Suzukiga sõprust uuendanud Urmo Aava näeb lootusekiirt

Peep Pahv
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meenutus ajast, kui Urmo Aava veel juunioride klassis Suzukiga kihutas.
Meenutus ajast, kui Urmo Aava veel juunioride klassis Suzukiga kihutas. Foto: Toomas Huik

Tehnikaspordis sõltub palju suhetest. Aastaid rallimaailma tipu jalamil tiirelnud Urmo Aaval on tagavaraks nii mõnigi kasulik tutvus ning nii polegi võimatu, et mõni neist võib teda rallimasina rooli tagasi aidata.


Aava hooaeg algas kõrvaltvaatajale kui ilus muinasjutt – Fordi teine meeskond pakkus soodsa hinna eest võimalust oma tipptasemel ralliautoga võistelda. Aava ja kaardilugeja Kuldar Sikk osalesidki paaril kihutamisel, ent rahakotis haigutav tühjus sundis koostöö külmutama. Visa mees ei jäta aga jonni.



«Ma pole minetanud lootust sel hooajal veel WRC-sarjas mõnel rallil osaleda,» sõnas Aava. «Mõistan, et võimalusi pole palju, aga tegelen pidevalt erinevate variantide selgitamise ja proovimisega. Pean end endiselt professionaalseks rallimeheks.»



Kui tänavu võistluskarusselli naasmine on rohkem soovide tasemel, siis tuleviku nimel näeb Aava veelgi tõsisemalt vaeva. Nädalavahetusel viibis ta Sardiinias Suzuki rallitiimi testidel ning kuulas seal maad Suzuki S-2000 masina rooli pääsemise võimaluste üle.



«Juunioride klassis Suzukiga sõitmise ajast on säilinud selle meeskonnaga väga head suhted,» märkis Aava, kes arutas tiimi bossiga pikalt ja laialt tulevikuküsimusi. «Tänavu ei toimu selles meeskonnas veel midagi, aga tuleval aastal võin pääseda nende S-2000 masinat testima ning teisest poolaastast ka võistlema. Aastal 2011 osalevad nad uuenevas MM-sarjas juba ilmselt juba täishooaja,» lisas ta.



Aava sõnul pole Suzukil veel uutele tingimustele vastav rallimasin valminud, ent tulemata see ei jää.



«Auto ehitamise teemal ei tahaks ma palju midagi rääkida, ent ilmselt võib tekkida hea võimalus autot testida ja võistelda,» rääkis ta lootusrikkalt. «Loomulikult peab ka sellesse projekti viima oma vahendeid, ent võrreldes praeguste summadega on raha hulk väiksem.»



Rallimees annab endale aru, et pole ainus, kes praegu mööda meeskondade uksetaguseid liigub, ent just sellises olukorras võivad saada otsustavaks sidemed ja suhted.



Aava ja Suzuki vahelisest soojast sõprusest annab märku ka eestlase möödunud nädalavahetuse teine ülesanne – kogenud rallimees aitas Sardiinia teedel testida Suzuki S-1600 rallimasinat.



«Väga mõnus tunne!» õhkas Aava. «Seal olles avastasin, et viimati sõitsin sellise autoga kruusateedel just kaks aastat tagasi Sardiinias. Alguses pelgasin, et ei saa head rütmi kätte, aga tegelikult läks kõik hästi.» Lisaks masina proovimisele jagas Aava õpetussõnu praegu tiimi palgal olevatele noortele rallimeestele.



Muutuste lävel olevas rallimaailmas poleks õige asetada kõiki panuseid ühele kaardile. Lähiaastal võib uutele tingimustele vastavate rallimasinatega lülituda MM-konkurentsi rohkelt meeskondi. «Loomulikult tuleb praegu silmad ja kõrvad lahti hoida ning erinevaid variante uurida,» märkis Aava. 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles