

Viimasel ajal rallimaailmas toimuvas võib näha märke, mis viitavad sellele, et Eesti praegune parim rallimees Ott Tänak võib juba uue hooaja alguses istuda Fordi tehasemeeskonna auto rooli.



Selles, et Tänak liigub uueks hooajaks WRC-sarja, ei kahelnud ilmselt keegi juba suvel. 24-aastane rallimees tõestas Super-2000 autoga sõites, et on väga kiire – kohati isegi kiirem WRC-autosid ohjavatest meestest. Küll aga ei osatud unistada sellest, et Tänak võiks võtta sisse koha tehasemeeskonnas. Kõige tõenäolisemaks peeti tema liitumist Fordi B-meeskonnaga.

Viimaste päevade sündmused on aga seadnud asjad uude valgusesse. Esmalt teatati, et aastaid Fordi esinumbriks olnud soomlane Mikko Hirvonen siirdub tulevaks hooajaks suurima konkurendi Citroëni talli. Soomlase meeskonnakaaslasena jääb selle meeskonna esinumbriks viimase kaheksa aasta maailmameister Sebastien Loeb.

Seega jääb seni Citroëni teiseks numbriks olnud Sebastien Ogier esialgu töötuks. Vahetult pärast Hirvoneni üleminekut kirjutati, et Ogier saab endale soomlasest vabaks jäänud koha Fordis, kuid tegelikult pole see sugugi nii kindel.

Väidetavalt püüab noort, kiiret, kuid kuuldavasti keerulise iseloomuga meest ka Volkswagen. Lähiajal MM-sarjaga liituv tiim vajab enda ridadesse WRC-autoga sõitmise kogemusega heatasemelist pilooti. Sõitjate turul tuleb aga sellist meest otsida tikutulega.

Vaevalt vaimustaks uut tulijat kogenud, ent keskpäraste roolikeerajate palkamine. Kõikidele tingimustele vastavatest meestest on aga praegu vaba vaid Ogier ning poleks mingi ime, kui ta keskenduks tuleval hooajal soliidse palga eest Volkswageni arendamisele.

Tegelikult spekuleeritakse kohtade jagunemise üle olukorras, kus seni Fordi tehasemeeskonnas olnud M-Spordil pole veel autotootjaga uut lepingut sõlminud. Seegi fakt võib kallutada Ogieri otsustama Volks­wageni kasuks.

Kuidas mõjutab kõik see Tänaku saatust? Väga lihtsalt – Eesti rallimehe ja M-Spordi vahel on sõlmitud pikk leping ning kui tiimis peaks üks koht vabaks jääma, võib see väga vabalt minna just Tänakule.

Eile ilmus uudis, et Tänak ja tema kaardilugeja Kuldar Sikk osalevad järgmise nädala lõpus Prantsusmaa meistrivõistluste viimasel etapil ja teevad seda Ford Fiesta WRCga ning M-Spordi tiimi värvides. Tiimikaaslasekski pole ei keegi muu kui Latvala isiklikult.

Prantsusmaal korraldataval kihutamisel on selgelt lähitulevikku vaatav mõte – võistlus peetakse sarnastes tingimustes, mis valitsevad järgmise aasta MM-sarja avaetapil Monte Carlos. Seega tahab M-Spordi pealik Malcolm Wilson anda oma sõitjatele hea kogemuse.

Miks peaks ta aga selleks valima Latvala kõrvale just Tänaku… Tasub meenutada ka Wilsoni varasemat väljaütlemist, et Tänak on WRC-sarja jaoks valmis.

Tänak ise jäi aga asjast kõneldes tagasihoidlikuks. «Prantsusmaal võistlemine selgus viimasel hetkel, seni oli palju lahtisi otsi,» rääkis ta ja lisas, et ühtegi testi ta enne asfaldirallile minekut ei tee. «Kogu see võistlus ongi ju üks suur test nii mulle kui Latvalale.»

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles