/nginx/o/2011/11/23/849802t1h091e.jpg)
«Ma ei vaeva oma pead mõtetega asjadest, mida ma ei saa muuta,» sõnas Ott Tänak. Teda ei muutnud jutukamaks ka eile ilmunud uudis, et tema peakonkurent Fordi tiimi valis teise meeskonna.
Hiljuti ütles Fordi tehasetiimiks oleva M-Spordi boss Malcolm Wilson, et tema järgmise hooaja unistuste tiim oleks soomlane Jari-Matti Latvala ja prantslane Sebastien Ogier. Eile aga selgus, et Ogier sõlmis hoopis kolmeaastase lepingu WRC-sarja pürgiva Volkswageniga. See käik tõstis Tänaku hoobilt Latvala kõrvale Fordi esindusmeeskonna teise sõitja kandidaadiks number üks.
Nii üllatav kui see ka ei tundu pole Tänakuga konkureerijate ring lai. Mitmedki lõppenud hooajal aktiivselt võistelnud sõitjad on veel küll tööta, kuid keegi neist pole oma võimalustelt Tänakust silmanähtavalt üle. Seejuures ei maksa unustada, et Eesti praegust parimat rallimeest seob M-Spordiga juba varem sõlmitud viieaastane leping ning vaevalt tuleks eestlasele maksta ülemäära suurt palka.
Kuna MM-sarjas sõitvate meeskondade ja pilootide registreerimiseks on aega 12. detsembrini, ei pruugi teise sõitja nimetamine olla Wilsoni jaoks praegu kõige põletavam küsimus. Esmalt vajab ta uut lepingut autotootja Fordiga, seejärel peab mõtlema aga tiimi uue nimesponsori leidmisele.
Viimastel aastatel Fordi toetanud Abu Dhabi tõmbub teadupärast tagasi. Stobarti loobumise järel vahetub ka B-tiimi nimi.
Tänak jäi aga kõigi nende uudiste ja väidete virvarris rahulikuks. Nädalavahetusel sõidetava Prantsusmaa meistrivõistluste viimase etapi radadega tutvumise vahepeal Postimehega vesteldes märkis ta, et pole õige mees M-Spordi ümber ja teda ennast puudutavatele küsimustele vastama.
«Praegu ei tea ma nendest asjadest midagi ja ma ei oska midagi öelda. Mina ise ei otsusta siin midagi,» nentis ta.
Postimees vaagis, millised mehed on Ott tänaku konkurendid
Mads Østberg
Eesti rallisõpradele väga tuttav mees, kes tänavu suvel napsas siinse ebajumala Markko Märtini eest Rally Estonia võidu.
24-aastane norralane sõitis lõppenud hooajal Fordi B-meeskonnas ja näitas kohati väga head kiirust. WRC-sarja lõpetas ta 88 punkti ja kuuenda kohaga – tipphetkedeks jäid aga hooaja esimesel ja viimasel kihutamisel saadud teised kohad.
Kuna Østberg sõitis terve hooaja Ford Fiesta WRCga, peaks tal olema juba piisavalt teadmisi ja kogemusi, et aidata meeskonda auto edasisel arendamisel ja testimisel. Paraku on rallikuluaarides räägitud, et mees pole millegipärast Wilsoni erilises soosingus ja seepärast peabki ta leppima kohaga B-meeskonnas.
Matthew Wilson
M-Spordi bossi Malcolm Wilsoni poeg sai tänu papale varakult WRC-auto rooli, kuid märkimisväärsete tulemusteni pole jõudnud. Ilmselt valmistab see vanale Wilsonile tuska – nagu ka see, et kuuldavasti soovib 24-aastane mees MM-sarjast sootuks loobuda.
Østbergi meeskonnakaaslasena lõpetas ta tänavuse hooaja seitsmenda kohaga. Olles kogu oma teadliku elu seotud Fordiga, peaks ta tundma hästi ka nii tehnikat kui meeskonna toimimismehhanisme. Kuid tegelikku kiirust jääb Wilsonil väheks ning tema esindusmeeskonda sattumine tähendaks tõelist säästuprojekti. Seega samuti vähetõenäoline variant.
Petter Solberg
Norralasest eksmaailmameister oleks oma tasemelt Fordi jaoks kindlasti parim valik, kuid millegipärast pole värvikas rallimees MM-sarjas osalevate tiimibosside hulgas soosingus. See on ka üks põhjus, miks nii kõva mees on juba mitu hooaega sõitnud omanimelises tiimis.
Suhtumine Solbergisse võib aga muutuda, kui norralane tooks Fordi kaasa kopsaka rahakoti. Seega tasub Solbergi tegemistel tõsiselt silma peal hoida.
Päris unustada ei maksa ka Petteri vanemat venda Henning Solbergi, kes on juba aastaid kuulunud Fordi B-meeskonda. Vana ja kesiste tulemustega mehe palkamine näib siiski ebatõenäoline.
Jevgeni Novikov
Venelasest kiire uljaspea võimalused pole ilmselt kiita. Noore mehena sai ta kopsaka rahakoti toel sõita riski piiril ja lõhkuda autosid nii palju kui süda lustis. Paraku pole ta suutnud sellest rollist siiani välja tulla. Kiirelt sõites kipub ta teelt kaduma, tervena ralli lõpuni jõudes pole aga kiirus kiita.
Lõppenud hooajal kihutas Novikov Fordi B-tiimis ja Wilsonil oli piisavalt võimalusi noormehe võimete ja stiiliga tutvuda. Rõõmustamiseks põhjust polnud, seega on ka tema palkamine vähetõenäoline.