Keerulises seisus Kaur mõtleb WRC Akadeemia kordamisele

Peep Pahv
, sporditoimetuse juhataja
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Võimalik, et Egon Kaur sõidab ka tuleval hooajal WRC Akadeemia sarja Ford Fiestaga.
Võimalik, et Egon Kaur sõidab ka tuleval hooajal WRC Akadeemia sarja Ford Fiestaga. Foto: Ray Põder

Hooaja kokkuvõttes üks kogumata jäänud punkt, veel üks võitmata jäänud kiiruskatse – need on valusad puudujäägid, mis jätsid Egon Kauri lõppenud rallihooajal WRC Akadeemia sarjas teiseks ja muutsid tema tuleviku ähvardavalt tumedaks.

Koos WRC Akadeemia sarja võiduta jäämisega jäi Kaur ilma ka poole miljoni euro suurusest preemiast, see aga tähendab omakorda suurt auku tuleva hooaja eelarves. Rahanappus muudab aga karjääris järgmise sammu astumise keeruliseks – õigupoolest täiesti võimatuks.

Viimasel ajal ongi Kaur muutunud võidusõitjast mänedžeriks, kes tegeleb iga päev aktiivselt oma karjääri jätkamiseks raha otsimisega. «Need toetajad, kes olid meiega tänavu, on nõus jätkama.

Tugevamasse sarja minekuks peab aga raha juurde leidma – kahjuks on see Eestis väga keeruline,» nentis Kaur. «Samas pole ma mõelnud võimalusele, et võidusõiduga oleks täiesti lõpp.» Küll aga arvestab kaardilugeja Erik Lepiksoniga paarisrakendina tegutsev Kaur variandiga, et eelolevat hooaega tuleb võtta rahulikumalt, sest niisama rapsimisel pole mõtet.

«Sõita tasub ainult seal, kus on võimalik karjääri edasi arendada. Uue hooaja kohta käivate valikute tegemisel tuleb sellega arvestada, » mõtiskles ta. Kuningliku WRC-sarjaga liitumine on Kauri jaoks esialgu ilmselt kättesaamatu unistus.

Loogilisemat arengut pakuvad osalemised PWRC- või SWRCsarjas. Poole miljoni euro suuruse preemia abil olnuks see võimalik, kuid nüüd… «Seni pole ma vajalikul hulgal raha leidnud,» tunnistas ta. Ühe üllatava väljapääsuna näeb ta võimalust osaleda teist hooaega WRC Akadeemia sarjas. «See oleks vähemalt võimalus püüda tuleviku jaoks raha,» selgitas Kaur.

«Alguses arvasin, et mul pole õigust teist hooaega seal võistelda, teadsin, et üle seitsme MM-ralli sõitnud mehi sinna ei lubata. Nüüd aga selgus, et akadeemia arvestuses sõitmine ei lähe sellesse arvestusse. » 24-aastase rallimehe jaoks tähendaks WRC Akadeemiasse jäämine sportlikus mõttes paigaltammumist, kuid otsustavaks võib saada raha.

«Akadeemias võistlemine on kaks ja pool korda odavam kui PWRCs ja viis korda odavam kui SWRCs,» tõi ta võrdluse. Võimalik, et Kaur ei jääks selles sarjas ainsaks eestlaseks.

Postimehe andmetel on Akadeemiaga liitumisele mõelnud ka tänavu kodus võidutsenud Kaspar Koitla, võimatu pole ka mõne veel noorema mehe liitumine. MM-sarjadest pisut odavam oleks heidelda IRC tiitli eest, ent tegemist on rohkem asfaldisarjaga, mis pole Kauri jaoks just parim variant.

«Oleks vähemalt pooledki võistlused kruusal, võiks ju seal osaleda, kuid praegu on 12 rallist üheksa asfaldil,» nentis Kaur. Asfaldil sõitmisest on tal kuhjaga ebameeldivaid kogemusi, just nendel kihutamistel andis ta tänavu ära saatuslikult palju punkte.

Lõplikuks otsustamiseks on Kauril veel aega. 12. detsembriks peavad oma tiimide koosseisu teatama WRC-sarjas osalejad. Väiksemates sarjades sõitjaid see kuupäev ei pitsita. «Näiteks WRC Akadeemia alustab alles märtsis,» märkis Kaur.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles