Tänak loobus vabatahtlikult Saksamaal saadud MM-punktidest

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ott Tänak Saksamaa teedel kihutamas.
Ott Tänak Saksamaa teedel kihutamas. Foto: AP/Scanpix

«Tundub, et oleme asfaldil konkurentsivõimelisemad kui kruusal,» tõdes Ott Tänak Saksamaa ralli teisel päeval, olles võitnud kaks järjestikust kiiruskatset. Seni polnud Markko Märtini õpilasel asfaldirallidel just väga hästi läinud, kuid Saksamaal näitas ta suurepärast kiirust.


Kahe katsevõiduga tõusis Tänak üldarvestuses neljandaks, kuid pidu sai üsna kiiresti otsa, kuna laupäeva viimasel kiiruskatsel riivas ta tagarattaga teeäärset betoonplokki ja tema Fordil tuli parempoolne tagumine ratas alt ära. «Betoonplokki riivates murdus meil õõtshoob ja jätkamine osutus võimatuks. Muud polegi öelda ja mõistagi olen äärmiselt pettunud, sest jahtisime head tulemust ja kaotasime koha, mille nimel võitlesime,» lausus Tänak M-Spordi pressiteenistuse vahendusel.

Viimasel päeval jätkas Tänak superralli süsteemis 9. kohalt. «Katsume viimasel päeval näidata samasugust kiirust, et näha, kas meil õnnestub veel mõni hea katseaeg kirja saada,» lisas Tänak.

Nii ka läks, viimase päeva kolmest kiiruskatsest kahel näitas Tänak neljandat aega ning saanuks kokkuvõttes rallil 9. koha ja teeninuks kaks punkti, kuid pärast viimase katse järel hooldusala läbimist otsustas eestlane ralli katkestada.

M-Spordi ametlik selgitus oli üsna napp: selline otsus võeti vastu seetõttu, et Tänak oleks eesseisvatel etappidel võimalikult heas positsioonis.

Kuna Saksamaa ralli on seotud 4. oktoobril algava Prantsusmaa ralliga, tehti selline taktikaline käik ilmselt sellepärast, et nende kahe ralli peale on kasutada teatud arv autoosasid, katkestamise korral tohib aga purunenud osa ära vahetada. Ehk lühidalt, selleks, et Prantsusmaal korraliku varustusega startida, oli mõistlik Saksamaal katkestada.

«Olen rahul selle kiirusega, mida sel nädalavahetusel näitasime,» kommenteeris Tänak enda ja kaardilugeja Kuldar Siku esitust. «Saime asfaldil oma esimese võidu, kuid olen ikkagi pettunud 12. kiiruskatsel juhtunus. Tõsi, tahtsin hästi teha ja pingutasin ehk liialt.»

«Aga sõiduajad olid head ja pean sellega praegu rahul olema,» lisas ta. «Tunnen end nüüd asfaldil päris hästi, loodetavasti suudan Prantsusmaal samasugust minekut näidata.»
Saksamaa rallil võidutses MM-sarja liider Sebastien Loeb, tegemist oli tema tänavuse hooaja seitsmenda võiduga ning ta juhib nüüd üldarvestuses Mikko Hirvoneni ees juba 54 punktiga.

Saksamaa ralli
1. Sebastien Loeb (Citroën) 3.41.52,4, 2. Jari-Matti Latvala (Ford) +2.00,1, 3. Mikko Hirvonen (Citroën) +2.31,4, 4. Mads Østberg (Ford) +3.24,4, 5. Chris Atkinson (Mini) +9.10,4. Ott Tänak katkestas.
MM-sarja üldseis: 1. Sebastien Loeb 199 punkti, 2. Mikko Hirvonen 145, 3. Petter Solberg 104 … 12. Ott Tänak 26.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles