Rallimees Tänak püüab täita Portugalis kõhnunud rahakotti

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
2009. aastal kihutas Tänak koos Kristo Kraagiga esmakordselt juba ka Portugali MM-etapil kihutamas. Tasuks 20. koht.
2009. aastal kihutas Tänak koos Kristo Kraagiga esmakordselt juba ka Portugali MM-etapil kihutamas. Tasuks 20. koht. Foto: Karli Saul / SCANPIX

Vaevalt leidub Eestis rallisõpra, kes pärast Portugali MM-rallit poleks veendunud, et nooruke Ott Tänak vääriks võimalust tippseltskonnas alaliselt kihutada. Aga nagu ikka, on vaid üks takistus – raha. Õigemini selle nappus.



«Portugali võistlusega sai päris palju raha kulutatud, nüüd tuleb võimalused uuesti üle vaadata ja mõelda, kuidas raha juurde hankida,» rääkis esmaspäeva hilisõhtul Portugalist naasnud Tänak. «Kindlat plaani pole me tulevikuks veel teinud, ent mõnel suuremal rallil tahaks ikka osaleda.»

Tänaku sõnul pole veel otsustatud, kas selleks saab mõni hooaja teise poole MM-etapp või IRC-sarja kuuluv kihutamine. «Anname endast parima ja pingutame maksimaalselt, et tehtav töö viiks selleni, et saaksime stabiilselt ja korralikult sõita,» teatas 21-aastane rallimees.

N-rühma Subaruga sõitvale Tänakule oli Portugali ralli esimene kokkupuude tipptasemel kihutamisega. Seni vaid kodus sõitnud noormees pidi harjuma hommikust õhtuni kestvate tööpäevadega ning Eesti võistlustega võrreldes pikkade kiiruskatsetega. Lisaks kulgesid teed mägises piirkonnas – ka selline kogemus oli koos kaardilugeja Kristo Kraagiga sõitnud Tänakul puudu.

«Lihtne seal polnud,» nentis tagasihoidliku jutuga saarlane. «Legendi koostamisega nägime tõsist vaeva, aga ideaalselt see ikkagi ei õnnestunud. Nüüd vähemalt tean, millele tulevikus tähelepanu pöörata.»

Samas ei pidanud Tänak pimeduses kobama, vaid sai kuldaväärt õpetussõnu oma juhendajalt Markko Märtinilt. Eesti nimekaim rallimees oli selgitanud, mida peaks noor piloot hoolikalt jälgima. «Sellest kõigest oli palju abi,» tunnistas Tänak.

Rallifännid võisid internetis tiirelnud video põhjal näha, kuidas rallimaailma üks tippsõitjaid Jari-Matti Latvala oma Fordiga järsust kallakust alla veeres ning lugematu arvu kordi üle katuse rullus. Seni vaid siledal maal sõitnud Tänak kinnitas, et temas mäed hirmu ei tekitanud.

«Kui võistluse ajal sellisele asjale mõelda, pole võimalik kiiresti sõita,» nentis Tänak ning lisas, et hirmust rohkem oli tunda kehalist koormust. «Kõikide kiiruskatsete pikkus küündis üle 20 kilomeetri ning kuna teed olid keerulised ja kiirused väiksemad, kulus teekonna läbimiseks harjumatult kaua aega. Lisaks valitses autos korralik kuumus.»

Kuigi eestlased püüdsid näidata võimalikult häid tulemusi, ei kihutanud nad tervet võistlust maksimaalse hooga. Tagapool startides kogeti väga halbu teeolusid ning seepärast tuli pidevalt liikuda optimaalselt – liigne ruttamine viinuks lihtsalt auto lõhkumiseni.

Paaril kiiruskatsel pigistati siiski endast ja masinast maksimum ning tasuks teeniti N-rühmas kiiruskatse võit. Ükski eestlane pole seda oma esimesel MM-rallil suutnud. «Tegelikult andsime endast pidevalt maksimumi, aga seda vastavalt oludele. Me ei läinud sinna kiiruskatseid lihtsalt läbi sõitma,» selgitas Tänak.

Seniks kuni suurtel rallidel osalemiseks raha otsitakse, püüab Tänak säilitada sõidutunnet kodustel võistlustel. Ta avaldas lootust, et saab osaleda mai esimestel päevadel peetaval Tallinna rallil. Võimatu pole ka kihutamine mai keskel Lätis toimuval võistlusel.

«Siinsed sprintrallid aitavad teravust säilitada. Iga sekund on kaalul, algusest lõpuni tuleb maksimaalselt pingutada. Ainult MMidel tempot sättides võib teravus kaduda,» arvas Tänak.

Märksõnad

Tagasi üles