/nginx/o/2009/04/27/169697t1h6fbe.jpg)
Kui rallimees Ott Tänakul jagub tarkust, osavust ja piisavalt õnne, võib ta tulevaks hooajaks jõuda PWRC-sarja tiimi, kus sõitmiseks pole oma rahakotti vaja kergendada. Selleks tuleb aga läbida tihe valiksõel.
Vahetult enne Soome MM-rallit seisabki Tänaku ees tõsine katsumus – kaalukuselt võib see olla isegi tähtsam kui hea esinemine mainekal tipprallil. Koos ülejäänud baltikumi ja põhjamaade riikide noorte ralliannetega üritab ta pääsu Pirelli Star Driver meeskonda.
Katsetel, kuhu igast riigist lubatakse vaid üks piloot, testitakse kehalist vormi, peetakse maha vestlus ning läbitakse umbes 15 kilomeetri pikkune miniralli.
Võitjat ei oota vähem ega rohkem kui pääs sarnasele konkursile Austriasse – vahe on vaid selles, et sinna kogunevad üle maailma piirkondlike katsete parimad ning selgitatakse välja need rallimehed, kes saavad tuleval hooajal tibukollaste rallimasinatega MM-sarjas kihutada.
Tänak näeb konkursi läbimises võimalust oma karjääri jätkata. «Majanduslik seis on keeruline, Pirelli meeskonda pääsemine võib tähendada võidusõiduga jätkamist,» lausus ta. «See teadmine tekitab teatud pingeid, ent tuleb oma füüsise ja muude asjade kallal tööd teha ja kõigest muust üle olla.»
Kuigi Tänak on N-rühma valitsev Eesti meister ning tõestanud oma sõiduoskusi ka piiritagustel kihutamistel, tekitas tema eelistamine koduses ralliseltskonnas kerge tülilaine. Leidus inimesi, kes arvasid, et Eesti esindaja leidmiseks oleks tulnud korraldada konkurss ning kohalikud autospordi juhid on Tänaku eelistamisega käitunud ebaausalt.
«Sellist konkurssi ei oskakski teha – mida seal siis hinnata,» netis Eesti Autospordiliidu peasekretär Arno Sillat. «Võistlustel on ju piisavalt sõidetud ning Tänak on oma kiirust näidanud.» Sillat lisas, et mõelda võiks ka Egon Kauri ja Kaspar Koitla kandidatuuridele, ent neist esimene on seni Tänakust veidike aeglasem, Koitla pole aga neliveolise autoga võistelnud.
Artikli täisversiooni loe Postimehe paberväljaandest